Set van HC

Gestart door HC, augustus 06, 2020, 11:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HC

De Niagara 1200 en de B&W AM-1's eindelijk aangekregen
Ondanks de hoge plaatsing geven de AM-1's zowel in de keuken als op het terras goede muziek, leuk als achtergrondmuziek.
Voor het echte werk zijn er de 702 signatures natuurlijk  HB
Daar krijg ik maar niet genoeg van.

Rogier1975

Mooie set zeg - een SR8015 vind ik al mooi, maar dan nog een Rotel voor je fronts erachter ook. Top!  8-)
SR5009 Receiver
BD5004 Blu-ray

4x KEF Q150 + Q250c + Kube12b = ZONE1 Woonkamer
2x KEF Ci130QS = ZONE2 Keuken
Philips 49PUS7101 TV
Norstone Khalm Zwartglas meubel

xander32

Lekker hoor, een fijn muziekje in de keuken en op 't terras  :yes:.
Voorlopig zal die in de keuken wel meer spelen dan op 't terras  :-D

HC

Afgelopen WE platenspeler gekocht.
Rega Planar 6 met Ania MC met Rega Fono MC
Een hoop oude LP's van schoonvader en spelen maar.
Wat een geluid! (B&W 702 Signature (+ B&W DB4S) aangestuurd door Rotel RB1590 met Marantz SR8015.
Genieten!

Marvin

Altijd leuk om plaatjes te ontdekken..!

Nostra

Laat dat ik dit topic ontdekt heb.

Lekkere setup man!

Welke bekabeling gebruik je nu juist op de 700's?

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


HC

Koperen kabels 4mm dik
Foto staat enkele reacties terug

Nostra

Citaat van: HC op mei 08, 2021, 16:47:36
Koperen kabels 4mm dik
Foto staat enkele reacties terug
Ik zou op de surround binnen persoonlijk kabels van betere kwaliteit steken als die. En bi wire gaan. Er zal een wereld open gaan voor je geloof me.

Ik denk dan aan een qed xt 25 bi wire. Verzilverd koper. Geeft veel meer detail en diepgang aan de muziek.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


pameijer

Zonde van je geld om te investeren in zilveren ls-kabels gesmeed door elfjes in maanlicht! 4mm2 is dikke prima, er gaat geen krachtstroom doorheen of zo.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Citaat van: pameijer op mei 09, 2021, 08:38:35
Zonde van je geld om te investeren in zilveren ls-kabels gesmeed door elfjes in maanlicht! 4mm2 is dikke prima, er gaat geen krachtstroom doorheen of zo.
Tja, je hebt de believers en de non believers he [emoji6]

Ik heb zowel bij bi wire als bij de qed xt 25 bi wire kabels verschillen gehoord op mijn eigen setup. Vooral bij die laatste. Tov mijn OFC koperen bi wire kabels van dynavox.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


HC

Eergisteren nieuw speelgoed gaan halen:
Marantz sacd 30n
vergeleken met de Marantz CD 6007 in een luistersessie.
Beide goed, maar toch voorkeur voor sacd en natuurlijk de bijkomende mogelijkheden van de dac etc.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#42
Citaat van: Nostra op mei 09, 2021, 08:44:28
Tja, je hebt de believers en de non believers he [emoji6]

Ik heb zowel bij bi wire als bij de qed xt 25 bi wire kabels verschillen gehoord op mijn eigen setup. Vooral bij die laatste. Tov mijn OFC koperen bi wire kabels van dynavox.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Lees de werkelijke praktijk testen maar eens doos, dan is het niet een ding van geloven of niet geloven, het maakt gewoon helemaal niets uit, zelfs de dikte op de gebruikte afstanden in een woonkamer hebben geen invloed.
En passief Bi-wire doet ook helemaal niets, actief Bi-wire is (misschien) wel wat voor te zeggen.

En dan het gebruikte materiaal, als het signaaltje maar van de ene kant naar de andere kant komt.
Of dit nu koper, koper verzilverd, aluminium of wat dan ook is, en ja, zelfs licht door plastic !, het maakt niet uit, zolang de drivers maar in beweging komen.

En als je dan toch een serieuze verbetering wil gaan toepassen wat werkt, zijn het kabel lifters, zodat de kabels niet op de grond liggen en geen contact met de aarde maken.

In de foto (vloerbedekking kleur zou niet mijn keus zijn  :-D ) een set van 8 lifters, gemaakt van Chinees marmer met, en dat is niet gelogen !!, maanstof geïnjecteerd.

Prijs: $4.600,00  :-o

Ik zeg doen....... :yes: (geintje natuurlijk)
Maar als je in het een geloofd, dan moet je het ander ook doen, geen geintje.



CBdicX

Citaat van: pameijer op mei 09, 2021, 08:38:35
Zonde van je geld om te investeren in zilveren ls-kabels gesmeed door elfjes in maanlicht! 4mm2 is dikke prima, er gaat geen krachtstroom doorheen of zo.
:gp:

lieven

Citaat van: CBdicX op juni 23, 2021, 09:44:19
Lees de werkelijke praktijk testen maar eens doos, dan is het niet een ding van geloven of niet geloven, het maakt gewoon helemaal niets uit, zelfs de dikte op de gebruikte afstanden in een woonkamer hebben geen invloed.
En passief Bi-wire doet ook helemaal niets, actief Bi-wire is (misschien) wel wat voor te zeggen.

En dan het gebruikte materiaal, als het signaaltje maar van de ene kant naar de andere kant komt.
Of dit nu koper, koper verzilverd, aluminium of wat dan ook is, en ja, zelfs licht door plastic !, het maakt niet uit, zolang de drivers maar in beweging komen.

En als je dan toch een serieuze verbetering wil gaan toepassen wat werkt, zijn het kabel lifters, zodat de kabels niet op de grond liggen en geen contact met de aarde maken.

In de foto (vloerbedekking kleur zou niet mijn keus zijn  :-D ) een set van 8 lifters, gemaakt van Chinees marmer met, en dat is niet gelogen !!, maanstof geïnjecteerd.

Prijs: $4.600,00  :-o

Ik zeg doen....... :yes: (geintje natuurlijk)
Maar als je in het een geloofd, dan moet je het ander ook doen, geen geintje.

Ik wil niet weer die eeuwige discussie van kabels doen opflakkeren maar ik moet nostra wel gelijk geven je hoort een verschil. Of dat verschil erg groot gaat zijn is een andere vraag en voor 400 euro doe ik het ook niet. Maar mijn zelfgemaakte zilveren met koper kabels van 15 euro doen het zeker niet slechtere in tegendeel.