Mooiste Marantz versterker ooit?

Gestart door 100%Marantz, juni 07, 2012, 22:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

denk het ook Cor of dacht ik het nou maakt niet uit als iemand het hoort is het goed  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


Marantz 81

Citaat van: jrm op juni 10, 2012, 22:33:47

Maar zo als ik al eerder schreef klinken alle versterkers hetzelfde als ze de zelfde uitgangssignaal geven en gewoon op woonkamer niveau moeten presteren......

Meen je dat :roll:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


thepioneer

Citaat van: jrm op juni 10, 2012, 22:33:47
Yepp!
Heb 'm mogen beluisteren......

Maar zo als ik al eerder schreef klinken alle versterkers hetzelfde als ze de zelfde uitgangssignaal geven en gewoon op woonkamer niveau moeten presteren......

Tuurlijk
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

Wat moet je dan nog met die premium set gooi hem over het balkon  clown1 ,zonde van het geld dan koop zo,n Akai torentje en het groten genieten voor paar tientjes kan beginnen  :schater:

SB_Marantz

Citaat van: thepioneer op juni 11, 2012, 23:25:47
Tuurlijk

Leg eens uit waar die blijkbaar enorme verschillen door veroorzaakt worden en welke verschillen zijn het precies?

''Tuurlijk'' is te vaag en bepaald niet onderbouwd.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

jeetje zo laat nog popcorn maken  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 11, 2012, 23:40:10
Wat moet je dan nog met die premium set gooi hem over het balkon  clown1 ,zonde van het geld dan koop zo,n Akai torentje en het groten genieten voor paar tientjes kan beginnen  :schater:

als die Akai goed gebouwd is volgens de norm wel hij zal het versterken net zoals elke andere versterker die goed gemaakt is



alleen spelen er meer dingen mee

de ene versterker staat in direct modus net zoals treble en bass op 0 andere waaronder mijn Sony niet terwijl het lijkt of het op -1 bass staat en +1 treble als ik de direct functie uit zet

en voorkeur voor merk en voor vorm etc.etc.etc.

vooroordeel over bepaalde dingen door verhalen en belevenissen die naar mijn mening niet altijd objectief zijn maar dat hoeft ook niet want dat kan ook een plus punt zijn bij een vergelijk een goed gevoel bij een merk

maar als iemand het hoort dan mag dat ook


vond toevallig nog een stukje uit 2007 van een ander forum toen ik met POL een demo gaf over 14 / 16 bits dat mensen het hoorde en ook draaitafels konden onderscheiden

:no:

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=8601.msg390904#msg390904


zelf ervaarde ik ook meer toen ik in dat wereldje zat met al die leveranciers dan leek het wel of ik verschil hoorde en later dacht ik weer niet als ik de spullen thuis had om de test nog een keer te doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Eerlijk is eerlijk: die tijd heb ik ook doorlopen.

En maar vergelijken jongens.........helaas op een subjectieve manier.

En inderdaad JJ: Sommige toonregelcircuits wijken 1,5 dB of soms zelfs meer af wat wat mij betreft gewoon een slecht ontwerp is of het circuit is niet in orde.

Dat hoor je in de vorm van iets meer / minder hoog en/of laag.

Maar in dit geval praten we over een afwijking en niet over de enorme verschillen in ruimtelijkheid / zwart tussen de instrumenten etc.

En juist dat wil ik onderbouwd zien.

In de jaren 50 waren ze al in staat perfecte versterkers te bouwen.
Het is geen groot geheim hoe een versterker lineair te laten versterken op een capacitieve belasting.  :wink: 8-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juni 12, 2012, 00:19:48
Eerlijk is eerlijk: die tijd heb ik ook doorlopen.

En maar vergelijken jongens.........helaas op een subjectieve manier.

En inderdaad JJ: Sommige toonregelcircuits wijken 1,5 dB of soms zelfs meer af wat wat mij betreft gewoon een slecht ontwerp is of het circuit is niet in orde.

Dat hoor je in de vorm van iets meer / minder hoog en/of laag.

Maar in dit geval praten we over een afwijking en niet over de enorme verschillen in ruimtelijkheid / zwart tussen de instrumenten etc.

En juist dat wil ik onderbouwd zien.

In de jaren 50 waren ze al in staat perfecte versterkers te bouwen.
Het is geen groot geheim hoe een versterker lineair te laten versterken op een capacitieve belasting.  :wink: 8-)

zwart ? toch meer lucht bij de blazers  :-D

dat onderbouwen is moeilijk maar wat ik wel merk/weet/ervaar/ervaarde dat er mensen zijn die zeggen het te horen en waarom zullen ze dat zeggen ? ik denk niet om te jokken brokken

liefst wil ik ook bewijs maar soms is dat voor de een een ander bewijs dan getallen of waardes maar gevoel / emotie (ja sorry voor de termen)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik heb wel geleerd soms gaat het moeilijk om die ervaring van die mensen niet om zeep te helpen misschien is luchtbel beter ?  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#59
Citaat van: jrm op juni 10, 2012, 22:33:47
Yepp!
Heb 'm mogen beluisteren......

Maar zo als ik al eerder schreef klinken alle versterkers hetzelfde als ze de zelfde uitgangssignaal geven en gewoon op woonkamer niveau moeten presteren......


Dit antwoordt komt al aardig in de buurt.

Heb nog een ander soort kort testje met JRM gedaan en jawel! het had het effect wat ik dacht.

Je hersenen kunnen onmogelijk het exacte beeld onthouden bij een pauze tijdens het wisselen tussen versterkers en cd spelers.
Bovendien zul je het volume en de eventuele marginale balansverschillen nooit uit de losse pols gelijk kunnen zetten.
Daar heb je simpelweg meet apparatuur voor nodig en een schakelkast om de pauze in tijd nihil te kunnen maken.
2 manco's dus al.....................

Daar zit de clue.  :wink:

Feitelijk niets moeilijks aan.......

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM