Wat heb ik juist nodig?

Gestart door filipperke, januari 20, 2010, 15:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

filipperke

Mijn "oude" stereo is verhuisd... heb het hifi gebeuren de laatste 20 jaar niet gevolgd en weet eigenlijk niet juist wat ik moet kopen voor mijn behoeften. Ik zal opsommen wat een nieuwe set voor mij moet kunnen.

1) radio kunnen spelen
2) cd/dvd/bluray en wil dat de klank door mijn luidsprekers klinkt en niet door de tv (hoeft niet permanent maar toch bij het beluisteren van dvd/bluray (in de toekomst)
3) Ik wil 2 fatsoenlijke luidsprekers en zeker geen 5-7-9 of nog meerdere

Dus ik veronderstel dat ik geen a/v receiver nodig heb maar wat zijn de mogelijkheden dan nog? Iemand sprak van radio te luisteren via de digicorder van telenet (komen ze maandag installeren) ipv een receiver. Heb ik dan voldoende aan een versterker? Of toch beter voor de stereo receiver te gaan maar marantz heeft er maar één in het gamma.

Budget:
500-700 versterker/receiver
500-700 luidsprekers
400 cd/dvd/bluray

Alvast bedankt voor de reacties
Filip

sattie

Kijk anders eens naar de NR1501 van Marantz. Met HDMI aansluitingen zeker handig voor blu-ray enz.
Smal en compact in zelfde formaat als de SR5023 van marantz.
Prijs om de nabij € 449.
Dan nog een leuke Blu-ray van Marantz erbij bv de BD5004.
En dan nog wat speakers zoals bv Kef/Mission/Mordaunt-short of andere... Geheel naar eigen smaak/muziek keuze.
Het is maar een idee.....


Marantz 81

is het budget voor de speakers per stuk ?

hoe goed moet het stereo geluid zijn ? als je hoge eisen stelt zou ik minimaal een losse cd speler kopen en een losse bleu ray speler

filipperke

Met de NR1501 zit ik met een a/v receiver... heb ik dat wel nodig als ik slechts 2 luidsprekers aansluit? Of zijn die a/v receivers op gebied van stereo evengoed als een stereo receiver of als een losse versterker?

De prijs van de luidsprekers dat staat nog niet vast maar had al goede referenties gelezen van luidsprekers van +/- 350 euro/stuk... ik ga nu niet op 100 euro meer of minder kijken maar wil nu ook geen 1000 euro per speaker besteden.


Mexicaanse Hond

#4
Misschien is de Marantz soundbar die te koop staan op het forum iets voor je?

http://link.marktplaats.nl/300067924 Dit zijn prachtige speakers die tweedehands binnen je budget vallen.

mars

oi @ Fliperke

Wat speakers betreft , kijk naar Q-acoustics , zonder twijfel 1 van de allerbeste binnen jouw budget.
Of second hand , kan ook.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

sweatsockpimp

Als je je radio via een digitaal kastje binnen krijgt heb je nix aan een tunergedeelte(receiver) in je versterker. Dat is dan dubbel-op :-)
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Marantz 81

#7
dat zijn hele mooie speakers die mexicaanse hond liet zien  :yes: laat je niet afschrikken door 2de hands zijn speakers van een muziek liefhebber

losse versterker is altijd beter zonder tuner

zou gaan voor

PM8003   rond 650 te koop
CD5003   rond 200

en een bleu ray speler

en een 150 euro voor speaker kabels en interlinks  byebye

mars

 stupid,

ja zeker , die xanadu's zijn toppertjes .

Het zal je in ieder geval nooit lukken om voor die 600 speakers nieuw te kopen die ook maar enigzins in de buurt van deze xanadu speakers komen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Sander

Citaat van: filipperke op januari 20, 2010, 15:44:41
Mijn "oude" stereo is verhuisd... heb het hifi gebeuren de laatste 20 jaar niet gevolgd en weet eigenlijk niet juist wat ik moet kopen voor mijn behoeften. Ik zal opsommen wat een nieuwe set voor mij moet kunnen.

1) radio kunnen spelen
2) cd/dvd/bluray en wil dat de klank door mijn luidsprekers klinkt en niet door de tv (hoeft niet permanent maar toch bij het beluisteren van dvd/bluray (in de toekomst)
3) Ik wil 2 fatsoenlijke luidsprekers en zeker geen 5-7-9 of nog meerdere

Dus ik veronderstel dat ik geen a/v receiver nodig heb maar wat zijn de mogelijkheden dan nog? Iemand sprak van radio te luisteren via de digicorder van telenet (komen ze maandag installeren) ipv een receiver. Heb ik dan voldoende aan een versterker? Of toch beter voor de stereo receiver te gaan maar marantz heeft er maar één in het gamma.

Budget:
500-700 versterker/receiver
500-700 luidsprekers
400 cd/dvd/bluray

Alvast bedankt voor de reacties
Filip


Als ik het verhaal een beetje kan interpreteren ga je toch wel wat meer voor het stereo gebeuren dan voor het HT gebeuren.

Ik zou dan voor een PM8003 gaan en een mooie dedicated cd speler er bij.
Voor bluray kun je dan altijd later een ps3 kopen welke dan ook meteen als multi media center kan dienen. leuk voor streamen van b.v. films en mp3's vanaf je computer en spelletjes natuurlijk.

Mocht je toch meer gaan voor een Surround receiver, dan kom je al snel uit bij de sr5003/sr5004/sr6003.
Dan wel een mooie multi speler er bij.

Ik wou een jaar geleden ook een apparaat die alles kon heb toen de sr5002 gekocht.
Op zich een prima apparaat maar ben er toen toch achter gekomen dat een stereo versterker de betere keus was geweest voor mij.

Speakers..... tsja luisteren, luisteren, luisteren en luisteren.
Dan kom je er vanzelf wel achter wat je er eigenlijk aan wilt uitgeven.
Als 2de hands geen probleem is zou ik met dat budget voor speakers zeker 2de hands gaan  :-)

Veel plezier in het maken van je keuze.


Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

filipperke

Alvast al bedankt voor jullie reacties,

De PM8003 die had ik ook al in gedachten, nu nog uitvissen waar "Marantz81" die aan 650 had zien staan, wat ik vind is rond de 850... in de UK kan het goedkoper maar wil zeker mijn aankopen in Belgie of Nederland doen!

De luidsprekers die jullie me voorstellen zal ik ook nader onder de loep (en oren) nemen!

Wat ik ook al gemerkt is dat er veel wordt geschreven over de PM8003 en de 6003 maar de 7003 is precies een versterker die wat uit de boot valt??

Grtz


Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink


TurboMarco

Ik zie de laatste tijd nog wel eens van die fraaie aanbiedingen in de vorm van een Sony of een Philips blue ray speler incl 10 films voor €150,-  ,de aanbiedingen zijn uiterst scherp te noemen en de spelers van Sony en Philips laten een prima plaatje zien.
Natuurlijk kunnen deze spelers ook cd's en dvd's afspelen,mocht je indien nodig alsnog een cd speler willen dan is het ook raadzaam om de 2e hands markt af te struinen,op het moment komen prachtige cd spelers op de 2e hands markt voor schappelijke prijzen omdat juist velen overstappen op een multi speler .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

filipperke

Is het enigste verschil tussen een pm8003 en de 7003 het koperen chassis? Zijn er hoorbare verschillen? Is de 300 euro meerprijs gerechtvaardigd?