+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: Maurice op januari 20, 2016, 20:58:34
Wat is volgens jullie de beste wijze voor verbinden van een NAS, PC en een HTPC (met daarop Kodi)?
Momenteel heb ik de de HTPC leading, deze leest via NFS bestanden van de NAS en met SMB bestanden van de (Windows) PC.
Is het beter om uPnP/DLNA te gebruiken? 

Hoe zorgen jullie ervoor dat de bibliotheek voorzien wordt van de juiste fanart etc?
Je hebt het bijna perfect voor elkaar nu. NFS is het protocol met de minste overhead, dus met Kodi altijd daar voor kiezen. Windows ondersteunt NFS niet van nature dus dan is SMB ook prima. UPnP/DLNA moet je niet gebruiken, hoogstens als je meerdere Kodi-clients hebt want dan kun je via UPnP je bibliotheek delen. Maar volgens mij heb je dat niet. Wat heb je op je HTPC staan, Windows met Kodi, OpenELEC, of iets anders?

De bibliotheek kun je het beste vullen met de standaard scrapers van Kodi, dus Universal Movie Scraper. Voor series is dat volgens mij theTVDB.

Maar waarom zet je je gedeelde bestanden van je Windows PC niet ook op je NAS? Lijkt mij logischer.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Ik deel via UPnP m'n Kodi bibliotheek naar een IMac, iPad, MacBook, Windows PC en laptop. Werkt zo goed als probleemloos, ook met meerdere apparaten tegelijk. Voor de iPad heb je wel een gejailbreakte versie nodig. Echt ideaal.

Maurice

Mijn HTPC draait Linux (windows kan geen nfs aan), momenteel een ubuntu (gnome), aangezien ik nog wel eens op de tv zit te internetten  clown1
De reden dat er ook bestanden op mijn gewone pc staan, is dat ik daar voldoende opslagcapaciteit heb. Mijn NAS stroomt aardig vol en daar staan vooral de belangrijke files op (want raid mirroring).

Nu gebruik ik inderdaad de standaard scrapers, was daarom ook benieuwd hoe je het zou doen als je upnp zou gebruiken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Weer wat geleerd; de wijze van streamen zoals door Maurice was voor mij een onbekende vorm, maar Maurice staat duidelijk niet alleen  :roll:.

Maurice

Citaat van: xander32 op januari 21, 2016, 20:32:01
Weer wat geleerd; de wijze van streamen zoals door Maurice was voor mij een onbekende vorm, maar Maurice staat duidelijk niet alleen  :roll:.
Daarin ben ik zeker niet alleen!
Het mooie is dat je zo een one-stop-shop voor beeld en geluid krijgt.
Voor degenen die het nog niet kennen: http://kodi.tv/about/
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Bizar wat je allemaal met deze gratis software kan doen. Totaal niet hifi natuurlijk, want dat is het pas als er een glimmend kastje met brakke software en dito app voor ruim 2000€ in huis gesleept is.

Marvin


xander32

Vormen als deze zullen denk ik de toekomst zijn aangaande het streamen van content. Enne Marvin, dat kan dan met en zonder fancy hifi spulletjes :wink:


Citaat van: Maurice op januari 21, 2016, 20:54:37
Daarin ben ik zeker niet alleen!
Het mooie is dat je zo een one-stop-shop voor beeld en geluid krijgt.
Voor degenen die het nog niet kennen: http://kodi.tv/about/

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Citaat van: xander32 op januari 22, 2016, 07:58:26
Vormen als deze zullen denk ik de toekomst zijn aangaande het streamen van content. Enne Marvin, dat kan dan met en zonder fancy hifi spulletjes :wink:
Beetje cynisch/sarcastisch mag best op z'n tijd.
Ik draai al vele jaren geen schijfjes meer, vind het wel grappig dat de rest, jullie, nu pas instappen.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op januari 22, 2016, 17:31:30

Beetje cynisch/sarcastisch mag best op z'n tijd.
Ik draai al vele jaren geen schijfjes meer, vind het wel grappig dat de rest, jullie, nu pas instappen.
Dat instappen gaat bij mij nog wel een tijdje duren, zeker gezien de perikelen die ik hier lees.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Zelf draai ik nu ookal zo'n 3 a 4 jaar met de SBT. En die blijft ook jog wel ff staan, volgende week krijgt die een upgrade.

Citaat van: marvin op januari 22, 2016, 17:31:30

Beetje cynisch/sarcastisch mag best op z'n tijd.
Ik draai al vele jaren geen schijfjes meer, vind het wel grappig dat de rest, jullie, nu pas instappen.

sjoek

Citaat van: marvin op januari 22, 2016, 17:31:30

Beetje cynisch/sarcastisch mag best op z'n tijd.
Ik draai al vele jaren geen schijfjes meer, vind het wel grappig dat de rest, jullie, nu pas instappen.

Ik ga juist de andere kant op. Een aantal jaren geleden speelde ik bijna alles digitaal ipod/ac ryan/ usb in auto. Tegenwoordig juist het meeste lp en cd wat hier gedraait word.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op januari 22, 2016, 18:33:37
Zelf draai ik nu ookal zo'n 3 a 4 jaar met de SBT. En die blijft ook jog wel ff staan, volgende week krijgt die een upgrade.

@ xander: Upgrade?

Algemene vraag:
Gebruik van Spotify op Squeezebox Touch gaat dat nu goed of toch niet. (heb wel eens gelezen dat deze geen ideale combinatie is).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WilliamB

Citaat van: KayaRahnee op januari 22, 2016, 21:22:33
@ xander: Upgrade?

Algemene vraag:
Gebruik van Spotify op Squeezebox Touch gaat dat nu goed of toch niet. (heb wel eens gelezen dat deze geen ideale combinatie is).
@xander32  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3