De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jowa

Bij m'n zoektocht naar een vervangende streamer is de interactie met de server en hoe deze de streamer kan benaderen belangrijk.

De eisen worden:
- budget: niet meer dan €2000,
- zeer goed ADC aan boord,
- analoge ingangen, liefst ook een Phono-ingang,
- meerdere digitale ingangen, o.a. coax, optical, mogelijk hdmi en of USB
- LAN via UDP aansluiting en mogelijk ook via Wifi,
- goede streamer aan boord met de mgelijkheid van uPnP, ChromeCast, Spotify Connect en optioneel Airplay,
- digitale uitgangen in de vorm van coax en USB-B.

Een interne DAC is in principe niet meer nodig, maar mag er in zitten.
Een interne harddisk zou mooi zijn, maar is niet een pré.

Eerste keuzes:
- Primare SC15 Prisma: geen SSD en geen Phono input aan boord. Verder voldoet deze aan alle eisen. Voor Phono heeft Primare de mooie R15. Kan ik verder later uitbreiden met een DD15 ter vervanging van m'n SA-KI-Pearl
- Cocktail Audio X45: wel SSD en Phono input. Deze tikt alle vinkjes af, zit zelfs een CD-speler in voor rippen. Mooi groot scherm aan boord. Vraagteken is alleen hoe de tweede hands waarde wordt,
- Linn Akurate (Exakt) DSM/2: vooral de Exakt versie is tweede hands interessant. Mooie Phono aan boord, maar geen Wifi, interne HD en geen USB in/uit. SO werkt verder niet via digitaal uit,

Lijstje ga ik op m'n gemak aanvullen.

Mochten mensen goede ideeën hebben wat betreft streamers/vv/hub hoor ik het graag.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Over de eerste lichtingen Cocktail Audio was men niet heel erg te spreken, vele bugs. Maar dan praat ik over een jaar of 5 (of zelfs meer 🤔) geleden.

jowa

Ook gelezen ja.
Over de nieuwe serie is men veel beter te spreken wat betreft de sw en ook de hw.

Op het internet en het buurforum druk aan het zoeken naar info.

Wat betreft Primare zijn ze daar wel content mee, er zijn ervook die van Primare naar Linn zijn gegaan en daarbij blijven...

Voordeel van de Primare is dat deze ook Wifi heeft en alles aan kan, dus ook DSD.

De Linn is alleen Ethernet en kan niet alles aan.
Voordeel is de ingebouwde Phono en extra analoge ingang.

Over de Cocktail Audio X45 is op het buurforum niet veel te vinden.
Daarnaast wil ik eigenlijk geen ingebouwde CD-speler hebben. Ik ga nl voor nu de Marantz SA-KI Pearl aan de hub hangen. Deze heeft een hele goede coax uitgang.

De DV12S2 ga ik verkopen. Hoe mooi ook, zelfs 5-kanaals surround is mogelijk, deze is toch te verouderd qua sound en kwaliteit coax-uitgang.
Op de Dynaudio's viel deze echt door de mand.

Wat mij tot nu toe wel heeft verrast is de coax-uitgang van de Aries Mini. De Aries Mini laat de Dynaudio's mooi zingen.
Daarom met een schuin oog naar de Aries G1 gekeken, maar dan mis ik toch de analoge ingangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Je gaat vast een afgewogen keuze maken.

Zelf zou ik voor de bewezen kwaliteit en fraaie afwerking/uitstraling van Primare gaan.
Linn is kwalitatief goed, maar ik heb weinig met het merk. De x45 is er voor wanneer je het avontuur aan wil gaan.

En de NAD C658?

jowa

Citaat van: xander32 op november 07, 2020, 05:36:32
Je gaat vast een afgewogen keuze maken.

Zelf zou ik voor de bewezen kwaliteit en fraaie afwerking/uitstraling van Primare gaan.
Linn is kwalitatief goed, maar ik heb weinig met het merk. De x45 is er voor wanneer je het avontuur aan wil gaan.

En de NAD C658?

De C658 heeft geen digitaal uit.
Bij NAD kom je dan uit bij de M12, welk hier en daar nu te verkrijgen is voor €2750....

Ik kijk nu ook naar de Atoll ST200 Signature.
Deze heeft ook analoog in, maar nog niet gevonden of deze ook een ADC aan boord heeft. Eens aan H&C vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Marcel heeft nog steeds Atoll in zijn assortiment en is wel gecharmeerd van betreffende streamer (prijs - kwaliteit).

Citaat van: jowa op november 07, 2020, 08:47:12
De C658 heeft geen digitaal uit.
Bij NAD kom je dan uit bij de M12, welk hier en daar nu te verkrijgen is voor €2750....

Ik kijk nu ook naar de Atoll ST200 Signature.
Deze heeft ook analoog in, maar nog niet gevonden of deze ook een ADC aan boord heeft. Eens aan H&C vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Het is geen Atoll geworden.

Ik ben vanochtend de Linn Akurate Exakt DSM gaan halen.
Lekker (bijna) alles in één:
- goede phono ingang
- analoge ingangen (cinch en gebalanceerd)
- 3 x SPDIF Coax in
- 3 x optical in
- 4 x HDMI 1.3 in (kan worden geupgrade naar 2.0)
- 1 x SPDIF uit (hangen m'n speakers nu aan
- 1 x Optical uit (hangt m'n Mojo nu aan)
- 1 x HDMI uit

Nu Pearl Jan aan het luisteren via elpee. Klinkt erg goed.



Ook abonnement op Qobuz genomen als proef.
Eens kijken hoe dat bevalt.

Nu al blij met de keuze voor de Linn.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Wow, m.i. toch ook een heel andere (prijs)klasse dan de Atoll (200?), al is Atoll wel een ondergewaardeerd merk.
Je maakt mooie stappen Joost 👌🏻

Vinyl_Fuchs

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Thanks!

Tweede hands zit deze in de Atoll klasse.
Nieuw ietjes meer....
Dus lekker tweede hands aangeschaft.

In deze versie zit geen DAC, niet nodig gelukkig.
De versie met DAC gaan weg voor rond de €3000 bij  vijf jaar oud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Rob46

Mooi Joost. En een proefabonnement bij Qobuz. Bevalt mij zeer goed. Veel HiRes en mega bibliotheek.....

xander32

Het grote voordeel van tweedehands kopen. Vaak (veel) meer voor beduidend minder.

Citaat van: jowa op november 20, 2020, 16:34:16
Thanks!

Tweede hands zit deze in de Atoll klasse.
Nieuw ietjes meer....
Dus lekker tweede hands aangeschaft.

In deze versie zit geen DAC, niet nodig gelukkig.
De versie met DAC gaan weg voor rond de €3000 bij  vijf jaar oud.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Citaat van: Rob46 op november 20, 2020, 17:40:44
Mooi Joost. En een proefabonnement bij Qobuz. Bevalt mij zeer goed. Veel HiRes en mega bibliotheek.....

Kwaliteit is zeker zeer goed.
Beter dan Spotify.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Rob46

#1094
Ik ben ooit met Tidal begonnen. Op Tidal ben ik een jaar geabonneerd geweest. Tidal is ook een prima aanbieder met MQA als extraatje (mits je een decoder hebt). Persoonlijk vind ik MQA soms een meerwaarde hebben. Daarentegen vind ik alle HR content van Qobuz zeer goed klinken. Maar ook het aanbod in voor mij interessante genres vind ik Qobuz meer bieden dan Tidal. Qobuz vind ik alles bij elkaar opgeteld net effe beter dan Tidal. Natuurlijk is dit persoonsgebonden.......