De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

#885
Je bent jouw bronnen flink aan het wijzigen.
Hoe bevalt de Auralic nu t.o.v. de SBT? Buiten het gemis van een schermpje wat je al aangeeft.


... en uiteraard evenzo veel plezier met de dt gewenst  :yes:.

Citaat van: jowa op december 08, 2017, 23:33:42
Het witte doosje in kwestie is een Auralic Aries Mini met iFi Audio iPower adapter.
Ik kon deze voor een mooi prijsje overnemen en ik ben nu al content.

De shootout was verder best wel eerlijk, want beide streamers (de SBT en de Aries) waren via dezelfde type bekabeling (Nordost Heimdall) verbonden met de versterker. Beluistering ging via m'n Sennheiser HD-25 aluminum.

jowa

#886
Citaat van: Cornelis1921 op januari 25, 2019, 22:24:42
Fraai TT-je Joost! pompom P.S. Waarin verschilt volgens het geluid van een digitale bron met een analoge voornamelijk? :-)

Ongeveer -9dB. Dat is wat ik de versterker harder moet zetten in vergelijking met de sacd-speler/streamer. [emoji12]

Het klinkt al beter dan Spotify, vergelijk tussen dezelfde albums.
Nadeel is wel dat je platen echt goed schoon moet maken, anders hoor je een hoop troep/spetters/etc door de muziek.

Vanmiddag wat platen bij de kringloop gehaald. Was het mega bedrag van €4,50 kwijt [emoji33].
Nu Propaganda met Duel, Eye to Eye opstaan (maxi single) en geniet door de spetters heen met volle teugen via de koptelefoon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

Citaat van: xander32 op januari 26, 2019, 07:18:57
Je bent jouw bronnen flink aan het wijzigen.
Hoe bevalt de Auralic nu t.o.v. de SBT? Buiten het gemis van een schermpje wat je al aangeeft.


... en uiteraard evenzo veel plezier met de dt gewenst  :yes:.

De Auralic bevalt prima. Schermpje mis ik niet, want dat heb ik nu in de hand in de vorm van m'n iphone.
Voordeel van de Auralic is dat deze zeer veel type audio files zelf kan omzetten naar analoog of standaard multibit.
Daar is geen extra server meer voor nodig, zoals met Logitech Media Server bij de SBT.

Enige nadeel was dat Spotify Connect eerst niet werd ondersteund, maar dat zit er sinds een tijdje ook al in.

Dus dik te vreden met de Auralic Aries Mini.

Wat betreft wisselen van bronnen, dat valt wel mee.
De SACD-speler heb ik alweer sinds 2011. Krijgt binnen kort wat TLC, zodat de SACD's ook weer worden gelezen. [emoji851]
De SBT sinds 2012. Wel snel gewisseld ja, al na 5 jaar. [emoji16]
De Philips platenspeler sinds, huh, heel lang geleden. Stond al op de nominatie om te worden afgevoerd.

Met de DT ben ik erg content. Heeft z'n charmes qua geluid en onthaasting i.v.m. streaming.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

#888
In < dan 1 maand een dt aanschaffen en de streamer vervangen zie ik als veel wijzigingen van bronnen  :wink:.

Mooi dat de Auralic goed bevalt; een prima vervanger van een SBT dus. Die (vervanger in een zelfde prijsrange) is er een hele tijd niet geweest.

jowa

De streamer heb ik in dec 2017 gewisseld.
De dt in januari 2019.
Is iets langer dan een maand, noemen we ook wel meer dan een jaar. [emoji14]

xander32

Nu zie ik het ook, 2017 😏.
Dan is het idd een jaarlang stil geweest in jouw draadje.

Citaat van: jowa op januari 27, 2019, 08:42:32
De streamer heb ik in dec 2017 gewisseld.
De dt in januari 2019.
Is iets langer dan een maand, noemen we ook wel meer dan een jaar. [emoji14]

jowa

Binnenkort gaan de spullen (weer) in de dozen.
De zolder wordt eindelijk in drieën gedeeld. 

Dochter is aan het lobbyen voor een kamer op zolder... [emoji33]

Doel blijft een mancave. Op zolder of anders de huidige kamer van m'n dochter. [emoji3166]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jowa

De aannemer is druk bezig met het bouwen van de muren van de kamers op zolder.
Was even stress, want we moesten binnen twee dagen de zolder ontruimen [emoji33].

Is gelukt en gelijk een hoop spullen naar de kringloop gebracht en tot nu toe twee keer de auto vol gehad met troep voor de gemeente werf.
Ruimt lekker op zo'n verbouwing. [emoji16]



Verder zondag de tijd genomen voor het plaatsen van het nieuwe AV-meubel.
Hangend gemaakt aan de wand met daar op de Focal soundbar/base en de tv.
Gelijk gootjes onder het meubel gemaakt en daar ook het stekkerblok gemonteerd.
In de kast staat alleen nog de Bluray-speler, de Medi8er en de Nintendo Switch zijn naar boven gegaan.



De tv lijkt kleiner dan hij is, komt door de grootte van  de Focal soundbar/base. De tv is 50".

De tv wordt nog aan de muur opgehangen.
Dan worden de kabels ook netter weg gewerkt en komt er nog een gootje voor de netwerkkabel.
Voor nu is het prima.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WilliamB

Ziet er nu al erg mooi uit, ben benieuwd naar het eind resultaat  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Zou ik ook wel willen: een eigen musicroom. Anders mijn vriendin wel. Succes met verbouwing.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

#895
Hoe heb je het meubel zwevend aan de muur bevestigd?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15


jrm


jowa

Citaat van: pameijer op februari 05, 2019, 00:27:16
Hoe heb je het meubel zwevend aan de muur bevestigd?

Met een klopboor, aardig wat pluggen en lange schroeven. En een kruiskopschroevendraaier.

O ja, en een waterpas. Ook erg handig. [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pameijer

Citaat van: jowa op februari 05, 2019, 08:15:49
Met een klopboor, aardig wat pluggen en lange schroeven. En een kruiskopschroevendraaier.

O ja, en een waterpas. Ook erg handig. [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar met een french cleat oid? Of is het zo'n Besta IKEA möbel...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15