De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Mooi om te horen dat het weer een stuk beter gaat.
Succes met de verhuizing.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Hey Joost, jouw fysieke ongemakken zijn geheel aan mij voorbij gegaan redface. Maar goed om te lezen dat het weer de betere kant op gaat.

Een verhuizing is idd. niet iets wat je voor het plezier doet, maar met een nieuwe akoestiek en plaatsingsmogelijkheden in het vooruitzicht, mogelijk toch iets om naar uit te kijken?

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op januari 06, 2015, 22:18:43
Mooi om te horen dat het weer een stuk beter gaat.
Succes met de verhuizing.
:yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: xander32 op januari 06, 2015, 22:47:36
Hey Joost, jouw fysieke ongemakken zijn geheel aan mij voorbij gegaan redface. Maar goed om te lezen dat het weer de betere kant op gaat.

Een verhuizing is idd. niet iets wat je voor het plezier doet, maar met een nieuwe akoestiek en plaatsingsmogelijkheden in het vooruitzicht, mogelijk toch iets om naar uit te kijken?

En we zijn verhuisd  hello
Fysiek gaat het behoorlijk goed. Nog wel last van m'n been, maar gaat stapje voor stapje beter.

Plaatsing van de set gaat beter worden dan in Amersfoort (hoop ik).
De bank komt een kleine meter te staan vanaf de hoge kast en de set heeft z'n dedicated hoek tegen over de bank op ongeveer 2,5 meter.
De luidsprekers krijgen dan bij netjes opstellen zo'n halve meter ruimte achter zich.

De audio set staat nog in de dozen, eerst de elektriciteit netjes op orde gaan maken achter het AV-meubel: plank maken waarop de voedingssloffen op komen, geen losse meer op de grond (afgesproken met de vrouw :-))
Ik wil nog een tweede Rittal aanschaffen voor het audio deel, staat wel mooi die alu dozen  :-)

Op dit moment staat alleen de tv er met de Mede8er en de laatste aanwinst: een Samsung HD Receiver/recorder voor de tv ontvangst en interactieve tv.

jowa

O ja, vanavond ook een kleed besteld voor tussen de set en de bank  pompom
Als het nu geluidtechnisch niet goed gaat komen...  :wink:

xander32

... maar nu na de verhuizing geestelijk een wrak ?


:-D



Fijn dat dit voor jullie achter de rug is, toch steevast een hele klus.
En tevens goede vooruitzichten betreft jouw hobby waarvoor je ook deel uitmaakt van deze bende hier.
Als dan naast de plaatsing ook de akoestiek een beetje mee wil werken, moet dat helemaal goed gaan komen :yes:.


Citaat van: jowa op januari 18, 2015, 22:44:38
En we zijn verhuisd  hello
Fysiek gaat het behoorlijk goed. Nog wel last van m'n been, maar gaat stapje voor stapje beter.

Plaatsing van de set gaat beter worden dan in Amersfoort (hoop ik).
De bank komt een kleine meter te staan vanaf de hoge kast en de set heeft z'n dedicated hoek tegen over de bank op ongeveer 2,5 meter.
De luidsprekers krijgen dan bij netjes opstellen zo'n halve meter ruimte achter zich.

De audio set staat nog in de dozen, eerst de elektriciteit netjes op orde gaan maken achter het AV-meubel: plank maken waarop de voedingssloffen op komen, geen losse meer op de grond (afgesproken met de vrouw :-))
Ik wil nog een tweede Rittal aanschaffen voor het audio deel, staat wel mooi die alu dozen  :-)

Op dit moment staat alleen de tv er met de Mede8er en de laatste aanwinst: een Samsung HD Receiver/recorder voor de tv ontvangst en interactieve tv.

jowa

Ik zelf had weinig stress rond de verhuizing. Maar die vrouwen thuis.... Vooral die oudste ;-)

audiof. zonder budget

Citaat van: jowa op januari 19, 2015, 08:25:32
Ik zelf had weinig stress rond de verhuizing. Maar die vrouwen thuis.... Vooral die oudste ;-)

Haha... ja, momentje van herkenning :yes: :yes: Het "nestje" moet snel in orde zijn, schijnen vooral "de-oudste-vrouw-in-huis" heel erg belangrijk te vinden (en dat is het ook wel hoor) en daar gaat nogal stress mee gepaard.

Nou ja, als je er zit zal ook waarschijnlijk, door "de-oudste-vrouw-in-huis" een lijstje gaan maken met welke zaken er nog afgewerkt moeten worden (gewoon omdat dat zo lekker overzichtelijk is :-D)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

jowa

Citaat van: audiof. zonder budget op januari 19, 2015, 09:00:32
Haha... ja, momentje van herkenning :yes: :yes: Het "nestje" moet snel in orde zijn, schijnen vooral "de-oudste-vrouw-in-huis" heel erg belangrijk te vinden (en dat is het ook wel hoor) en daar gaat nogal stress mee gepaard.

Nou ja, als je er zit zal ook waarschijnlijk, door "de-oudste-vrouw-in-huis" een lijstje gaan maken met welke zaken er nog afgewerkt moeten worden (gewoon omdat dat zo lekker overzichtelijk is :-D)

Yep, nestje moet zo snel mogelijk op orde zijn  :yes:. Woonkamer is zo goed als op orde, geen dozen meer te bekennen. Op maat maken gordijnen voor alle kamers is al samen met oma's ingepland  :schater:
Kamer van de ukster is ook klaar, op de lamp na. Is de enige kamer waar nog een fitting hangt.

Lijstje is al per kamer gemaakt  HLP. Aan de ene kant snap ik dat wel, aan de andere kant  violent1.
Beetje relaxtheid hierin scheelt heel veel gestress.

jowa

Citaat van: jowa op januari 18, 2015, 22:44:38
Ik wil nog een tweede Rittal aanschaffen voor het audio deel, staat wel mooi die alu dozen  :-)

Tweede Rittal stekkerblok besteld.  :-)

Zoldar

Goed spul, ik merkte meteen verschil met het gefilterde supra blok. In positieve zin dynamischer
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Wel opvallend; over gefilterde blokken lees je juist vaak dat deze de dynamiek aantasten :yes:.
Een positieve uitzondering dus.


Citaat van: Zoldar op januari 26, 2015, 23:11:18
Goed spul, ik merkte meteen verschil met het gefilterde supra blok. In positieve zin dynamischer

jowa

Citaat van: xander32 op januari 27, 2015, 06:55:46
Wel opvallend; over gefilterde blokken lees je juist vaak dat deze de dynamiek aantasten :yes:.
Een positieve uitzondering dus.

Dat zegt Zoldar ook: Het (ongefilterde) Rittal blok gaf een positief resultaat t.o.v. het gefilterde Supra  blok  :wink:

Er gaat een soort van voorzetwand komen met verlichting aan de zijkant.
Aan de buitenkant zullen er geen kabels meer zichtbaar worden.
Nog wel een mooi plannetje maken en buurten op het buurforum voor ideeën.

xander32

Citaat van: jowa op januari 27, 2015, 13:31:06
Dat zegt Zoldar ook: Het (ongefilterde) Rittal blok gaf een positief resultaat t.o.v. het gefilterde Supra  blok  :wink:
...



Dat lees ik er echt niet in :no:.


Citaat van: Zoldar op januari 26, 2015, 23:11:18
Goed spul, ik merkte meteen verschil met het gefilterde supra blok. In positieve zin dynamischer

jowa

Gister aan de gang geweest met het AV-meubel en de decoupeerzaag   :?

Ik had na de komst van de PM-KI Pearl al extra gaten gemaakt in de boven plaat van het meubel voor extra koeling, naast het weg laten van de achterwant (deze zat toch maar in de weg).
Voor m'n gevoel werd de versterker toch wat warm, dus nu maar een groot gat gezaagd boven en onder in het meubel  :-o
Het is best netjes geworden, foto's van de zaag actie volgen nog.  :yes:

Nu nog tijd vinden om met de achterwand verder te gaan.