De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: WimPeu op september 24, 2013, 21:14:15
Doe ik ook hoor. Hoef het niet vaak meer te doen trouwens. Mijn eigen collectie is klaar en bij de betere DL zitten vaak al Hi-Res cover bestanden.  8-)
... het d/l is iets waar ik mij na mijn ripp avonturen maar eens mee bezig ga houden. Nu eerst maar mijn cd's op de hdd zien te krijgen, al schiet dat al mooi op.

@Jowa; excuses voor het kapen van jouw draadje :-).

jowa

Geeft niet. Als ik iets opsteek over het rippen mag het  :-D
DL doe ik de laatste tijd juist minder, je kan cd's vaak voor zo weinig kopen via bijv play.com.
En dat zoeken daar vind ik leuker dan even downloaden.

Ook vind ik het fysieke bezit van de cd meer voldoening geven dan een download.
Wel word elke nieuwe cd nu gelijk geript, want afspelen via de SBT is erg makkelijk.

Ga ik er voor zitten, gaat de cd in de speler. Want in mijn opinie klinkt dat nog steeds beter dan de SBT.

Exxar

Citaat van: xander32 op september 24, 2013, 21:10:44
Nog tips waar de covers vandaan te halen?
Momenteel doe ik dat via Google afbeelding, 't werkt 8-).

http://www.allcdcovers.com is een van de betere vind ik.

xander32

Citaat van: Exxar op september 25, 2013, 11:05:11
http://www.allcdcovers.com is een van de betere vind ik.
... maar daar dien je ervoor te betalen. Dan maar ff Googlen.

jowa

De eerste plank met CD's die ik heb geript doorgenomen en een groot deel is gelijk de opbergdoos in gegaan.
Scheelt een hoop ruimte  :-)

Dus weer plek voor nieuwe aanschaf  :-D

xander32

Citaat van: jowa op september 26, 2013, 23:54:45
De eerste plank met CD's die ik heb geript doorgenomen en een groot deel is gelijk de opbergdoos in gegaan.
Scheelt een hoop ruimte  :-)

Dus weer plek voor nieuwe aanschaf  :-D
That's the spirit 8-).

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Ik was het streamen via de UD5005 zat, dus vandaag een Mede8er MED800X3D/WP 3TB besteld  hello

Plaatjes:





Ik was nog aan het twijfelen tussen de Dune HD Base 3.0 en deze.
Voordeel van de Mede8er is dat deze compacter is en makkelijker naast de SBT kan komen te staan.




Faxe

In welk opzicht bevalt de Mede8er beter dan de UD 5005? Heb zelf een UD 5005 en goedkopere Mede8er  die op zolder staat.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32


jowa

Citaat van: Faxe op december 23, 2013, 21:04:04
In welk opzicht bevalt de Mede8er beter dan de UD 5005? Heb zelf een UD 5005 en goedkopere Mede8er  die op zolder staat.

De Mede8er pakt in principe (bijna) alles, zit een ingebouwde HD in en kan ook via wifi streamen.
Verder kan ik er nog niets over zeggen, vandaag besteld.
O ja, er zit een complete media server in. Wel zo makkelijk.



De movies gaan primair op de mede8er, de NAS fungeert dan voor movies alleen nog als back-up.

jowa

#582
Mooi moment om terug te blikken op het afgelopen jaar.

De basisset
Ondanks de verschillende aan- en verkopen is de set in basis stabiel gebleven.
De Marantz set i.c.m. de Xanadu DS-17E's blijft gewoon prachtig.
De enige waar een paar vinkjes bij staan om te worden vervangen is de UD-5005, eens kijken wanneer de UD-7007 echt in prijs gaat dalen.

Kabelwisselingen dit jaar toch weer gehad, kon het niet laten :-)

  • De VDH The Rock IC's zou de Nordost Frey gaan vervangen, aan het eind van het jaar zitten de Nordost Frey's al weer maanden op hun plek en liggen de VDH's in de snake pit.
  • De OCOS luidspreker kabel ging de VDH The Inspiration vervangen, aan het eind van het jaar zitten de OCOS kabels er nog steeds tussen en liggen de VDH's in de snake pit.

Luidsprekerwisseling, ondanks dat ik de Xanadu's geweldig vind, toch een uitstapje gedaan.

  • Eind april na lang beluisteren een paar Dynaudio Confidence C1's aangeschaft als vervanging van m'n Xanadu DS17E's.
  • Eind augustus zijn deze weer vertrokken om verschillende redenen: de Xanadu's kunnen een soort grandeur aan de muziek geven waar de C1's toch niet aan kunnen tippen. Daarnaast vindt m'n vrouw de Xanadu's mooier  :angel:

Mediaplayer
Aan het eind van het jaar een Mede8er 8MED800X3D/WP besteld. Deze komt begin januari.
Eens kijken of na het streamen van audio, het streamen van video ook een vlucht gaat nemen in huize jowa.

Software
Wat betreft software, nu aan het rippen geslagen. Dit vordert langzaam maar zeker. Voordeel is dat ik gelijk de hele CD-collectie doorloop en de "mindere" CD's gelijk opberg in een verhuisdoos voor richting berging.
Daarnaast best veel CD's en Bluray's/DVD's gekocht. Deze komend jaar ook maar een gaan rippen richting de Mede8er :-)


Vanaf deze plek aan alle forumgenoten een goede jaarwisseling gewenst en de beste wensen voor het komende jaar.  pompom


pietjepc

En bevallen de ethernet adapters een beetje? En ik ben ook wel nieuwsgierig naar de reden om de 5005 te vervangen voor een 7007 nu je de "streaming" functie omzeilt met je mede8ter.

groet,
Pieter
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Leuk overzicht van2013 Joost :yes:.

Jullie ook al vast een gelukkig en gezond 2014.