De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: jowa op augustus 12, 2013, 22:25:15
Ik ga zeker op 'n gemakkie rippen, want de player in m'n laptop is niet zo snel. Hij doet het wel zeer goed. Nog geen weigering gehad die ik niet kon oplossen door de CD beter schoon te maken.

MediaMonkey gebruik al zeer lang en heb ik een licentie voor.
Het kan zeer grote hoeveelheden muziek files aan, heb er nu zo'n 54k.
Vandaar het opschonen, muziek die ik of de rest van de familie niet goed vinden weggooien, CD's rippen naar flac en de mp3's daarvan weggooien.
Verder zit er een integratie naar LMS en de SBT.

DBPoweramp ken ik zelf niet dus geen mening.
Helder  :yes:, hoeveel cd's heb je te rippen?

RoGEK

Ben ook heel benieuwd naar je set.

Toen ik daar was, was het kort maar krachtig...
Ps. De pm6010 ose staat nog steeds fijn op de slaapkamer :-)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

jowa

Zoals aan gegeven in De Dikke Elco heb ik de Dynaudio's in de verkoop gegooid  (nopompom) omdat we een ander huis willen gaan kopen pompom  pompom
Goede nieuws is dat ik nu een koper heb voor de Dynaudio's en er goed uit ga komen ook  pompom

Vanaf volgende week als het goed is weer over naar de Xanadu's, zeker geen straf.
Gluid is iets vuiger, niet zo mooi geïntegreerd als de C1's. Maar dat merk je naar een week niet meer.

Ik ga deze laten herstellen wat betreft de kasten en opnieuw laten spuiten.
Weet nog niet of het dezelfde kleur wordt.
Gelijk eens kijken of de speaker terminals kunnen worden vervangen door mooie WBT's en gelijk terug naar single wiring.


jowa

De Dynaudio's have left the building.  :cry:  byebye
Het waren twee mooie dagen (sic).

Nu weer terug naar de Xanadu's en gek genoeg mis ik de C1's niet.

De combi nu van Xanadu met de OCOS aan de Marantz pakt verrassend goed uit. Beter dan met de Vandenhul's.

Ik ben heel blij dat ik de Xanadu's nog niet had verkocht  :-)

jowa

Ik heb een paar power-line ethernet adapters besteld en een Gigabit switch.
Scheelt weer een ethernet kabel trekken.

Binnenkort m'n bluray speler en TV ook aangesloten op m'n netwerk.
Eens kijken hoe het streamen gaat.

Verder nieuwsgierig hoe het streamen van high-res audio dan gaat via de SBT.

Zoldar

Goed. Get ehanced audio ouput en je kunt tot 192 khz aan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: jowa op augustus 26, 2013, 10:27:39
De Dynaudio's have left the building.  :cry:  byebye
Het waren twee mooie dagen (sic).

Nu weer terug naar de Xanadu's en gek genoeg mis ik de C1's niet.

De combi nu van Xanadu met de OCOS aan de Marantz pakt verrassend goed uit. Beter dan met de Vandenhul's.

Ik ben heel blij dat ik de Xanadu's nog niet had verkocht  :-)

Welke waren het ook alweer heb geen zin om te bladeren
Als je eerder bent graag anders ga ik bladeren

En missen missen ? alles heeft voordelen en je maakt een keuze en dat is altijd goed  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Ok, die adapters stop je in het stopcontact, kabeltje erin naar je tv en klaar? Werkt dit met elke internetaansluiting en waarom zo'n switch? Zou voor ons wellicht ook een optie kunnen zijn, vandaar...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Citaat van: pietjepc op augustus 28, 2013, 17:50:09
Ok, die adapters stop je in het stopcontact, kabeltje erin naar je tv en klaar? Werkt dit met elke internetaansluiting en waarom zo'n switch? Zou voor ons wellicht ook een optie kunnen zijn, vandaar...

De adapters gaan het stopcontact in, één vlak bij de router en één vlak bij de audio set.
Ethernet kabeltje van de router naar de adapter en een ethernet kabel van de andere adapter naar de switch.
Vanaf de switch gaan er ethernet kabels lopen naar de TV, bluray speler en de SBT.

pietjepc

Ah, je hebt de switch dus nodig om meerdere apparaten op een enkele adapter aan te sluiten.
Het is mij helemaal duidelijk. Mooie oplossing. Bedankt voor de info!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Jammer dat de C1's weg zijn, had ze graag eens beluisterd. (had ik maar eerder actie moeten ondernemen  :-P)
Succes met je plannen HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Citaat van: lo op augustus 29, 2013, 16:23:05
Jammer dat de C1's weg zijn, had ze graag eens beluisterd. (had ik maar eerder actie moeten ondernemen  :-P)
Succes met je plannen HB

Thanks. Ach ja, nu weer met beide voetjes op de grond en meer dan te vreden met de Xanadu's.

De powerline adapters doen het prima, gister de media server op m'n NAS enabled zodat deze ook via DLNA is te benaderen. Belangrijk om video via de UD-5005 te kunnen streamen.

Mocht dat niet lekker gaan werken, ga ik toch eens naar Dune kijken of dat betere streaming spullen leverd.

ValentinoA

Jowa, hoe is de combinatie synology + SBT? Ik ben al maandenlang ah overwegen hetzelfde te doen (voorlopig gebruik ik laptop/pc). Had gelezen dat je blijkbaar heleboel moet prutsen om het pratende te krijgen onder elkaar, maar anderen (minderheid) zeggen dat het piece of cake is? twijfel twijfel...
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Zoldar

piece of cake. je hebt 2 opties: de server software laten draaien op een pc in je netwerk of het op de synology zelf laten draaien. voordeel is dat er dan geen pc aan hoeft te staan als je muziek wilt draaien. nadeel is dat de synology dan soms gaat haperren bij 1080p met dts-hd films (bestanden van 20-50 gig).

verder kies ik ervoor om het uipakken van de flac ed op de server te doen ipv in de squeezebox zelf. dus daarmee zou je de server kunnen ontlasten.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden