Nieuwe luidsprekers

Gestart door Dennis E36, december 31, 2008, 22:17:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Je gebruikt dus PA speakers met een Sub erbij?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Citaat van: Frits op januari 11, 2009, 13:42:23
Je gebruikt dus PA speakers met een Sub erbij?

die sub is niet nodig, soms wel leuk voor het extra effect.
nodig is hij zeker niet, deze PA dingen gaan strakker laag dan de Sensys DC2.
de 30hz halen ze nu ook, enkel met een paar decibellen zachter.
iets wat elke speaker doet trouwens, het is niet zo dat de speaker niet beweegt onder ze weergave punt, hij maakt er enkel geen hoorbaar geluid meer bij...
ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom om te beluisteren wat ik bedoel...

Home Theater hé, die sub stond er al...

Marvin

#32
als je zelf kasten wilt gaan ontwerpen dan is het volgende papiertje bijna onmisbaar.
helaas voor vele DC drivers ook onvindbaar...  :-D

http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy43.htm
Thiele en Small parameters.

(even voor de duidelijkheid, ook ik heb de wijsheid niet helemaal in pacht hoor. ben enkel al een paar maanden aan het bepalen welke kasten ik ga maken en met welke DC. dus enigsinds ingelezen ben ik nu wel. maar speakerbouwer zou ik mezelf niet willen noemen ofzo..)

Frits Denon

De theorie achter luidsprekerontwerp is iets te hoog gegrepen voor mij.

Ik woon overigens in de mooie provincie Groningen, waar niets meer boven gaat...... :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Groningen, da's een stukje weg....  :-)

Frits Denon

#35
Op Audiofreaks is "Silverstreak" Bert een actief Tannoy liefhebber. Ben al eens bij hem geweest, hij woont vlak bij mij in de buurt. Zal het er eens met hem over hebben.

(Hij bouwt overigens wel zelf speakers met DC's)

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

ik weet het, ik kom met grote regelmaat op audiofreaks....  :wink:

http://audiofreaks.nl/index.php?page=personalhomepage&id=2853

zo zag het er hier half december uit..

Marvin.

gerard

Citaat van: Frits op januari 11, 2009, 14:00:44
Ik woon overigens in de mooie provincie Groningen, waar niets meer boven gaat...... :wink:

Hee "buurman"   byebye
Behalve een paar eilandjes gaat er ook niets boven Friesland     :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Frits Denon

Het geluid is in het noorden altijd beter HB HB, de lucht is hier n.l. schoner.... :schater: :schater:

Gerard, ben je ook Tannoy luisteraar?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

gerard

Citaat van: Frits op januari 11, 2009, 15:47:40
Het geluid is in het noorden altijd beter HB HB, de lucht is hier n.l. schoner.... :schater: :schater:

Gerard, ben je ook Tannoy luisteraar?

:yes:  en de stroom is denk ik ook schoner...    :-)

Ik heb nu zo'n 2 jaar de Monitor Audio RS6, voldoen mij prima.
Volgens mij heb ik toen ook eens tannoy monitor speakers gehoord met zo'n losse supertweeter erop.
Klonk zeker niet verkeerd!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: gerard op januari 11, 2009, 15:16:36
Hee "buurman"   byebye
Behalve een paar eilandjes gaat er ook niets boven Friesland     :-D


oi


mmmmm Den Haag ..stukje paradijs op aarde :lol: :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun