B&W 685 en vergelijkbaren monitors

Gestart door bertheeren, oktober 12, 2008, 22:37:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bertheeren

Zo ik heb ze, het zijn de wharfedale evo 2-10 geworden!
Klinken prachtig ruimtelijk, gedetailleerd. B&W(waarvan ze toch een model hadden staan) klonk inderdaad niet zo goed. Gewoon niet detailrijk en rare stemmen(helemaal niet warm)

De verkoper vertelde dat je de boxen nog moet inspelen. Hoe kan ik dit het beste doen? en wat zal het verschil worden?

Overegens een super winkel, cinedream. Geweldige service!

dmeerpa

Allereerst proficiat.
Ik weet eigenlijk ook niet waarom Wharfedale niet zo populair is, want ze hebben wel zeer goeie luidsprekers.

Met inspelen heb ik minder ervaring, 4 jaar terug was dat chinees voor mij, en heb ik daar nooit op gelet. Anderhalf jaar terug heb ik de Wharfedale Opus gekocht bij Cinédream, maar dat waren demo modellen, en waren al ingespeeld.

Nieuwe speakers zijn nog wat stijf, en door enige tijd te spelen worden ze soepeler, en dat zou je moeten horen.
Als het snel moet een CD (repeat functie aan) of radio opzetten, en dag en nacht laten spelen  :-P
Als ik me goed herinner hoe luider hoe sneller het gaat.

En inderdaad cinedream geeft een geweldige service, heb ik donderdag weer kunnen vaststellen als ik mijn defecte remote binnen bracht. Ik kan hier waar ik woon dezelfde merken kopen, soms met nog iets meer korting, maar ik ben heel tevreden van hun service, en daarvoor wil ik wel die paar minder korting laten vallen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

bertheeren

Bij cinedream waren de niet glimmende wharfedales niet op voorraad(zou 2 weken duren), wel de glimmende. Maar die waren duurder(80 euro). Vond ik zelf teveel, en was best teleurgesteld gezien ik van ver kwam. maar ze waren zelfs bereid(uit eigen initiatief) 50 euro er af te halen! Ga ik zeker nog vaak naar terug! Alleen jammer dat niet alles te beluisteren is wat ze hebben. Maar oké, wat ze niet te beluisteren hebben, kun je terecht in het andere filiaal in hasselt.

De wharfedales beginnen steeds beter te klinken. Heb overegens totaal niet het gevoel dat de sr6001 te zwak is, ze bas klinkt super strak en het hoog is enorm gedetailleerd. Hoef de receiver zelfs minder ver open te draaien dan met mijn oude akai's


Maurice

Citaat van: bertheeren op november 16, 2008, 16:41:48
Bij cinedream waren de niet glimmende wharfedales niet op voorraad(zou 2 weken duren), wel de glimmende. Maar die waren duurder(80 euro). Vond ik zelf teveel, en was best teleurgesteld gezien ik van ver kwam. maar ze waren zelfs bereid(uit eigen initiatief) 50 euro er af te halen! Ga ik zeker nog vaak naar terug! Alleen jammer dat niet alles te beluisteren is wat ze hebben. Maar oké, wat ze niet te beluisteren hebben, kun je terecht in het andere filiaal in hasselt.

De wharfedales beginnen steeds beter te klinken. Heb overegens totaal niet het gevoel dat de sr6001 te zwak is, ze bas klinkt super strak en het hoog is enorm gedetailleerd. Hoef de receiver zelfs minder ver open te draaien dan met mijn oude akai's


Hee mooi Bert!
Inspelen zou ik niet te moeilijk over doen. Gewoon veel muziek draaien en accepteren dat er nog veel in het geluid kan veranderen de komende tijd. Vooral muziek met flinke bassen draaien, komen de woofers goed los van ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bertheeren

#19
Oké!
Las ook al dat wharfedale lange inspeeltijd nodig heeft. Vooral het laag zou nog beter worden.
Mn volgende upgrade wordt overegens een leuke sub!

Kan dat overegens? een sub met de receiver op source direct?(bij onkyo kan dit niet, maar source direct klinkt mooier qua ruimtelijkheid)

dmeerpa

Citaat van: bertheeren op november 19, 2008, 17:17:07
Oké!
Las ook al dat wharfedale lange inspeeltijd nodig heeft. Vooral het laag zou nog beter worden.
Mn volgende upgrade wordt overegens een leuke sub!

Kan dat overegens? een sub met de receiver op source direct?(bij onkyo kan dit niet, maar source direct klinkt mooier qua ruimtelijkheid)

Dat kan, zelfs met Onkyo. Maar je moet een High Level ingang hebben op je sub.
Je gaat dan met de luidspreker uitgang van de receiver (versterker) naar je sub, op de sub stel je dan de crossover frequentie in afhankelijk van de frontspeakers en die hun mogelijkheden. Moeilijkst eis het volume van de sub afregelen in functie van het volume van de fronts. Ik deed dit in mijn vorige woning. In de nieuwe woning heb ik zonder sub al heel veel laag, en doe ik het niet, want het is te.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

bertheeren

#21
De sub wordt waarschijnlijk de SW150

Die wharfedales hebben wel even nodig om te spelen. Nu na twee weken is niet alleen het laag stukke beter aanwezig, ook komt het geluid als het ware veel beter los(stuk ruimtelijker, duidelijk). En het hoog is stukke verbeterd. Was in het begin erg "slisserig" is nu veel minder.

Overegens, marantz match met de wharfedales stukke beter dan onkyo. Bij cinedream was alleen met onkyo luisteren mogelijk, het middengebied heeft bij marantz stukke meer body.

Maurice

Citaat van: bertheeren op november 28, 2008, 23:06:48
De sub wordt waarschijnlijk de SW150

Die wharfedales hebben wel even nodig om te spelen. Nu na twee weken is niet alleen het laag stukke beter aanwezig, ook komt het geluid als het ware veel beter los(stuk ruimtelijker, duidelijk). En het hoog is stukke verbeterd. Was in het begin erg "slisserig" is nu veel minder.

Overegens, marantz match met de wharfedales stukke beter dan onkyo. Bij cinedream was alleen met onkyo luisteren mogelijk, het middengebied heeft bij marantz stukke meer body.
Dus je bent tevreden met je keus?
Dat wat je noemt als verschil tussen de Marantz en Onkyo klopt aardig met mijn beleving.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bertheeren

Ben er zeer tevrede mee :wink:
De B&W's die ik beluisterd heb(CM serie) leken totaal detail detail loos vergeleken met de wharfedales. De B&W's vond ik ook de stem weergave kil klinken.
Focal was heel goed in balans, maar niet zo gedetailleerd als de wharfedales. En met iets minder body.