Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

xander32


WimPeu

Citaat van: lo op oktober 13, 2010, 18:33:32
Bijzonder netjes Wim  notworthy notworthy
Veel plezier ervan.
Laag weer beter onder controle nu?

groet,

lo

Dank je Leo. Laag was wel OK maar door de tegel test merkte ik dat het strakker kon. Het is echt beter nu. Minder 'romig' (om weer eens een nieuwe term er tegen aan te gooien). :-D


Citaat van: thepioneer op oktober 13, 2010, 19:18:28
Erg strak hoor wim, het zou mij benieuwen of ik het verschil hoor ;) Heb je de kleur ook op het gehoor geselecteerd?  clown1

"Tuurlijk hoor jij verschil. :-D Kleur heb ik zo goed mogelijk bij de voetkleur proberen te zoeken. De speakervoet is echter mat en de tegel is glanszwart met een (bling bling) zilver stofje er sporadisch door. Je moet het echt even zien. De vrouw vond het iig net als Xander32...chique. :-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Ziet er netjes uit Wim, maakt het compleet veel luister plezier.  :lol:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thepioneer

Het is zeker super strak, mijn usher's staan nog steeds op begraafplaats elementen.   :evil:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

jowa

Ziet er mooi uit Wim  :yes:, erg strak met toch dat kleine beetje bling bling wat wel bij die Ushers hoort  8-)

JoWa

cheese

ik vind het mooi om te zien hoor...........super strak.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

211

#966
...
Zolang je maar geniet....

WimPeu

En weer een kleine up-grade.  :-D

Heb een phono trapje van (je raad het al natuurlijk) Cambridge Audio gekocht. De 640P.
T' is een MM/MC pre dit ter vervangen van de phono pre in de Denon. Dat was kwa bekabeling ed nogal een omslachtige manier. De 640P past heel mooi bij de rest en klinkt ook nog eens wat beter. Het is natuurlijk moeilijk om een 1:1 vergelijk te doen met al die kabels enzo maar krijg het idee dat het allemaal wat verfijnder klinkt. Kortom, tevreden.



Ook weer keurig gebouwd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

 :kwijl: jammie ziet er weer erg mooi uit Wim.
Ik had je up-grade drang de laatste tijd al gemist maar met je "onder zettertjes" en dit fraaie apparaat ben je weer helemaal back in business pompom :-D
Geniet ervan!! en mooi te lezen dat je toch weer een verbetering waar neemt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Dat legt de lat weer hoger voor de 31e   :-D.
Mooie upgrade hoor!


Sander.
Citaat van: WimPeu op oktober 15, 2010, 22:00:02
En weer een kleine up-grade.  :-D

Heb een phono trapje van (je raad het al natuurlijk) Cambridge Audio gekocht. De 640P.
T' is een MM/MC pre dit ter vervangen van de phono pre in de Denon. Dat was kwa bekabeling ed nogal een omslachtige manier. De 640P past heel mooi bij de rest en klinkt ook nog eens wat beter. Het is natuurlijk moeilijk om een 1:1 vergelijk te doen met al die kabels enzo maar krijg het idee dat het allemaal wat verfijnder klinkt. Kortom, tevreden.



Ook weer keurig gebouwd.


WimPeu

#970
Mijn Ushers hebben een speciaal compartement onder in de speakerkast zitten omdaar evt zand of lood oid in te stoppen. Dit om de bas in bepaalde situaties wat beter onder controle te krijgen. Heb ze gisteren maar eens gevuld. 5 Kg zilverzand per speaker. Resultaat een idd behoorlijk strakkere bas. Valt het meest op bij audiofiele CD's. De beroemde Boz Scaggs track van de STS 13 Cd klinkt nu behoorlijk stukkie strakker. Toch vraag ik mij af of het een verbetering is omdat ik weinig naar dat soort opnames luister. Want de bas weergave is bij meer reguliere cd's nu ook meer ingetogen en daar zit doorgaans al niet zo'n top laag in. Laat het er voorlopig in zitten. Ik moet zowiezo altijd ruim de tijd nemen om dit soort veranderingen op zijn waarde te in te schatten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Hey Wim,

Dat is een verrassende uitkomst. Ik had echt zoiets van de kast is zwaar en stevig genoeg. Ik ben dan ook wel benieuwd of het je gaat bevallen. Ik had namelijk (sceptisch als altijd) een beetje zoiets van, dat zal allemaal wel, zit ik straks met een zandbak in huis.

Heb je ze helemaal vol gegoten met zand? Of heb je eerst een beetje gedaan?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Citaat van: thepioneer op november 21, 2010, 15:08:37
Hey Wim,

Dat is een verrassende uitkomst. Ik had echt zoiets van de kast is zwaar en stevig genoeg. Ik ben dan ook wel benieuwd of het je gaat bevallen. Ik had namelijk (sceptisch als altijd) een beetje zoiets van, dat zal allemaal wel, zit ik straks met een zandbak in huis.

Heb je ze helemaal vol gegoten met zand? Of heb je eerst een beetje gedaan?


Helemaal vol. Ik kwam op het net een review tegen van de 6371 en daarin werd gezegd dat de ontwerper van de speakers de vulling zeer aanbeveelde. Ook ben ik niet doof voor op en aanmerkingen wbt mijn setje. Omdat sinds de sub meeting de meeste mensen mijn bas net wat te aanwezig vonden icm met mijn houten vloer dacht ik van: baad het niet dan schaadt het niet.

Denk dat jij het wel een verbetering bij mij gaat vinden maar of het bij jou een winst is betwijfel ik wel. Jij hebt al beperkte laag bij gewone pop cd's zeg maar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op november 21, 2010, 15:00:49
Mijn Ushers hebben een speciaal compartement onder in de speakerkast zitten omdaar evt zand of lood oid in te stoppen. Dit om de bas in bepaalde situaties wat beter onder controle te krijgen. Heb ze gisteren maar eens gevuld. 5 Kg zilverzand per speaker. Resultaat een idd behoorlijk strakkere bas. Valt het meest op bij audiofiele CD's. De beroemde Boz Scaggs track van de STS 13 Cd klinkt nu behoorlijk stukkie strakker. Toch vraag ik mij af of het een verbetering is omdat ik weinig naar dat soort opnames luister. Want de bas weergave is bij meer reguliere cd's nu ook meer ingetogen en daar zit doorgaans al niet zo'n top laag in. Laat het er voorlopig in zitten. Ik moet zowiezo altijd ruim de tijd nemen om dit soort veranderingen op zijn waarde te in te schatten.

Geen parkietenzand met anijsgeur ?? :-D :-D
Denk dat idd weer een (kleine) verbetering is, al klonk de originele Boz bij jou wel goed hoor!

thepioneer

maar hoe extreem is het dan, want als de bass strakker zou worden is natuurlijk niet erg, alhoewel ik absolut niet of de strakheid ontvreden ben :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550