Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Wein,Weib Und Gesang!!

:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Citaat van: WimPeu op december 29, 2009, 18:09:55
nee nog niet. Zit morgen of vanavond in de planning.
Gewoon de kabel op de EV aansluiten en dan naar de Sub toch?

Heb hem inmiddels nu zowel High als Low level aangesloten. Hij bromt lekker met de muziek mee.
Hoe 'weet' de sub welke level hij voor de films moet gebruiken. Heb hem op high level erg in volume gedrukt zodat ie net een beetje kieteld, maar met films neem ik aan dat ie de low level aanstuurd want daar mag ie wel wat meer te keer gaan. Is dat een instelling op de AV.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

lekker hoor die La Trappe  :kwijl:  gisteravond nog een paar Leffe Tripple op  byebye

WimPeu

Nieuwe kabels zijn binnen. Poly-Tone #9 RCA.
Ik heb nu mijn hele set (behalve de HDMI kabels) bekabeld met deze Poly-Tone kabels. Kabels zijn prototypes van kabel en luidspreker maker Arie Kant. Heb van de #10 ook de XLR variant. Deze zit tussen de AV en de CA-200 voor de front speakers. Heb ook nog een eenvoudiger #4 XLR variant. Deze had ik tussen de CD speler en de AV. Vond het sprankelender dan de W&M en de VanDenHul. Nu met de #10 verliest de VDH het. Beduidend beter laag en ook ietsjes meer power.
Het verhaal is dat de rechten van deze kabels inmiddels aan een bekende kabel producent zijn verkocht. Ga nog even uitzoeken welke fabrikant dat is.

#10 zit nu tussen de CD speler en de AV
#9 zit nu tussen de AV en de CAV-75 voor de surround speakers.

#10



#9


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Duzzan

Citaat van: WimPeu op december 30, 2009, 10:35:06
Heb hem inmiddels nu zowel High als Low level aangesloten. Hij bromt lekker met de muziek mee.
Hoe 'weet' de sub welke level hij voor de films moet gebruiken. Heb hem op high level erg in volume gedrukt zodat ie net een beetje kieteld, maar met films neem ik aan dat ie de low level aanstuurd want daar mag ie wel wat meer te keer gaan. Is dat een instelling op de AV.

Hier loop ik nu dus ook mee te pielen!
Mogen wij ook weten wat Stadium III heeft gestuurd? Ah toe? Please? Toe nou?  :-D
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

WimPeu

Citaat van: Duzzan op december 31, 2009, 09:02:05
Hier loop ik nu dus ook mee te pielen!
Mogen wij ook weten wat Stadium III heeft gestuurd? Ah toe? Please? Toe nou?  :-D

PM hem maar even!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#383
Ik heb zojuist de Denon eens open geschroefd. Niet gehinderd door de benodigde technische kennis. :-D
Een mooi strak opgebouwde speler. Geen ringkern maar wel een compleet verkoperd chassis. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Gisteravond heb ik Thepioneer bij mij op visite gehad (gezellig tot in de kleine uurtjes over audio zitten bomen)en hebben de Denon eens lekker aan de tand gevoeld. Mooi vergelijk gedaan. Cd er in dezelfde Cd via de Squeezebox gestreamd en op de speler geswitcht. Dac en speler heen en weer. We konden eigenlijk geen verschil horen. Mooi dat de SB nu over de Dac van de CD speler loopt. Helemaal dezelfde mooie klank.

Ga later nog naar Thepioneer toe met de Denon. Zetten we ze eens tegenover elkaar. De Marantz SA-8003 VS Denon S-10. Gaat weer leuk worden.

Wat pics ter ondersteuning.





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Volgens mij heb je een verborgen juweeltje gekocht, Wim.  :yes:

WimPeu

#385
Begin het ook te denken. :-)

Gisteravond hebben Ronald (Thepioneer) en ik ook uitgebreid over evt modificatie van de SA-8003 gehad. Ronald had een gemodde speler gehoord en is daar erg enthousiast over. Zit stiekum al op de Artspeak site te kijken... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op december 31, 2009, 10:50:00
Begin het ook te denken. :-)

Gisteravond hebben Ronald (Thepioneer) en ik ook uitgebreid over evt modificatie van de SA-8003 gehad. Ronald had een gemodde speler gehoord en is daar erg enthousiast over. Zit stiekum al op de Artspeak site te kijken... :-D
Hoi Wim, ziet er goed uit joh die Denon :yes:. Erg mooi.

Een meer bij mijn versterker passende cd-speler(geluidskwaliteit) staat voor 2010 ook op mijn verlanglijstje :yes:. Ik durf nu al te stellen dat dit waarschijnlijk geen Marantz gaat worden 8-) (Creek Evo2).


Sander.

WimPeu

Bijna vergeten.

Ook de Focal's hebben we eens (letterlijk) naast de Onix speakers gezet. Kort vergelijk gedaan.
Beiden waren we het erover eens dat de Onix lekkerder, rustiger klinken. We hadden allebei een wat meer hifi gevoel bij de Onix. De Focal's zetten bij rock (Dire Straits - Money for nothing) een wat lekker live sound neer. voor een avond lekker luisteren met verschillende muziek soorten zijn de Onix een beter optie. Was onze bescheiden mening.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op december 31, 2009, 11:14:30
Bijna vergeten.

Ook de Focal's hebben we eens (letterlijk) naast de Onix speakers gezet. Kort vergelijk gedaan.
Beiden waren we het erover eens dat de Onix lekkerder, rustiger klinken. We hadden allebei een wat meer hifi gevoel bij de Onix. De Focal's zetten bij rock (Dire Straits - Money for nothing) een wat lekker live sound neer. voor een avond lekker luisteren met verschillende muziek soorten zijn de Onix een beter optie. Was onze bescheiden mening.
Herkenbaar verhaal betreft de Focals :yes:. De Focals zijn daardoor perfect in een ht-opstelling maar betreft een stereo-opstelling is de match met overige hardware zeer voornaam: de Focals geven een meer live-sound, upfront, indien je dat gaat combineren met een pittige versterking kan dat al snel teveel van het goede worden; een wat onrustig geluidsbeeld welke constant de aandacht vraagt.


Sander.

WimPeu

Ik zou de Focal's wel eens op een oudere, meer typiche Marantz sound versterker willen horen. Een PM-80 oid. De huidige Marantz versterkers zijn niet meer zo warm. Ze zijn analyticher geworden. Vind ik persoonlijk mooier maar de Focal match is dan gevaarlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES