Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Marvin

haal het scherpe van een Focal af, -en je hebt een voor mij perfecte speaker....

en nu maar knallen Wim.....
als het oog ook wat wilt,-en dat wilt het, dan is dit in ieder geval een streling.

Mexicaanse Hond

Jammer dat je de VDH TFU niet hebt geprobeerd met de Focals. Die had daar goed mee gecombineerd, denk ik.  :yes:
Maar evengoed gefeliciteerd met je mooie nieuwe set.  hello

WimPeu

Citaat van: marvin op december 20, 2009, 03:26:01
haal het scherpe van een Focal af, -en je hebt een voor mij perfecte speaker....


Helemaal mee eens. Het scherpe hoog ging na verloop van tijd erg vermoeiend worden. Zeker als je wat langer achter elkaar luisterde.
De Focal's hebben dat lekkere live rock band geluid in zich en dat mis ik nu weer een beetje. Maar goed, ze moeten nog wat in spelen +  je moet zowiezo altijd met een paar weken omschakel tijd rekening houden. Voordat het geluid helemaal vertrouwd is en je weet waar de sterke en minder sterke punten zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op december 20, 2009, 09:18:07
De Focal's hebben dat lekkere live rock band geluid in zich en dat mis ik nu weer een beetje.
Dan zou je eens bij Marvin te rade moeten gaan.

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 20, 2009, 09:36:16
Dan zou je eens bij Marvin te rade moeten gaan.

:-D Ja dat weet ik, maar ik leef hier met meer mensen en een PA in huis gaat me net weer iets te ver. Ik luister trouwens misschien maar 20% echte stevige rock muziek. Ben wat ouder en milder/softer geworden. Luister meest naar wat oudere mannen muziek. John Hiatt Bruce springsteen Bob Dylan ed. Vooral Hiatt klinkt op de Onix is erg lekker. Rust en detail.....ach daar gaan we weer. Geluid omschrijven is niet mijn ding.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Muzikaal doet het altijd goed als omschrijving.  :wink:
Oudere mannen muziek, Wim? Op onze leeftijd moeten we toch onze baard laten staan, een motor kopen en onze jongere vriendin daarmee ophalen?  :-D

xander32

Citaat van: WimPeu op december 19, 2009, 23:58:55
Dank je Bram, gaat helemaal goed komen... HB
De 450`s voor dat geld: no-brainers :yes:.
Hopenlijk komt er nog een uitgebreid verslag van jou(?). Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Onix.

Betreft de Focals: het "scherpe hoog" is deels herkenbaar voor mij: de Focals zijn gevoelig voor een match(of niet) met de overige hardware. Focal - Marantz vindt ik zelf een prettige match(geen scherp hoog). De combi met mijn A5 is wat pittiger in het hoog maar doordat de Focals zo gevoelig zijn voor veranderingen in de keten kan je deze goed bijsturen/finetunen met bekabeling(interlink / Ls.).
Citaat van: Mexicaanse Hond op december 20, 2009, 08:06:10
Jammer dat je de VDH TFU niet hebt geprobeerd met de Focals. Die had daar goed mee gecombineerd, denk ik.  :yes:
Maar evengoed gefeliciteerd met je mooie nieuwe set.  hello

Het "over-de-top laag" herken ik niet. Maar ik heb de W-versie welke ook andere drivers heeft en allicht dat de ruimte waarin de speakers staan opgesteld ook een duit in het zakje doen. Maar we kunnen wel concluderen dat de Focals niet de meets neutrale speakers zijn :wink:.

Mischien ooit in de verre toekomst: Dali(Mentor / Helicon) :kwijl:. Recent Helicon 400 kunnen luisteren - prachtige speaker in alle opzichten.

Maar voor het lopende jaar: `t is mooi zo :-D.


Wim: heel veel luister plezier en laat ons meegenieten middels verslag byebye.


Sander.

xander32

Citaat van: xander32 op december 19, 2009, 16:23:47
Ik vermoed dat Wim momenteel met de Onix Rocket 450`s op weg naar huis is:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92508.msg1591864#msg1591864


:lol: Sander.
STALKING - dat is het :evil:!

:wink: Sander.

WimPeu

Citaat van: xander32 op december 20, 2009, 10:56:27
STALKING - dat is het :evil:!

:wink: Sander.

Ik wou het niet zeggen...maar nu je er over begint.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op december 20, 2009, 11:58:31
Ik wou het niet zeggen...maar nu je er over begint.. :-D
...eis je een htforum-verbod voor Sander... :-D

Marantz 81

hele mooie speakers ,die kleur ook  :kwijl: 

heb je trouwens alleen de front speakers gekocht  :roll:

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 20, 2009, 12:01:33
...eis je een htforum-verbod voor Sander... :-D
Ik ben voor!


:-o :no: :oops: :cry: :roll: :|


:-P Sander.

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op december 19, 2009, 23:56:35
M'n dochter heeft de Squeezebox ook ontdekt!! :-D



Hoe is de klank kwaliteit van de Squeezebox ten opzichte van je andere bronnen.
Vermoed dat het een Logitech Squeezebox Duet is dat ik zie.
En hoe is het gebruiksgemak ?

Ik kan nu één in promo kopen voor 279€ en overweeg dit als alternatief voor de AppleTV.
Het LCD van mijn Popcorn Hour is te klein om gemakkelijk door mijn MP3 albums te scrollen. Ze staan dan wel in submappen per letter van het alfabet, maar in de rubriek "Various Artists" heb ik meer dan 500 Albums staan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Klankkwaliteit is gewoon erg goed. Heb hem nu met coax op de AV zitten. Dus de DAC van de AV is eigenlijk de klank. Ik vind het gebruikers gemak juist erg hoog door het duidelijke display.
Ik zou als ik jou was wat meer sub mappen aan maken.
Ik heb bv Blues, Pop, Hard-Rock, Jazz, NL , MP3 albums. Maar je kunt dit natuurlijk nog beter uitsplitsen zodat je nog sneller vind wat je zoekt. Voorbeeld: Pop en dan Mannelijk, vrouwelijk of per decenium noem maar op.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op december 20, 2009, 12:52:16
Klankkwaliteit is gewoon erg goed. Heb hem nu met coax op de AV zitten. Dus de DAC van de AV is eigenlijk de klank. Ik vind het gebruikers gemak juist erg hoog door het duidelijke display.
Ik zou als ik jou was wat meer sub mappen aan maken.
Ik heb bv Blues, Pop, Hard-Rock, Jazz, NL , MP3 albums. Maar je kunt dit natuurlijk nog beter uitsplitsen zodat je nog sneller vind wat je zoekt. Voorbeeld: Pop en dan Mannelijk, vrouwelijk of per decenium noem maar op.

Nu heb ik voor alle artiesten een map en die steekt op dan op zijn beurt in een map met de eerste letter van de artiest of groep, maar dat zijn al 26 mappen, en op een LCD die 3 lijnen geeft gaat dit niet zo gebruiksvriendelijk. Maar je idee om ook mappen te maken Blues, Pop, Hard-Rock, Jazz, ... is wel ideaal voor mijn map Various Artists.

Eerst eens zien wat ik nu met mijn SVS SB12+ ga doen, en als ik hem verkoop misschien ook een Logitech Squeezebox Duet aanschaffen of wachten op de Logitech Squeezebox Touch
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25