Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Ik heb al eens eerder aangeven dat het mij meschien wel leuk lijkt om eens bij iemand een subwoofer shootout te gaan doen
Dit om eens uitleg te gaan geven hoe en wat je het beste kunt doen als je high en low level gaat gebruiken en wat het beste voor je is !

Dit ook omdat het gebruikte systeem voort veel meer toegepast gaat worden bij subwoofers als BK REL RA 1

En je ziet ook dat de svs hype stukken minder aan het worden is, bovendien kopen steeds meer mensen subwoofers en geen kleintjes  :wink:

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#121
Citaat van: Stadium III op augustus 02, 2009, 11:05:09
Ik heb al eens eerder aangeven dat het mij meschien wel leuk lijkt om eens bij iemand een subwoofer shootout te gaan doen
Dit om eens uitleg te gaan geven hoe en wat je het beste kunt doen als je high en low level gaat gebruiken en wat het beste voor je is !
Dit ook omdat het gebruikte systeem voort veel meer toegepast gaat worden bij subwoofers als BK REL RA 1
En je ziet ook dat de svs hype stukken minder aan het worden is, bovendien kopen steeds meer mensen subwoofers en geen kleintjes  :wink:
Lijkt mij een goed initiatief  :yes:.

Betreffende het aansluiten van een sub: ik ga de sub via lfe (subkabel) low-level aansluiten voor al het filmgeweld/5.1 concertregisraties en hi-level (Neutrikkabel) voor het stereo middels de pure-direct instelling van de receiver(bij deze instelling staan volgens mij de fronts autom. op large en zal de sub geen signaal middels de lfe krijgen). Dat betekend dus twee keer de sub inregelen(lowlevel en highlevel).

Sander.


Sander.

Stadium III

Je regelt je sub idd high en low level in

als je op source direct speelt met de bassmix op MIX en high en low level gebruikt dan speelt de .1 en high level tegelijk met films
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#123
Citaat van: Stadium III op augustus 02, 2009, 14:09:09
Je regelt je sub idd high en low level in

als je op source direct speelt met de bassmix op MIX en high en low level gebruikt dan speelt de .1 en high level tegelijk met films
De laatste zin heb ik nu 2x doorgelezen maar begrijp nog niet wat je ermee will zeggen... Blijkt maar weer dat een Sub shout-out geen slecht idee is.

Ik was van plan om t.b.v. het .1 signaal het bassmanagement van de receiver zoals voorheen te gebruiken, zijnde instellen op lfe ... en verwacht dat de sub bij pure-direct dan autom. gaat meelopen in stereo   :?

Sander.

Stadium III

Als je de front op large zet en dat moet ook bij de high level gaat de low level van de subwoofer niet meelopen mits men de bassmix op mix zet

Topic subwoofer shootout is gemaakt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op augustus 02, 2009, 14:28:58
Als je de front op large zet en dat moet ook bij de high level gaat de low level van de subwoofer niet meelopen mits men de bassmix op mix zet
Topic subwoofer shootout is gemaakt
Ik wil voor al het .1 de fronts niet op large maar op small (op 60 of 80 hz) - alleen voor stereo op large. Is het niet zo dat in pure-direct de fronts autom. op large staan ongeacht de instelling in het bassmanagement t.b.v. de .1?
Dan hoef ik in de receiver het bassmanagement toch uiteindelijk alleen in te stellen voor de .1 / low-level? Voor het high-level gebruik ik de gain, fase en freq. filter(afstellen op het freq.bereik van de fronts) op de sub?

Sander.

WimPeu

De Van Medevoort PA 111 EV is ook binnen. Ziet er werkelijk als ongebruikt en nieuw uit. Is van een VM fan geweest. :yes:
Heb hem voor de achterspeakers gekocht maar zal hem binnenkort toch ook eens op de fronts zetten om te kijken waar ie toe in staat is.

Specs:

Vermogen 2 keer 85W
Vermogen RMS 2 keer 60 W
Vervorming: 0,004% 1Hz - 100kHz
Dempingsfactor 12200 - 1500
Signaal / Ruis-verhouding -106dB
Stabiliteit  Onvoorwaardelijk. :-D
Gewicht - 9kg


Ben nu klaar voor de AV 8003. HB  :-D



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Ziet er zeeeer netjes uit !!!

Ben benieuwd naar de AV8003
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op september 18, 2009, 17:05:29
Ziet er zeeeer netjes uit !!!

Ben benieuwd naar de AV8003

Hij is echt heel mooi en geen overkill op m'n B&Wtjes. Heb net even een stukje 'Bolt' gekeken (met de kids). Niks aan de instellingen veranderd en klinkt erg evenwichtig.

Volgende week zondag gaat de 8002 naar Xander en haal ik de AV uit Diemen. Wordt nog een lange week.... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Ziet er mooi uit, en dat van  Nederlands fabrikaat, en dan straks die mooie AV 8003 :kwijl:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Hij is binnen. De AV8003. Mooie machine.

Na wat miscommunicatie met de verkoper toch een hele mooie deal kunnen sluiten. Helemaal nieuw uit de verpakking gehaald, incl. een omvormer naar 220 volt (ook nieuw in de verpakking!). 2 nadelen: 1- Garantie zal wel moeilijk worden. 2- Handleiding alleen in het Engels. Dat mag de pret vooralsnog niet drukken. Uitpakken aansluiten als de SR8002 en spelen maar. Ook de Netwerk functie werkt in 1 keer. AB (mooier dan bij de SR ) is even wennen maar ook dat gaat snel. :-D

Wat kwa geluid meteen opvalt is de meer opener en gelijk dieper sound, altijd moeilijk te omschrijven maar dit gaat (weer) een stap verder hoor.  :yes:

Dit ging vandaag eruit:


En dit kwam terug. :-D



Mooie combi:


De AB:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

WAAAAAAW knap !!!!!!!!  :-o  :roll:  :roll:  :roll:  :-o
ook een serieuze tank hé   
Veel blaasplezier ermee  :lol:

en ja handleiding zal wel geen prob zijn zeker in het engels, maar anders probeer eens marantz te contacteren
Zo ooit eens een video rec (wel sony) gekocht (niet zo off) en daar zat alleen een franse handleiding in ....gewoon gemaild via de sony site en een nederlandse handleiding gevraagd daar die zogezegd niet in de verpakking zat  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

Nice :kwijl:.

Uiteindelijk toch alles goed gekomen - en hoe.

Sander.

Stadium III

Zeeeeeeeeeeeeeeeer netjes !!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Zit ook nog een apart boekje bij voor het Netwerk gebeuren. Ik kwam al een USB kabel tegen waarvan ik geen idee had waar die voor was. Blijkt dat die is om de AB aan de PC te koppelen. Gaat nog een mooie tijd aankomen... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES