Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Goed dat je de Meridian toch nog een kans hebt gegeven Wim, zeker na al die lovende woorden die je vooraf hier altijd wist te vertellen. Het kon in mijn optiek ook niet een 'erg groot probleem' zijn. Heel veel plezier d'r van!

Wordt een mooi meubeltje  :-D Goed bezig!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

DansaN

Goed om te horen dat de set weer naar volle tevredenheid is   hello

Het moet in ieder geval een leuke zoektocht zijn geweest.
En uiteindelijk is het ook weer erg leuk om na het luisteren naar andere combi's tot de conclusie te komen dat je eigen set je toch nog wel heel erg tot tevredenheid stemt...  :yes:

MarkDoif

Dat wordt zeker een mooi meubel! Ik speel al sinds vorig jaar met het idee om een klant van mij (meubelmaker) een meubel op maat te laten maken met ongeveer dezelfde indeling als de jouwe!

Reden is o.a. 2 kleine kinders met kleine tengeltjes dus ik wil uiteindelijk 2 van die horizontale kleppen die onderin het meubel kantelen zeg maar als je ze open doet. Ook wil ik dat de kleppen op "slot". Kunnen met een slotcilindertje aan de zijkant ofzo.

Ik zat je verhaal even zo te lezen alleen begrijp ik het speakerdoek-verhaal niet zo helemaal, wat nou de bedoeling is... Of heb ik gewoon wat gemist?
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

TurboMarco

Dat word een mooi meubel Wim .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: DansaN op mei 16, 2015, 10:15:24
Goed om te horen dat de set weer naar volle tevredenheid is   hello

Het moet in ieder geval een leuke zoektocht zijn geweest.
En uiteindelijk is het ook weer erg leuk om na het luisteren naar andere combi's tot de conclusie te komen dat je eigen set je toch nog wel heel erg tot tevredenheid stemt...  :yes:

Ik ben niet kerkelijk maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.  :-D

Citaat van: MarkDoif op mei 16, 2015, 10:15:45
Dat wordt zeker een mooi meubel! Ik speel al sinds vorig jaar met het idee om een klant van mij (meubelmaker) een meubel op maat te laten maken met ongeveer dezelfde indeling als de jouwe!

Reden is o.a. 2 kleine kinders met kleine tengeltjes dus ik wil uiteindelijk 2 van die horizontale kleppen die onderin het meubel kantelen zeg maar als je ze open doet. Ook wil ik dat de kleppen op "slot". Kunnen met een slotcilindertje aan de zijkant ofzo.

Ik zat je verhaal even zo te lezen alleen begrijp ik het speakerdoek-verhaal niet zo helemaal, wat nou de bedoeling is... Of heb ik gewoon wat gemist?

Het speakerdoek komt helemaal als een baan voor het bovenste gedeelte langs. Dit omdat de centerspeaker er ook in komt te liggen. het doek (met frame uiteraard) zal met magneten worden bevestigd zodat ik er evt zoch zo bij kan komen. Behalve de centerspeaker komen er twee eindversterkers achter te staan die middels 12v triggers aan en uit gaan dus ik hoef er verder eigenlijk nooit achter te komen om knopjes oid in te drukken. Wou geen deurtjes oid hebben aan de linker en rechterzijde om flexibel met de indeling te blijven. Zo kan ik evt ook de processor in een van de vakken plaatsen en het doek weghalen. Ook over het kabel gebeuren heb ik nagedacht. De kast kan strak tegen de muur geplaatst worden. Met het speakerdoek verwijderd kijk ik toch niet door de kast tegen de muur aan. Er zit daat een plank die tot halverwege doorloopt om zo toch de kabeldoorvoer mogelijk te maken zonder dat je kabels in het zicht komen. Als de 861 op het meubel staat lopen de kabels eerst achter die plank naar beneden en gaan dan onder die halve plank door weer naar boven om zo naar de EV's te lopen. Klinkt misschien ingewikkeld maar zal tzt wel wat foto's plaatsen om eea duidelijk te maken. Op de tekening is het ook wel te zien.



Citaat van: TurboMarco op mei 16, 2015, 10:46:42
Dat word een mooi meubel Wim .

Dank je marco, ik ben heel nieuwsgierig hiet het hier straks staat. Kan niet wachten.  :-D



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MarkDoif

Nu snap ik het speakerdoek verhaal  :-D. Mooie oplossing voor de apparaten die je in feite toch niet hoeft te "bedienen".
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

WimPeu

Citaat van: MarkDoif op mei 16, 2015, 11:14:22
Nu snap ik het speakerdoek verhaal  :-D. Mooie oplossing voor de apparaten die je in feite toch niet hoeft te "bedienen".

👍👍
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RHK

#3472
Wim, die 12V triggers, waar haal je die? zoek er nog steeds een om via de 7008 mn sub te schakelen op die manier. Ziet er prachtig uit dat meubel, ik heb voor mn center XL een soortgelijke oplossing laten maken in mn bestaande meubel, zie mn art. in speakers onder Hepta center xl.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

WimPeu

Triggers zitten gewoon in de voor en eindversterking gebouwd, of bedoel je dat niet?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RHK

Ik bedoel om via die trigger aansluiting 220V aan/uit te zetten naar mn sub. De automaat in standby op mn sub werkt niet helemaal goed, dus nu staat ie konstant aan.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

WimPeu

Oké, nee dat weet ik zo niet. Zijn vast en zeker oplossingen voor te vinden. Mijn sub gaat uit slaap stand zodra hij een signaal krijgt. Hij blijft daarna aan tot hij 15 minuten geen signaal meer krijgt, dan valt hij weer terug in de slaap stand.

Even wat anders, zijn er mensen met ervaringen met de de Logitech IR Hub? Ik gebruik nu een IR verlenger met nogal veel erg lange onhandige kabeltjes. De Logitech hub lijkt een ideale vervanger te zijn maar krijg nog niet echt een beeld van hoe het werkt.

http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-ultimate-hub
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#3476
Volgens mij kan je hiermee een geweldig plateau bouwen in de living t.b.v.  alle hifi/ht gear :yes:.
Duurzaam, functioneel, sluit aan op de behoefte van de eigenaar en low cost.


:-D


Citaat van: WimPeu op april 14, 2015, 15:55:45



WimPeu

Waarom heb ik daar niet aan gedacht  violent1. Oh jah, de stapel is inmiddels wel ietsjes kleiner geworden  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Dank je Paul, ik denk het ook. Toch blijft het spannend omdat je altijd maar weer moet afwachten hoe het staat in de kamer. Ik hoef me iig niet meer inhouden wbt apparatuur wisselingen omdat ik het niet zou kunnen plaatsen.  :angel: Niet dat dat me ooit heeft tegengehouden maar goed... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES