Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Wim pakt uit en hervindt zichzelf. :wink: :-D Mooi spul Wim, heel erg fraai. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Faxe

Vind de Burmeister er protserig uitzien in vergelijking tot de Accuphase. Qua looks zou ik dan ook gaan voor dat merk.

Cornelis1921

Citaat van: Faxe op maart 30, 2015, 20:58:59
Vind de Burmeister er protserig uitzien in vergelijking tot de Accuphase. Qua looks zou ik dan ook gaan voor dat merk.
Accuphase hè? :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Ik vind de Accuphase ook mooier qua looks op de plaatjes.
In het echt kan de Burmester echter best een grote verrassing zijn qua uiterlijk.

Zo te lezen kan het ook nog een heel understated uiterlijk worden en wel in de vorm van NAIM apparatuur.
Sound daarvan vind ik ook mooi.

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op maart 30, 2015, 19:00:17
Vertel... 8-)
Nou ja, er is ook nog een kamer die zich met de muziekweergave bemoeit. Daar is ook iets voor nodig. Een goed moment nu daar rekening mee te houden. Uiterlijk is ook mooi, maar zoals je zelf zegt "Music..and nothing else matters."

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

joep

Citaat van: WimPeu op maart 30, 2015, 10:27:52
Mijn hele set anno maart 2015. [emoji106][emoji106]


[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]
Hoogste tijd voor wat invulling.

WimPeu

Tja, less is more gaat hier ook niet op. Hahaha

Ik verwacht begin volgende week de Anthem MRX710. Daarna gaat kwa versterking even de boel op pauze omdat ik eerst een nieuw meubel wil hebben. Deze week komt een meubelmaker op bezoek waar ik eea mee ga doornemen. Ik heb al een redelijk plan in mijn hoofd en papier. Center speaker in de kast met speakerdoek er voor langs zodat je hem niet meer echt ziet en links een groot vak voor de stereo amp en rechts eeen evenzo groot vak voor de receiver. Wordt een vrij grote kast omdat bv de Burmester 082 al bijna 50cm vierkant is en dik 30kg weegt. Ja, mensen des te meer ik me verdiep in Burmester des te nieuwsgieriger ik wordt.


https://youtu.be/MIuWd10i7QY


https://youtu.be/GPs-wE9obz4
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Het boeit mij niet wat de accu fanclub er van vind , maar de Burmester straalt naar mijn smaak toch wat meer klasse uit .
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het meubel gaat worden  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Vind die PA-amp look van die Burmester ook veel meer indruk achterlaten.

TurboMarco

Die dikke koelribben op de voorkant+zijkant maken hem stoer  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Citaat van: TurboMarco op april 05, 2015, 15:18:57
Die dikke koelribben op de voorkant+zijkant maken hem stoer  8-)

Op het gebied van bouwkwaliteit en uiterlijk is de 082 (hoewel al heel wat jaartjes op de markt) nog steeds echt een vette bak. Op het gebied van geluid minder daar heeft hij zelfs in Duitse tests de E450 nooit kunnen verslaan. En aangezien de Duitsers uit chauvinisme hun eigen product toch altijd zullen voortrekken mag dit een teken aan de wand zijn. Tel daar nog bij op dat de E450 reeds 2 generaties oud is en de E470 nu door velen word gezien als het beste wat er op transistor gebied te krijgen is, dan zou de keuze voor mij niet moeilijk zijn. Maar is sta hier te preken voor mijn eigen parochie.
Het zullen toch jouw eigen oren zijn Wim die de doorslag moeten geven. Ik hoop dat je echt alle mogelijkheden zult krijgen en aangrijpen om tot de juiste beslissing te komen. Een spanende tijd breekt aan, voor ons erg leuk en leerzaam om te volgen. Succes met jouw keuze!

xander32

Deze ziet er idd. wel bruut uit. Burmester ken ik enkel van die geheel verchroomde componenten, dit is een positieve uitzondering.

Citaat van: WimPeu op april 05, 2015, 13:13:55
notworthy   



WimPeu

Citaat van: joep op april 05, 2015, 16:14:05
Op het gebied van bouwkwaliteit en uiterlijk is de 082 (hoewel al heel wat jaartjes op de markt) nog steeds echt een vette bak. Op het gebied van geluid minder daar heeft hij zelfs in Duitse tests de E450 nooit kunnen verslaan. En aangezien de Duitsers uit chauvinisme hun eigen product toch altijd zullen voortrekken mag dit een teken aan de wand zijn. Tel daar nog bij op dat de E450 reeds 2 generaties oud is en de E470 nu door velen word gezien als het beste wat er op transistor gebied te krijgen is, dan zou de keuze voor mij niet moeilijk zijn. Maar is sta hier te preken voor mijn eigen parochie.
Het zullen toch jouw eigen oren zijn Wim die de doorslag moeten geven. Ik hoop dat je echt alle mogelijkheden zult krijgen en aangrijpen om tot de juiste beslissing te komen. Een spanende tijd breekt aan, voor ons erg leuk en leerzaam om te volgen. Succes met jouw keuze!

Ik denk toch dat je in deze prijsklasse niet meer over goed of minder goed kunt spreken. Meer een smaak kwestie. Heb je een linkje naar dat vergelijk Joep? Voor mij zeer relevant nu natuurlijk.

Ik moet eerlijk toegeven dat de "looks' en uitstraling van de versterker een redelijke rol gaan spelen in mijn besluit. Natuurlijk moet hij klankmatig een mooi geheel gaan vormen met de rest van de keten maar verwacht van alle opties die ik heb dat dat wel goed gaat. Als ik nu kijk hoe lekker het klinkt met de HK 970 die nieuw zo rond de €600,- heeft gekost dan zijn er zeker momenten geweest de afgelopen weken dat ik me serieus afvroeg waar ik in godsnaam mee bezig ben.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cobraatje

Ga je de Burmeister en Accuphase ook tegelijk vergelijken?
Anders is het wel zeer lastig om verschillen en voorkeur te bepalen.

Pride off ownership en staat machtig mooi is toch ook heel wat waard :wink:.
En waar moet je anders heen met je centen :evil:.