Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

lo

Durf ik zo niet te zeggen, zal de handleiding er nog eens op na slaan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: WimPeu link=topic=3017.msg254407#msg254407 dat vdate=1427628673
Het ligt behoorlijk genuanceerder.  :wink:

Even kort. Ik had via het buurforum de MS/MD600 combi gekocht, via E-Bay Italië de G55. Dit wilde ik uitbreiden en mijn maat (aka thepioneer hier) stond op het punt zijn volledig gereviseerde 861 in te ruilen bij AA. Omdat ik hem goed ken en een mooie inruil deal kon maken met mijn oude gear heb ik de 861 bij AA gekocht. Zowel dealer als Ronald waren overtuigd van de probleemloze werking van de 861. Helaas heb ik er nu pech mee. De dealer is nu zo coulant om hem voor het volle aankoop bedrag terug te nemen samen met mijn elders opgesnorde 2e hands spullen voor zeer acceptabele prijzen. Ik kan nu voor het totale door mij betaalde aankoopbedrag van mijn set nu nieuw shoppen bij AA waarbij eigenlijk alles mogelijk is. En 5 merken?? sorry hoor maar je kent blijkbaar de zaak niet.  :wink:

Ok klinkt minder negatief. de website is erg summier qua assortiment. Nu lekker shoppen dus.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

#3347
Citaat van: lo op maart 29, 2015, 14:02:34
Durf ik zo niet te zeggen, zal de handleiding er nog eens op na slaan.


afbeelding E470.

Er zit een EXT/PRE knopje op. Hiermee schakel je de voorversterker uit. Het signaal gaat dus gelijk van de CD naar de aparte eindversterker ingang (POWER in EX PRE IN) van de versterker. Dus kun je de versterker ook als uitsluitend eindversterker gebruiken. (Ook als uitsluitend voorversterker trouwens).


Dit heeft drie nadelen.

a. je kunt dit niet met XLR doen. Wel bij de E470 niet bij de E460.
b. je moet wel een volumeregeling op de cd speler hebben.
c. je kunt geen balans regelen, je moet dat (indien nodig) met het schuiven met je boxen doen, of met je zitpositie.

Ben er nog niet helemaal uit of het geluid beter is. Ik gebruik uitsluitend voor/eindversterker ineen.
De Accuphase dp-500 cd-speler gaf wel een veel beter geluid op enkel de Marantz SM-11 (in XLR mode) dan i.c.m. ook de Marantz SC-11 voorversterker.

De E470 heeft alleen hier al om de voorkeur boven de E460.

lo

Citaat van: lo op maart 29, 2015, 14:02:34
Durf ik zo niet te zeggen, zal de handleiding er nog eens op na slaan.

Net even achter de klep aan de voorzijde gekeken. Daar zit een knopje EXT PRE. Ik denk dat als je die indrukt dat dan intern de VV van de EV wordt losgekoppeld waardoor het signaal van een externe VV via de EV loopt en aangesloten speakers dus spelen van de bron aangesloten op die VV. Wat ik me meen te herinneren dat om de VV van mijn E-450 te gebruiken je de uitgangen hiervan alleen maar op een andere EV hoeft aan te sluiten, geen knopje of schakelaartje omzetten dus.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep



Wat ook erg mooi klinkt...

Koop niet zomaar een E470 zonder naar een E600 in jouw opstelling geluisterd te hebben.
En oordeel pas over de 2 x 30 watt van de E600 als je er zelf naar hebt zitten luisteren.

Maurice

Wim, overweeg toch ook classe eens, klankmatig nog altijd een favoriet van mij.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Zo, Marco en Linda zijn weer richting Arnhem vertrokken na een super gezellige middag. Na eerst lekker lang hebben zitten kletsen uiteindelijk wat muziek gespeeld. Eerst stereo em later stereo maar dan met de beamer aan. Ondanks dat het wat behelpen is momenteel klinkt het gewoon erg lekker en dat komt gewoon omdat de muziek goed is.  :wink:  :-D

Wat de set betreft is de kogel eigenlijk al door de kerk. Zelfs op zondag gewoon contact met mijn dealer en ik ben met hem een principe overeenkomst aangegaan over de inruiling van de genoemde Meridian componenten tegen een Accuphase E470 met Dac40 module en voor surround een Anthem MRX 710. Zowaar geen slechte combi. Ik blijf for the time being met de SBT digitaal op de Dac40 draaien. Toch blijft er een slag om de arm want Edwin (dealer) stond er op dat ik toch thuis een Naim en Burmester set ging proberen. Ook geen straf en wie weet draai ik nog om als een blad aan de boom. Al gaat kwa design en gevoel mijn hart pas echt sneller kloppen van de E470. Na de beleving (anders kun je het niet noemen) bij zowel Edwin (Hifigek) em Leo (Lo) is die pracht versterker nooit weer uit mijn gedachten geweest. Welke componenten Edwin komt brengen....ik laat me verassen maar het moet echt waanzinnig klinken anders is het forum een Accu man rijker.
   
notworthy notworthy notworthy notworthy

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: joep op maart 29, 2015, 17:34:46


Wat ook erg mooi klinkt...

Koop niet zomaar een E470 zonder naar een E600 in jouw opstelling geluisterd te hebben.
En oordeel pas over de 2 x 30 watt van de E600 als je er zelf naar hebt zitten luisteren.

De E600 is en buiten mijn budget en ik verwacht met een pure klasse A versterker kracht te kort voor een HT beleving.

Citaat van: Maurice op maart 29, 2015, 19:36:50
Wim, overweeg toch ook classe eens, klankmatig nog altijd een favoriet van mij.

Classe is erg mooi maar ze hebben geen mooie geïntegreerde optie volgens mij.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

WimPeu wordt straks nog eens WimAccu. :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep



Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Cornelis1921

Citaat van: joep op maart 29, 2015, 21:24:55


Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Hier weet jij dus meer van... clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Ik kan snel. :-D Weet wat ik mooi vind en wat niet. De Accu is zo'n fantastische machine het moest er ooit van komen.  En eh Joep....bedenk je je nog wel een keer of 10 voordat je jouw Accu inruild voor een PM11s3  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op maart 29, 2015, 21:28:42
Ik kan snel. :-D Weet wat ik mooi vind en wat niet. De Accu is zo'n fantastische machine het moest er ooit van komen.  En eh Joep....bedenk je je nog wel een keer of 10 voordat je jouw Accu inruild voor een PM11s3  :wink:
Zeg Wim, ik heb alvast met jouw welnemen de titel van jouw topic aangepast. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

#3358
Gaat niet gebeuren Wim.
Ben o zo blij dat sinds de aanschaf van de Accu's de onrust eruit is.

Cornelis1921

Citaat van: joep op maart 29, 2015, 21:33:04
Gaat niet gebeuren Wim.
Ben o zo blij dat sinds de aanschaf van een Accu de onrust eruit is.
Het bleef maar trekken hè Joep, dat Accu-gebeuren?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *