Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Grrr heel verhaal getypt, klik op zenden...weg verhaal.  nopompom  Straks na m'n werk nog maar weer een poging doen dan
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Doe nog een poging. Ben benieuwd naar verschillen tov de dune 3d
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Ik vind de verschillen tussen de Med8er en de Meridian veel interessanter  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op december 28, 2014, 16:06:03
PS
Zie uit naar je Onkyo review.. :)
Nou Review  :lol: , ik hoor geen verschil tussen de ev van de A9070 en de M5060 , de eindbak levert 30 wpc meer dan de geïntegreerde versterker , maar met mijn luidsprekers die een rendement van 98 db hebben kan ik dergelijke wattage's nooit aanspreken .
De eindversterker is wel een hele mooie om te zien , van binnen en van buiten ziet hij er mooi gebouwd uit .
De wappers zijn eigenlijk gewoon cool  :yes:
Iemand die power zoekt is met deze versterker heel goed af , en zeker voor het geld .

In mijn situatie pieken de vu meters bij 5 Watt , en dan staat het loeihard !
Ik ga volgend jaar de ev aansluiten op de Cambridge 540R , deze mag dan de Seas EX4 voeden .

Daar kom ik later nog op terug . 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Geinig. Ze staan met 1watt namelijk al 98db te loeien op 1 m. Dus met 5 watt springen de ramen eruit.

Jij kan zo met een set buizen set aan de gang.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op december 31, 2014, 14:29:13
Geinig. Ze staan met 1watt namelijk al 98db te loeien op 1 m. Dus met 5 watt springen de ramen eruit.

Jij kan zo met een set buizen set aan de gang.
Hoe zegt men dat .......   wat de boer niet kent dat vreet die niet ? Als Joep dit hoort is  zijn  accuface exit.  :-D En money in the pocket.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Wie zegt dat ik geen buizenversterker gehad heb  :wink:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81


WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op januari 13, 2015, 22:58:10
mis een update  :angel:

Tja, het raakte de laatste paar weken in een stroomversnelling. Waar moet ik beginnen?  :-D  Na mijn kennismaking met het Meridian Sooloos stream systeem een paar jaar geleden wist ik wat ik wilde kwa audio streaming. Heb de laatste jaren het een en ander in huis gehaald als mogelijke kanshebbers voor de opvolging van mijn jaren lange Logitech setjes (Duet en Touch) maar het was het allemaal net niet. O.a Linn en Cambridge Audio geprobeerd maar nee, dan kun je net zo goed of zelfs beter de SBT + dac combi blijven gebruiken. En dan komt er plots de Meridian MS/MD600 combi voorbij voor een meer dan redelijke prijs. Streamen zoals het hoort. Super stabiele, mooie UI, uiterst stabiel in je netwerk, geen gedoe met PC, NAS, Servers of wat dan ook. Het Meridian virus wat al langer sudderde was weer aangewakkerd. Toen ging het snel. Eerst een G55 5 kanaals EV gekocht daarna als aanvullen de G57 2 kanaals EV en meteen daarna de G02 voorversterker. Dit heeft precies een weekje gestaan toen thepioneer (Ronald) mij aangaf dat zijn 861v4 bij mijn dealer te koop stond. De über HT pre welke ook in stereo boven gemiddeld goed is. Compleet met de ID40 streamkaart erin gebouwd. Dealer gebeld en kon na inruiling van de Integra 80.3, de MS600 en de G02 met bijna dichte knip de 861 kopen. Eerlijk is eerlijk ik heb me in de week voor de transactie meerdere malen afgevraagd of ik er goed aan had gedaan maar toch doorgezet. Geen seconde spijt. Ondanks het gemis van Audyssey, HD audio formaten en HDMI inputs. Dit is HT en stereo zoals het hoort. Ik heb nog heel wat tweak uurtjes voor de boeg voordat ik alles uit de set haal maar stapje voor stapje kom ik er wel. Gisteravond waren Rob & Anouk gezellig op visite en hebben Rob en ik de set eens flink aan de tand gevoeld. Hier en daar hebben we wat kleine aanpassingen gedaan maar de bubble en impact was enorm. Kortom...ik ben zeer gelukkig met de huidige set!

861



G57



G55

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Mooie stapel Meridian in huize Wim :yes:.
Ben benieuwd hoe dat gaat op de MD-2's.

WimPeu

Citaat van: xander32 op februari 08, 2015, 09:42:52
Mooie stapel Meridian in huize Wim :yes:.
Ben benieuwd hoe dat gaat op de MD-2's.

Ik denk dat dat inmiddels de zwakke schakels zijn. Desalniettemin ben ik er nog altijd zeer tevreden mee. Speakers upgraden gaat ook een hele dure stap worden wil ik de 4G gedachte blijven volgen voor HT. Dat is een van de HT nadelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Zo zo zo..... niet stil gezeten daar in huize Peu... Man je maakt weer erg mooie stappen HB
Zou bijna zeggen, ik stap in de auto en zie je over 2 en een half uur  :-D

Goed bezig Wim en ik kom je nieuwe aanwinsten graag nog een keer bewonderen en beluisteren  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op februari 08, 2015, 10:35:19
Zo zo zo..... niet stil gezeten daar in huize Peu... Man je maakt weer erg mooie stappen HB
Zou bijna zeggen, ik stap in de auto en zie je over 2 en een half uur  :-D

Goed bezig Wim en ik kom je nieuwe aanwinsten graag nog een keer bewonderen en beluisteren  :yes:

Jullie zijn hier altijd zeer welkom Leo. hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Goed om te vernemen dat op audiogebied alles wel gaat en prettig geregeld is. Nog heel veel (luister)plezier toegewenst. pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

De puntjes kunnen op de i gezet worden
Maar ....... je hebt het mooi voor elkaar Wim
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4