Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

Ik vind wim zijn surround echt super. Met de audessy pro hoor je bij hem de speakers helemaal niet meer. De bubble echt super.

Ik denk dat het verschil in mid zit in de volgende punten.

1. Geen marantz  :evil:   Nee serieus
2. De mini dancers 2 is een behoorlijke stap beter in het laag als de 6 serie of als monitor speakers.

Toen wim van de 6371 naar de md2 ging was er voor het gevoel minder mid aanwezig. Dit komt omdat er geen kleuring in het mid zit. Het probleem van kleine speakers is dat men ze als grote speaker wil laten klinken en dan wat extra boost geven in het mid en laag. Dan krijg je reacties van wat een laag komt er uit zo'n kleine luidspreker. Dit is juist wat je niet wilt. Een dwerg die zich als een reus voor wil doen  moet iets doen om mensen te overtuigen dat hij een reus is.

Het is als je dit hoort dat je denkt ik mis iets. Als je er aan gewend bent dan merk je op dat andere klasse of grote speakers gaan kleuren om groot te lijken. Als je zelf gewend bent aan eerlijke speakers zonder kleuring dan heeft een andere speaker vaak een aangedikt laag en mid.

Zelf merk ik dat ik de set van wim juist heel mooi vindt. Toen wim naar de dancer serie ging zei wim ook van lijkt wel of er minder bas is. Maar er is juist veel meer bas alleen eerlijk, ongekleurd en veel dieper.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Snap je verhaal Ronald. Zeker als je jouw set kent begrijp ik je volkomen. Al blijft akoestiek/speaker het tover middel. Jouw speakers in mijn kamer zou niet goed gaan ben ik bang. Al zijn er meer mensen die zulke grote jongens in een kamer kleiner als de mijne zetten en zweren het hifi wahalla in huis te hebben gehaald.  clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#2552
Citaat van: thepioneer op november 25, 2012, 10:09:14
Ik vind wim zijn surround echt super. Met de audessy pro hoor je bij hem de speakers helemaal niet meer. De bubble echt super.

Ik denk dat het verschil in mid zit in de volgende punten.

1. Geen marantz  :evil:   Nee serieus
2. De mini dancers 2 is een behoorlijke stap beter in het laag als de 6 serie of als monitor speakers.

Toen wim van de 6371 naar de md2 ging was er voor het gevoel minder mid aanwezig. Dit komt omdat er geen kleuring in het mid zit. Het probleem van kleine speakers is dat men ze als grote speaker wil laten klinken en dan wat extra boost geven in het mid en laag. Dan krijg je reacties van wat een laag komt er uit zo'n kleine luidspreker. Dit is juist wat je niet wilt. Een dwerg die zich als een reus voor wil doen  moet iets doen om mensen te overtuigen dat hij een reus is.

Het is als je dit hoort dat je denkt ik mis iets. Als je er aan gewend bent dan merk je op dat andere klasse of grote speakers gaan kleuren om groot te lijken. Als je zelf gewend bent aan eerlijke speakers zonder kleuring dan heeft een andere speaker vaak een aangedikt laag en mid.

Zelf merk ik dat ik de set van wim juist heel mooi vindt. Toen wim naar de dancer serie ging zei wim ook van lijkt wel of er minder bas is. Maar er is juist veel meer bas alleen eerlijk, ongekleurd en veel dieper.
Ik heb juist alleen inzake het meerkanaalsgebeuren een boost in het laag (en hoog) ervaren bij Wim :wink:... Ben het betreft jouw mening aangaande het aandeel van de speakers in deze dan ook hardgrondig oneens. Het gaat om de match speaker ruimte en dan is groter lang niet altijd vanzelfsprekend ook beter. Zeer zeker niet als je het over de balans hebt.

Maar zoals reeds meerdere keren aangegeven was er bij Wim in het stereo juist een fraaie balans, zeer zeker met de Meridian dac. Mijn verdenking gaat betreft mijn ervaren boost dan toch naar hetgeen de EQ/DSP doet bij meerkanaals software. Dat heeft m.i. dus niets met de speakers en/of versterking an sich van doen.


Mijn ervaren van een set basseer ik op eerdere, andere ervaringen van andere sets. In de loop van de tijd heb ik heel wat verschillende sets mogen beluisteren, ieders met hun eigen karakter maar steevast zorgvuldig samengesteld door diens eigenaar en met ieders hun eigen charmes. En echt een slechte set kan ik mij niet meer herinneren. De verbeterpunten zijn vaak te zoeken in de balans, vooral het aandeel en de kwaliteit van de bass.


Maar nu worden dingen uit verhouding getrokken als wij niet oppassen, krijgt het een onbedoelde lading mee. Hetgeen waar wij het over hebben, de set van Wim, betreft een set-up welke op zeer hoog niveau speelt. Wim heeft er gewoonweg een pracht van een set staan waar meninggeen jaloers op kan zijn (punt).

lo

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 09:23:27
PS @Leo,

Kun je een Dac board in een E-460 bouwen...zoiets meen ik eens gelezen te hebben..

Je had het al gevonden:

http://www.accuphase.com/model/dac-20.html

http://www.accuphase.com/model/dac-30.html
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

wel apart dat alleen de coax ingang tot 192khz gaat en de rest tot 96khz. De meest digitale apparatuur gebruikt toch juist glasvezel ?
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: lo op november 25, 2012, 12:02:49
Je had het al gevonden:

http://www.accuphase.com/model/dac-20.html

http://www.accuphase.com/model/dac-30.html

weet niet of je voor 1200 euro zo een mooie dac kan kopen die geintergreerd is, optie LO en up to date shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 09:23:27
Het is wel jammer de de Coldplay BR er als eerst in ging. Heb hem nu meerdere keren even op gezet maar de BR is echt een beroerde mix.

Ik had hem ook, gelijk weg gedonderd.
Wat een rampzalige mix...!
Niet echt mijn muziek ook, dat helpt in het weggooien ook weleens. :-D

Marvin

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 10:19:50
Al zijn er meer mensen die zulke grote jongens in een kamer kleiner als de mijne zetten en zweren het hifi wahalla in huis te hebben gehaald.  clown1

Hmm, nu voel ik me opeens aangesproken.
Niet dat ik daar verder minder van zal slapen hoor.  :schater:

WimPeu

Doelde niet op jou Marv... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: marvin op november 25, 2012, 12:34:44
Ik had hem ook, gelijk weg gedonderd.
Wat een rampzalige mix...!
Niet echt mijn muziek ook, dat helpt in het weggooien ook weleens. :-D

In stereo is ie wel redelijk. Veel bas maar in de direct stand goed te doen. De beelden zijn bij tijd en wijle indrukwekkend....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Zag er wel strak uit inderdaad, maar het is mijn 'ding' niet.
Dat is nou het mooie van dat downloaden. Even checken, weggooien of houden en voor sommige mensen is er dan de mogelijkheid het te kopen. 
Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. :-D



--Verstuurd zonder netwerk--

WimPeu

Citaat van: marvin op november 25, 2012, 18:43:08

Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. :-D



--Verstuurd zonder netwerk--

Nope.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 18:35:45
In stereo is ie wel redelijk. Veel bas maar in de direct stand goed te doen. De beelden zijn bij tijd en wijle indrukwekkend....

Blijf het een gemiste kans vinden dat "The Scientist" er niet op staat....zo jammer....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op november 25, 2012, 19:11:49
Blijf het een gemiste kans vinden dat "The Scientist" er niet op staat....zo jammer....
... zelf ben ik niet echt een fan van Coldplay. De zang spreekt mij niet aan en de muziek is mij te vlak, ik zit tijdens het luisteren naar een album of een concertregistratie van hen steevast te wachten op het moment dat het gaat knallen maar dat moment komt maar niet ...

Ik weet niet waar het door komt, kan er de vinger niet op leggen :roll:.

WimPeu

Ja, als je Muse gewent bent... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES