Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: WimPeu op oktober 13, 2012, 01:32:25
Ik ben de hele dag eens in de Integra gedoken. Getriggerd door berichten op het HT forum heb ik eens een los liggende HD van 350 Gig gepakt en een pak CD's op gezet. Deze op de USB Back aangesloten. Daarna in de Integra gaan graven om uit te zoeken hoe het nou kon dat de Meridian zoveel beter klonk dan de Integra met (op papier) betere Dac's. Na zo mogelijk alle instellingen langs te zijn gelopen kwam ik er achter dat de Integra in stereo mode met ADSY en Dyn EQ  aan in stereo mode beter/ mooier klonk dan met de Meridian. Probleem was dat het zoeken erg onhandig ging totdat ik ontdekte dat met de O-remote App van Onkyo/Integra ik een mooi overzicht van de HD inhoud op de iPad kreeg. Zoekt nu heel makkelijk en hoef geen TV aan zetten of ben niet afhankelijk van het display op de pre. Ben er nu dus achter hoe goed de Integra is in stereo. Heb dezelfde instellingen voor de SB input ook ingesteld. De HD klink nu precies zo als de SB. Dus een zhD rechtstreeks op de Pre of via een SB maakt voor het geluid voor mij niet uit. geen hoorbaar verschil. De room correctie van ADSY doet meer dan goed zijn werk. Twijfel soms nog tussen wel of geen Dyn EQ in stereo. Wat een geweldige machine is de Integra. Ga als de Oppo 105 op de markt komt deze aanschaffen. Kijken of de Dune dan weg kan, HD op de Oppo, SB op de digitale input.....ik kan niet wachten.
Ik zou haast m`n Marantz geintegreerde stereo inruilen op `n Integra :wink:.

Maar zonder gekheid; wel een mooi en goed doordacht concept als ik het zo lees. Tevens vind ik het persoonlijk altijd een pre om een set uit zo min mogelijk componenten te laten bestaan (less=more), hetgeen met de Integra in een keten prima kan.

WimPeu

Is ook eigenlijk steeds mijn bedoeling geweest om zo weinig mogelijk apparaten te hebben maar op de een of andere manier wil dat niet zo lukken.  :-D  Ik merk wel dat het draaien van fysieke schijfjes zo langzamerhand stil is komen te liggen. Mijn bedoeling is om straks de Oppo te kopen. Heb je gelijk een goede CD speler, 3D BR/DVD speler, SACD/DVD-A speler, Dac, Streamer en beeld upconverter voor externe bronnen middels 2 HDMI inputs. Dat is echt een alles kunner.  Dan kunnen de Dune en digitale TV ontvanger ook evt profiteren van de op papier goede player. De Oppo kan ook goed films streamen in mkv en BDMV formaat dus zou de dune evt ook uit de kamer kunnen. In principe hou ik dan een paar kleine kastjes over. Oppo, SB, PS3 en TV tuner. Als de nieuwe kast komt zullen die dingen achter een deurtje komen zodat er slechts de Pre/EV combi zichtbaar blijft.

Nog even over mijn Try & Error dag gisteren. Aan het einde van de dag kwam ik toch uit op Dyn EQ uit en ook de ADSY EQ uit. Was me wat te boemerig. Dus alleen in de stereo mode met ADSY kaal aan. Ben met de externe HD begonnen te klooien om 2 redenen. Eerste was nieuwsgierigheid om wat er op het buur forum wordt beweerd en ten tweede omdat ik nog geen NAS heb en dus altijd de PC aan moet hebben staan als ik muziek luister. Nou staat die in een andere kamer maar toch. Met de HD op de Pre kan ik s avonds laat nog lekker even een muziekje draaien zonder eerst een PC op te moeten starten. Het zoeken leek eerst een groot min punt totdat ik dus de app even erbij pakte. pompom  Dat het beter klinkt dan een CD speler is in mijn situatie onzin. Het klinkt trouwens ook niet slechter. Als de instellingen op de Pre gelijk staan merk ik geen verschil tussen een sp/dif of via de USB. Een CD speler kan analoog natuurlijk wel anders/beter klinken. De Meridian Dac heeft wat meer attack van zichzelf maar door de vele instel mogelijkheden in de Pre kun je digitaal aardig in de buurt komen. Ben trouwens niet van plan om de Meridian set weg te doen...heb nog een kamertje vrij... HLP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Citaat van: WimPeu op oktober 13, 2012, 01:32:25
Ik ben de hele dag eens in de Integra gedoken. Getriggerd door berichten op het HT forum heb ik eens een los liggende HD van 350 Gig gepakt en een pak CD's op gezet. Deze op de USB Back aangesloten. Daarna in de Integra gaan graven om uit te zoeken hoe het nou kon dat de Meridian zoveel beter klonk dan de Integra met (op papier) betere Dac's. Na zo mogelijk alle instellingen langs te zijn gelopen kwam ik er achter dat de Integra in stereo mode met ADSY en Dyn EQ  aan in stereo mode beter/ mooier klonk dan met de Meridian. Probleem was dat het zoeken erg onhandig ging totdat ik ontdekte dat met de O-remote App van Onkyo/Integra ik een mooi overzicht van de HD inhoud op de iPad kreeg. Zoekt nu heel makkelijk en hoef geen TV aan zetten of ben niet afhankelijk van het display op de pre. Ben er nu dus achter hoe goed de Integra is in stereo. Heb dezelfde instellingen voor de SB input ook ingesteld. De HD klink nu precies zo als de SB. Dus een zhD rechtstreeks op de Pre of via een SB maakt voor het geluid voor mij niet uit. geen hoorbaar verschil. De room correctie van ADSY doet meer dan goed zijn werk. Twijfel soms nog tussen wel of geen Dyn EQ in stereo. Wat een geweldige machine is de Integra. Ga als de Oppo 105 op de markt komt deze aanschaffen. Kijken of de Dune dan weg kan, HD op de Oppo, SB op de digitale input.....ik kan niet wachten.

kun je ook uitleggen wat je mooier vond aan de integra/adsy combo?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op oktober 13, 2012, 10:58:27
kun je ook uitleggen wat je mooier vond aan de integra/adsy combo?

looks  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: Zoldar op oktober 13, 2012, 10:58:27
kun je ook uitleggen wat je mooier vond aan de integra/adsy combo?

Ik heb de Meridian Dac als referentie gebruikt. Zoals ik al vaker heb geschreven ben ik zeer onder de indruk van die Dac. Die maakt het geluid bij mij af en voegt net dat beetje dynamiek en detail toe die ik lekker vind. Na een paar maanden zo geluisterd te hebben werd ik toch nieuwsgierig naar de dac in de Pre. Daar zitten op papier gewoon top Dac's in. De instel mogelijkheden van zo'n ding zijn zo groot dat je daar in de eerste maanden maar niet te diep in moet gaan spitten. Eerst de boel goed leren kennen. De Dac op de Pre en die in Direct stand geeft de meest neutrale klank die ik met deze combi kan maken. Dat is dus mijn referentie geworden. Door mijn nieuwsgierigheid van hoe een HD rechtstreeks op de USB ingang van de Pre kan klinken ben ik ook gedoken in het digitaal aansluiten van de SB op de Pre (dus zonder de Dac). Ik heb de SB digitaal op de Pre gezet en ook gelijk digitaal naar de Dac. Zo kon ik door op de Pre te switchen tussen 2 bronnen heel goed de verschillen hoorbaar maken. Na veel proberen heb ik de Pre nu zo staan (stereo mode, ADSY EQ off, Dyn EQ off) dat het net nog wat mooier klinkt dan met de Dac in de Direct stand. Als ik de Dac ook dezelfde config mee geef dan is het weer wat te zwaar in het laag. Moeilijk de verschillen die ik heb gehoord allemaal onder woorden te brengen maar het (voorlopige) eindresultaat is dat het nu zonder de Dac er tussen zeker zo mooi klinkt. Ik heb het idee dat ik op stereo gebied nu het maximaal haalbare uit de Integra combi heb gehaald. Een andere reden dat ik dat graag wilden hebben is de hoeveelheid kastjes reduceren en de Integra maximaal te benutten. Bijkomend voordeel is ook dat via de Pre ook Hi-Res Audio af te spelen is en met de Dac er tussen niet. Die gaat 'maar' tot 24bit 48Khz.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Respect voor jou niet aflatende drive tot verbetering en de wegen die je telkens weer weet te ontdekken om dit te testen cq realiseren.  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op oktober 14, 2012, 11:22:23
Respect voor jou niet aflatende drive tot verbetering en de wegen die je telkens weer weet te ontdekken om dit te testen cq realiseren.  notworthy notworthy
Drive om te verbeteren versus onaflatende onrust betreft een zeer dun scheidingslijntje ...

Echter, als ik de uitgebreide verslagen van Wim lees de afgelopen tijd, zit hij nu echt aan de goede kant van dat lijntje :yes:.


Goed bezig HB



WimPeu

Citaat van: lo op oktober 14, 2012, 11:22:23
Respect voor jou niet aflatende drive tot verbetering en de wegen die je telkens weer weet te ontdekken om dit te testen cq realiseren.  notworthy notworthy

:-D  Ach met zo'n complex apparaat in huis wil je nog wel eens wat spelen. Er zijn enorm veel variabelen. Dat is soms mooi en soms frustrerend. Ik ben iig weer een stapje dichter bij het max haalbare gekomen en heb me geen seconde verveeld of geërgerd tijdens het proces. Ook wat waard.  8-)

Citaat van: xander32 op oktober 14, 2012, 11:37:47
Drive om te verbeteren versus onaflatende onrust betreft een zeer dun scheidingslijntje ...

Echter, als ik de uitgebreide verslagen van Wim lees de afgelopen tijd, zit hij nu echt aan de goede kant van dat lijntje :yes:.


Goed bezig HB




Die onrust is voor een deel weg weg nu hoor. Ga de Integra nog lange tijd gebruiken. De onrust in deze komt meer voort uit de enorme aantal mogelijkheden die zo'n surround Pre nu eenmaal heeft. Met een stereo versterker ben je snel klaar wat dat betreft, zeker als je niet veel meer dan bass en treble knopje hebt. Die mensen zijn doorgaans weer veel meer met akoestiek, plaatsing en kabels bezig dan HT mensen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op oktober 14, 2012, 11:43:54
:-D  Ach met zo'n complex apparaat in huis wil je nog wel eens wat spelen. Er zijn enorm veel variabelen. Dat is soms mooi en soms frustrerend. Ik ben iig weer een stapje dichter bij het max haalbare gekomen en heb me geen seconde verveeld of geërgerd tijdens het proces. Ook wat waard.  8-)

Die onrust is voor een deel weg weg nu hoor. Ga de Integra nog lange tijd gebruiken. De onrust in deze komt meer voort uit de enorme aantal mogelijkheden die zo'n surround Pre nu eenmaal heeft. Met een stereo versterker ben je snel klaar wat dat betreft, zeker als je niet veel meer dan bass en treble knopje hebt. Die mensen zijn doorgaans weer veel meer met akoestiek, plaatsing en kabels bezig dan HT mensen.
... ik ben bang dat na mijn bezoek aan jou, bij mij ook weer enige onrust zal ontstaan :-D (streaming).

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op oktober 14, 2012, 11:52:49
... ik ben bang dat na mijn bezoek aan jou, bij mij ook weer enige onrust zal ontstaan :-D (streaming).
Nu Robert, dan wil voor jou wel een goede tip van de hand doen; gewoon sterk zijn en niet gaan. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 15, 2012, 00:34:19
Nu Robert, dan wil voor jou wel een goede tip van de hand doen; gewoon sterk zijn en niet gaan. :-D
Wat ook helpt; als ik iets doe dan wil ik het ook in 1x goed doen. Wat streamen betreft zal ik daarvoor moeten sparen (NAS & stream-component 2 a 3 mille) en dat helpt (dat voorkomt/minimaliseert impulsief gedrag).

8-)

Niber

Moet je de subwoofer niet upgraden naar de + versie, Wim?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127288.msg2279264;boardseen#new

Ik weet misschien wel iemand die belang bij die van jou zou hebben.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Ik ben morgen thuis, kom hem maar halen......als die andere nog niet weg is... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Die is mij iets te groot geloof ik.  :-D
Maar een kameraad van mij is op zoek naar een goede tweedehands subwoofer. Ik spreek hem morgen, dus als je serieus bent zal ik het hem dan voorleggen.
Kun je me een vraagprijs PM-en?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES