Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

De Marantz PM11s1 gaat vandaag naar zijn nieuwe baasje.  :pompom:

Ik begin me steeds meer te verbazen over de Integra combi. Gisteravond tot in de kleine uurtje films (2 stuks) en wat muziek gekeken en geluisterd. Daar waar Onkyo nogal direct is zijn de Integra's een heel stuk 'smoother' Het lijkt soms meer op Marantz dan Marantz zelf :D. Wat me het meest opvalt is de enorm mooie detaillering. Elk regendrupje klinkt alsof ie er echt valt. Die sprankelendheid heb ik nog niet eerder in huis gehad. Ook dynamisch verbaasd hij mij. Zelfs op referentie (0 dB) volume klinkt hij zoals het hoort. Normale dialoog volumes maar een ontploffing klinkt opeens ook als een ontploffing.  Verder wat met stereo zitten stoeien. Ook daar valt me iets op wat ik nog niet eerder heb gehad. Op alle receiver die ik tot dus ver heb gehad was stereo in de Pure of Direct mode altijd het mooist. Zette ik de receiver op stereo met het Audyssey systeem aan dan kwam er naar mijn smaak een boel 'boom' vrij wat mij totaal niet kon bekoren. Gisteravond heb vele malen zitten switchen tussen de Direct stand en de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) en de verschillen waren groot, maar ben nu meer geneigd de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) variant mooier te vinden.  :o  Niks geen boomerig laag er opeens bij maar het verschil zit hem nu vooral in de plaatsing. Zet ik op direct dan 'kleeft' het geluid veel meer aan de speakers dan in de stereo stand. Dan komt het echt los en is de plaatsing veel beter. De stemmen staan recht voor je opeens en je krijgt soms surround ervaringen met een 2.1 opstelling. Ik vond dit echt verbazingwekkend. Zou deze XT32 Audyssey daar verantwoordelijk voor zijn? Ik ben op stereo gebied nogal conservatief te noemen maar begin nu toch echt te twijfelen. De Audyssey stereo scheelt je iig een hele inverstering in het bv met kabels fine tunen van je stereo geluid. Ook hoef je niet je halve huis te verbouwen voor akoestiche ingrepen. :D

Vanavond nog maar eens verder experimenteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 09:08:11
De Marantz PM11s1 gaat vandaag naar zijn nieuwe baasje.  :pompom:

Ik begin me steeds meer te verbazen over de Integra combi. Gisteravond tot in de kleine uurtje films (2 stuks) en wat muziek gekeken en geluisterd. Daar waar Onkyo nogal direct is zijn de Integra's een heel stuk 'smoother' Het lijkt soms meer op Marantz dan Marantz zelf :D. Wat me het meest opvalt is de enorm mooie detaillering. Elk regendrupje klinkt alsof ie er echt valt. Die sprankelendheid heb ik nog niet eerder in huis gehad. Ook dynamisch verbaasd hij mij. Zelfs op referentie (0 dB) volume klinkt hij zoals het hoort. Normale dialoog volumes maar een ontploffing klinkt opeens ook als een ontploffing.  Verder wat met stereo zitten stoeien. Ook daar valt me iets op wat ik nog niet eerder heb gehad. Op alle receiver die ik tot dus ver heb gehad was stereo in de Pure of Direct mode altijd het mooist. Zette ik de receiver op stereo met het Audyssey systeem aan dan kwam er naar mijn smaak een boel 'boom' vrij wat mij totaal niet kon bekoren. Gisteravond heb vele malen zitten switchen tussen de Direct stand en de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) en de verschillen waren groot, maar ben nu meer geneigd de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) variant mooier te vinden.  :o  Niks geen boomerig laag er opeens bij maar het verschil zit hem nu vooral in de plaatsing. Zet ik op direct dan 'kleeft' het geluid veel meer aan de speakers dan in de stereo stand. Dan komt het echt los en is de plaatsing veel beter. De stemmen staan recht voor je opeens en je krijgt soms surround ervaringen met een 2.1 opstelling. Ik vond dit echt verbazingwekkend. Zou deze XT32 Audyssey daar verantwoordelijk voor zijn? Ik ben op stereo gebied nogal conservatief te noemen maar begin nu toch echt te twijfelen. De Audyssey stereo scheelt je iig een hele inverstering in het bv met kabels fine tunen van je stereo geluid. Ook hoef je niet je halve huis te verbouwen voor akoestiche ingrepen. :D

Vanavond nog maar eens verder experimenteren.
Goed om te lezen Wim. Dat natuurgetrouwe geluid wat jij volgens mij probeert te omschrijven, is m.i. een symptoom van een echt goede HT-set :yes:.

De HT-set die tot op heden de meeste indruk op mij heeft weten te maken, is die van BB&G: omdat alles zo eng (!) natuurgetrouw was. Daar maakte niet een expolsie de meeste indruk op mij, maar juist een scene waar slechts een stuk papier door midden werd gescheurd (hoe spannend wil je het hebben) ... En de conversaties in scenes, de achtergrondgeluiden. Natuurgetrouw is hierin voor mij het steekwoord. Veel HT-sets zijn veel meer sensatie-sets  / "pretpark-sets" dan dat deze het geluid natuurgetrouw weten neer te zetten.

Hiermee dus een compliment voor jouw set Wim, al zal ik e.e.a. wel eerst zelf ook nog moeten gaan ervaren :-D.

WimPeu

Kan wel vinden in je beschrijveng Xander. Ik denk ook dat de techniek die in dit soort apparateur zit soms ten nadele kan werken maar als het allemaal goed wordt gedaan dan krijg je er ook wat voor terug. Voorbeeld daarvan vind ik de beperkte en/of veroudere Audyssey systemen. Veel mensen gebruiken die niet ( deed ik toen ook niet) omdat het een produkt is wat niet af was. Je moet dat of goed en compleet in een receiver bouwen of helemaal niet. Belangrijkste blijft de combi speakers en versterking. Als dat helemaal goed is krijg je veel voor terug.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 09:33:49
Kan wel vinden in je beschrijveng Xander. Ik denk ook dat de techniek die in dit soort apparateur zit soms ten nadele kan werken maar als het allemaal goed wordt gedaan dan krijg je er ook wat voor terug. Voorbeeld daarvan vind ik de beperkte en/of veroudere Audyssey systemen. Veel mensen gebruiken die niet ( deed ik toen ook niet) omdat het een produkt is wat niet af was. Je moet dat of goed en compleet in een receiver bouwen of helemaal niet. Belangrijkste blijft de combi speakers en versterking. Als dat helemaal goed is krijg je veel voor terug.
Aan de gebruikte software/decoders/EQ`s in receivers hangen flinke prijskaartjes. Ik ga ervan uit dat die de reden zijn dat vele recievers verouderde/vereenvoudigde uitvoeringen bezitten, om zo betreffende component voor een X-prijs in de markt te kunnen zetten... Resume: puur commercie / een geld kwestie.

WimPeu

Dat is een feit Xander en om met onze volks philosoof te spreken "logisch" ook.  :-D  Ben blij dat ik ook iets terug hoor van de investering 8-). Die is trouwens voor het eerst eens goed te noemen want ik heb deze week de nieuwe prijslijst vanaf mei 2012 van Integra gezien en de Pre is honderden €'s duurder geworden.  byebye  Ik had die van mij eind april besteld en Ron benoemde toen al dat ik geluk had wbt de aankomende prijs stijging.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 09:47:56
Dat is een feit Xander en om met onze volks philosoof te spreken "logisch" ook.  :-D  Ben blij dat ik ook iets terug hoor van de investering 8-). Die is trouwens voor het eerst eens goed te noemen want ik heb deze week de nieuwe prijslijst vanaf mei 2012 van Integra gezien en de Pre is honderden €'s duurder geworden.  byebye  Ik had die van mij eind april besteld en Ron benoemde toen al dat ik geluk had wbt de aankomende prijs stijging.
Het geluk is met de d xxx e ...


:angel:

TurboMarco

CiteerOp alle receiver die ik tot dus ver heb gehad was stereo in de Pure of Direct mode altijd het mooist. Zette ik de receiver op stereo met het Audyssey systeem aan dan kwam er naar mijn smaak een boel 'boom' vrij wat mij totaal niet kon bekoren
Vreemd ,bij mij is het juist andersom .......hoewel bij albums zoals Crimson Glory (de oude ) ik toch de pure direct prefereer ,maar dat komt omdat die albums een gebrek aan laag hebben .

Citeermaar ben nu meer geneigd de Stereo (met Audyssey + Subwoofer) variant mooier te vinden.  :o  Niks geen boomerig laag er opeens bij maar het verschil zit hem nu vooral in de plaatsing. Zet ik op direct dan 'kleeft' het geluid veel meer aan de speakers dan in de stereo stand. Dan komt het echt los en is de plaatsing veel beter. De stemmen staan recht voor je opeens en je krijgt soms surround ervaringen met een 2.1 opstelling.
Die ervaring heb ik dus ook met Audyssey + sub  pompom ,zoals Ron eerder al opmerkte is het overdaad aan laag schadelijk voor de rest van het geluidsbeeld .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op mei 18, 2012, 10:49:13
Vreemd ,bij mij is het juist andersom .......hoewel bij albums zoals Crimson Glory (de oude ) ik toch de pure direct prefereer ,maar dat komt omdat die albums een gebrek aan laag hebben .
Die ervaring heb ik dus ook met Audyssey + sub  pompom ,zoals Ron eerder al opmerkte is het overdaad aan laag schadelijk voor de rest van het geluidsbeeld .

Ik denk dat de sub nu veel beter is geintegreerd. De XT32 heeft ook veel meer parameters voor de sub, opeens klinkt zelfs de BK Monolith muzikaal :-o. Ik hoor hem totaal niet meer...totdat ik hem uit zet. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#2153
Zometeen even naar de marmer boer om nog voor de Pro meting een marmeren tegel onder de BK te hebben. Volgende week komt het nieuwe bankstel..ook nog voor de meting. Alles voor een top surround geluid.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


lo

Hij gaat weer helemaal los die Wim... notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 10:55:06
Ik denk dat de sub nu veel beter is geintegreerd. De XT32 heeft ook veel meer parameters voor de sub, opeens klinkt zelfs de BK Monolith muzikaal :-o. Ik hoor hem totaal niet meer...totdat ik hem uit zet. HB
Het is ook de bedoeling dat je de sub niet hoort ,die moet je voelen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op mei 18, 2012, 10:57:33
Mazzelaar  :-D

:angel:

Citaat van: lo op mei 18, 2012, 11:01:52
Hij gaat weer helemaal los die Wim... notworthy

HB

Citaat van: Marco op mei 18, 2012, 11:04:27
Het is ook de bedoeling dat je de sub niet hoort ,die moet je voelen  :evil:

:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Wim, leuk om te lezen.
Die Integra, ziet er ook erg mooi ( stoer ) uit. :evil:

Het is ook erg fijn dat je BK nu een stuk muzikaler klinkt, en met die marmer tegel moet het helemaal goed komen.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2012, 09:08:11Zou deze XT32 Audyssey daar verantwoordelijk voor zijn? Ik ben op stereo gebied nogal conservatief te noemen maar begin nu toch echt te twijfelen. De Audyssey stereo scheelt je iig een hele inverstering in het bv met kabels fine tunen van je stereo geluid. Ook hoef je niet je halve huis te verbouwen voor akoestiche ingrepen. :D


:yes:

the holy grail van balanced sound..
of de kracht v/e goed werkende DSP  8-)


veel plezier, met de nieuwe gear..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300