welke elcos voor mn denon cd speler?

Gestart door PM95, maart 29, 2009, 16:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco



aangezien deze elco's erg bol staan ben ik genoodzaakt deze te vervangen,de vraag is echter door welke?




gelukkig zijn de voedings elco's wel in orde,evenals de rest zo te zien.



De specs van de huidige zijn :

50 v ,1000 uf ,85 graden.

waar kan ik het beste de nieuwe bestellen ?

alvast bedankt voor de komende tips  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citeer50 v ,1000 uf ,85 graden.

panasonic Fc/fm
http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=0572215
panasonic FC Ripple 2670mA erg goed!!!

En alleen naar spec kijkend
nippon chemi CON
http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=5478874
trouwens deze elko's die nu bol staan zijn van nippon

Houdt er wel rekening mee dat je misschien te maken hebt met een slechte serie.

Ik zou de panasonic Fc's nemen. voor alle elko's.
zou het niet passen eventueel FM(kleinere FC) of NHG(standaart industriƫle)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Wat maakt het trouwens uit of je 50 v of 63 v neemt ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Marco op maart 29, 2009, 18:16:03
Wat maakt het trouwens uit of je 50 v of 63 v neemt ?

nee, hoger is vaak betrouwbaarder dan lager.
Kijk Ik weet nu niet als de elko van zichzelf slecht was,teveel stress heeft gehad(ripple current) of net wat teveel peak spanningen heeft gehad boven de 50V.

laat staan 63 is een veel voorkomende waarde en is dus goedkoper dan 50V.
  :wink:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Citaat van: HAL9000 op maart 29, 2009, 18:47:12
nee, hoger is vaak betrouwbaarder dan lager.
Kijk Ik weet nu niet als de elko van zichzelf slecht was,teveel stress heeft gehad(ripple current) of net wat teveel peak spanningen heeft gehad boven de 50V.

laat staan 63 is een veel voorkomende waarde en is dus goedkoper dan 50V.
  :wink:


ik heb geen idee wat de elcos hebben moeten doorstaan,2jr geleden was er nog geen vuiltje aan de lucht,maar goed de speler is nu 21jr oud.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Marco op maart 29, 2009, 19:24:28
ik heb geen idee wat de elcos hebben moeten doorstaan,2jr geleden was er nog geen vuiltje aan de lucht,maar goed de speler is nu 21jr oud.

21Jr zo zo:-P cd 94??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Yep een CD-94 is ook een hele mooie speler die hier niet zou misstaan .

De Denon is hier ook wel op zijn plek hoor,bovendien is het ding onderhand onverkoopbaar  :-P ,in de laatste 2jr zijn al vervangen: spindle lager ,laser,en nu de elco's .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Marco op maart 30, 2009, 12:02:33
Yep een CD-94 is ook een hele mooie speler die hier niet zou misstaan .

De Denon is hier ook wel op zijn plek hoor,bovendien is het ding onderhand onverkoopbaar  :-P ,in de laatste 2jr zijn al vervangen: spindle lager ,laser,en nu de elco's .

ja slijtage is wel de kost.  :wink:
maar ik vind het een van de mooiste!
samen met cd-11 en 12

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

De panasonic's zitten er inmiddels in,ben nog aan het luisteren,ik hoor wel verschil maar weet nog niet of dit goed is.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Volgens mij zitten die 1000uF's nog in voedings gedeelte. ipv muziek signaal.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Klopt Jon,de voeding sectie van de dac.

Ik heb er toch wat zeer voor mij bekende cd's op los gelaten ,het valt mij op dat het hoog wat frisser lijkt dan voorheen ,dat zou autosuggestie kunnen zijn ,voor de zekerheid laat ik de oude elco's nog even doormeten om te kijken in hoeverre deze verlopen zijn.

Ook denk ik er aan om eens zo'n dacmagic van Cambridge te lenen,kijken wat dat oplevert .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Marco,

Wat een idee is, om de kleinere waarde te vervangen in de DAC.
bijvoorbeeld de:
1
2.2
3.3
4.7
10
22
47uF
Waarom die, als je er bij nagaat dat een elko in combinatie met een ic van een digitaal naar een analoog signaal converteert, krijg je verschillende stress periodes. Wie moeten de klappen opvangen??  condensatoren/elko's

uiteraard zelfde geld voor de 1000uF maar vele malen minder dan bijvoorbeeld een 10uF(vreemd dat juist die defect zijn)
trouwens panasonic Fc heeft een upgrade gekregen. Deze elko's staan bekend dat ze zo snel zijn en veel (ripple current) aan konden. Die current is nog even omhoog geschroefd  :wink: in vergelijking met nichicon PM(m) zijn de panasonic's echt op alle vlakken beter. ook prijs!

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!