SA-8400 met lees problemen

Gestart door Michiel, februari 03, 2009, 16:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel

Menschen,

Ik kan voor een mooie prijs een SA8400 kopen. De speler heeft alleen een "probleem". De speler pakt soms geen CD's en geeft de melding No Disk / Can't play.
Soms is ongeveer 5 op de 100 (eigen inschatting, verkoper zei dat het "veel" vaker was dan 1 op de 100).

Op internet lees ik dat de SA8400 en de SA7001 loopwerken deze problemen wel meer hebben.

Wat de doen? Laten schieten of .... Ik heb ook geen idee of je het kunt laten repareren en wat dat kost.
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

WimPeu

Volgens mij gewoon even laten schoon maken! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sattie

Het blijft natuurlijk lastig te zeggen of schoonmaken de oplossing bied, het kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar zeer veel heeft gedraaid en dat de laser gewoon langzaam op aan het raken is.
Het blijft natuurlijk een beetje koffie dik kijken, het kan zijn dat schoonmaken wel een oplossing bied omdat de vorige eigenaar een flinke roker is en dat er veel nicotine aanslag zit op de laser, maar het kan ook het eerste zijn wat ik vertel en dat de laser gewoon op is.De spelers zijn al weer wat enkele jaren oud.
Het blijft lastig.

Michiel

De speler is 3,5 jaar oud. Geen idee hoeveel ie gebruikt is. Een nieuw loopwerk en software updat kosten E 190,- ben ik inmiddels achter. Das best veel geld.

Iemand overigens enig idee hoe je aan de software update CD-rom van marantz kan komen. In de service manual wordt die genoemd.
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

sattie

daar kom je niet aan die blijven binnen de muren van marantz, ik heb alleen die software update van de dv7001 online gezien op de site van marantz zelf.