Marantz CD-67mkII OSE met een eigenwijze cd-lade.

Gestart door Marcel, januari 27, 2009, 22:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Ik ben in het bezit van een mooie Marantz CD-67mkII OSE die (naarmate deze ouder werd/wordt) steeds meer eigenwijs gedrag ging vertonen m.b.t. het in en uitgaan van de CD-lade.

Op het laatst drukte ik op OPEN en dan gaat hij een klein stukje open en meteen weer dicht en dit blijft hij herhalen met elke druk op de OPEN toets.

Nu heb ik de CD-speler al een paar keer open gehad om het glijmeganisme te reinigen maar dit zette geen zoden aan de dijk.

Er is mij al eens verteld dat het misschien met snaartjes te maken kon hebben. Nu wil ik weten of dat daadwerkelijk ook het probleem kan zijn.
Nu staat deze CD-speler op zolder niks te doen omdat het alleen maar ergenis is, maar ik wil hem wel weer gaan gebruiken dus tips zijn van harte welkom.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Maurice

Zou kunnen.
Als je van de forumleden geen advies krijgt, dan kun je eens contact opnemen met www.audioservice.nl , die repareren veel Marantz.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Als je het motortje hoort lopen en de lade kan niet verder voorruit is de snaar idd niet goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Audiophylia Nervosa

Dank voor de antwoorden.

Snaren probleem dat kan ik denk ik zelf eenvoudig oplossen, maar hoe zit dat met de eindschakelaar?

Heb ook al gekeken naar een nieuw loopwerk om het geheel te reviseren maar ik weet niet (als leek) of dit wel zinvol is als het probleem daar misschien helemaal niet ligt.

Maar als ik weet wat ik eventueel aan de eindschakelaar kan doen, dan probeer ik dat eerst en ga dan verder.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: HAL9000 op januari 27, 2009, 23:20:47
Als je het motortje hoort lopen en de lade kan niet verder voorruit is de snaar idd niet goed.

Beste HAL9000,
Je hoort het motortje alleen maar lopen als de lade ook daadwerkelijk in beweging is met het in en/of uitgaan. Dus bij een stilstaande lade is geen geluid waarneembaar wat er op duid dat de motor werkt, maar de lade niet beweegt.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

HAL9000

Even open schroeven kan geen kwaad.

Volgens mij ligt de snaar eraf of hij is uit gelubberd.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Audiophylia Nervosa

Ik ga hem weer losschroeven, maar is er beschrijving/technische tekening (PDF-file) van hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik vraag dit omdat ik hem al meerdere malen heb opengehad en geconstateerd heb dat het er moeilijk bijkomen is. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zomaar durfde om met de schroevendraaier het compleet loopwerk te gaan onmantelen om ergens bij te kunnen.

Wellicht is het een simpele ingreep, maar die wil ik wel in 1 keer juist/goed doen.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

HAL9000

Ik weet niet waar je woont.

Ik zit gevestigd in rotterdam.

cd spelers zijn niet echt meer een uitdaging.  :lol:


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Audiophylia Nervosa

Citaat van: HAL9000 op januari 28, 2009, 15:32:36
Ik weet niet waar je woont.

Ik zit gevestigd in rotterdam.

cd spelers zijn niet echt meer een uitdaging.  :lol:



Ik woon in Westervoort en dat ligt nu niet naast de deur maar achter Arnhem dus.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Maurice

Citaat van: Marcel op januari 28, 2009, 20:52:20
Ik woon in Westervoort en dat ligt nu niet naast de deur maar achter Arnhem dus.
Dan kun je beter even naar Elst karren (audioservice). Kost je wel geld, maar scheelt weer brandstof en tijd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Audiophylia Nervosa

Heb vandaag al contact gehad met Elst en ook daar zeiden ze dat het wellicht de snaren en/of de eindschakelaar kan zijn.
Nu is mijn vraag weer aan jullie "hoe kan ik die eindschakelaar herkennen?"

Wil vanavond even weer gaan "sleutelen" om te kijken of ik daar iets aan kan ontdekken en eventueel dan de nieuwe snaartjes en schakelaar bestellen.

Is het wijs/verstandig om meteen het loopwerk (zag ik voor €30,00) te vervangen?? Een totale revisie dus.

Ik hoor het wel.

Groeten en alvast bedankt voor alle reacties.

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

HAL9000

De lade, stop bij het uiterste einde.
Het motortje stopt gelijkertijd.!

er zit ergens een punt waar de lade een schakelaar indrukt.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!