wijn en sr5400OSE goede combi?

Gestart door Roland65, januari 24, 2009, 17:59:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roland65

Dag allemaal

Gisteravond vierden we de verjaardag van mijn vriendin.
Op het laatst wilde ik even een stukje film laten horen waarbij mijn sub goed te horen zou zijn.
Een onverlaat had een glas wijn met een bodempje (echt heel weinig) rose bij mijn versterker laten staan  nononoen je raadt het al, die ging dus om! violent1
Precies in de koelsleuven die aan de zijkant van mijn versterker zitten!
De versterker sprong niet in protect, maar liet ook geen geluid, op dat moment een cd, meer horen.
Niet zo heel erg fijn dus!

Meteen de versterker uitgezet en met een zaklamp gekeken waar het vocht zat. We konden een paar drupjes zien zitten op de printplaat en op een weerstandje. Geen idee of het ook een weerstandje was, maar het was zo'n klein rechthoekje met 2 draadjes eraan. :? Hij zat in een groepje van 4.

De volgende morgen met angst en beven de versterker weer aangezet en..... hij deed het gewoon weer!
Het leek wel op mijn eerdere vraag over de niet werkende volumeknop die het spontaan weer gewoon deed!

Nu is mijn vraag: Moet ik hem toch nog wegbrengen om hem schoon te laten maken, of is, toen de vloeistof was opgedroogd, het euvel vanzelf weer verholpen zonder schade aan te richten?
Wie kan mij een goed advies geven?
De versterker heeft weer zonder problemen een paar uur gedraaid, maar ik zoek toch bevestiging dat het geen kwaad kan, of juist het advies om hem toch weg te brengen.
Ik hoor graag van jullie!
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Stadium III

Ik denk dat je zeer veel geluk hebt gehad !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Roland65

Ja, dat besef ik me zeker!
Maar moet ik verder nog aktie ondernemen denk je?
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Stadium III

Pff

Ik zou zelf proberen om de zooi schoon te maken maar waarmee ?
Waarmee mag je het reinigen ?

En als ie het goed doet lekker mee spelen

En het wil ook zeggen geen drank bij de audio de volgende keer of wou je een mooie upgrade  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Roland65

Als ik naar binnen schijn, zie ik 2 kleine kringetjes van wat ooit rose is geweest.
En ja, waar maak je dat mee schoon? Wasbenzine?
Ik zet zelf nooit drank bij mijn installatie, maar ja, het huis zit vo; en iemand moet zijn glas kwijt. Maar ik weet wie het was, en die komt er voorlopig niet meer bij in de buurt! nonono
Update is natuurlijk altiojd fijn, een 7002 ofzo :wink:
Nee voorlopig mag hij blijven staan als hij zijn werk goed blijft doen.
Hebben de heren tecneuten nog tips??
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Roland65 op januari 24, 2009, 19:25:57
Als ik naar binnen schijn, zie ik 2 kleine kringetjes van wat ooit rose is geweest.
En ja, waar maak je dat mee schoon? Wasbenzine?
Ik zet zelf nooit drank bij mijn installatie, maar ja, het huis zit vo; en iemand moet zijn glas kwijt. Maar ik weet wie het was, en die komt er voorlopig niet meer bij in de buurt! nonono
Update is natuurlijk altiojd fijn, een 7002 ofzo :wink:
Nee voorlopig mag hij blijven staan als hij zijn werk goed blijft doen.
Hebben de heren tecneuten nog tips??

Beste Roland,

Ik zou hem openschroeven, een wattenstaafje nemen en met alcohol (van de drogist/apotheek) voorzichtig de plekken schoonmaken. Er blijft na het schoonmaken met alcohol geen recedu achter en kan daarna gewoon weer in gebruik genomen worden.

Nu even een verklaring van het uitgaan van de versterker en de volgende dag weer gewoon weer te werken. Ik heb dit ook een keer gehad. En let wel, dit is (in alle eerlijkheid) de verklaring van een redelijke leek.

Op het moment dat er een sluiting ontstaat, springt de versterker meteen in een soort beveiliging (ik denk in dit geval een soort relais schakeling) maar meestal een zekering dit er uit vliegt. Zoalng er dan spanning op de versterker blijft staan zal deze situatie niet wijzigen maar nadat deze is uitgeschakeld, zal er een soort rest plaatsvinden.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Roland65

Hallo Marcel
dank voor je tip.
Alcohol met alcohol bestrijden dus! Alleen het promilage is anders :lol:
Wat jij beschrijft lijkt erg op de protect mode, en daar istie dus niet ingesprongen.
Hij speelt nu alweer een weekje zonder problemen, dus ik denk dat ik hem voorlopig maar lekker dicht laat zitten.
Nu eerst even druk met het verbouwen van de computerkamer. violent1
roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

WimPeu

Drank maakt meer kapot dan je lief is!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES