dc op speaker uitgang 1040

Gestart door frits de hond, december 31, 2008, 13:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frits de hond

Hallo allemaal ik ben nieuw hier,

Ik heb al wat rond gelezen maar heb toch nog niet gevonden wat ik zoek dus vandaar  dit topic.
Zoals de kop al zegt een 1040 met zo'n 16/17 volt op de uitgang, is dit iets wat een bekent probleem is of wordt het gewoon zoeken geblazen.........

mocht iemand een schema hebben hoor ik dat graag

bedankt al vast

F.


SB_Marantz

Positieve of negatieve offset?
Je meet dit op het linker of rechter kanaal?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: frits de hond op december 31, 2008, 13:22:17
Hallo allemaal ik ben nieuw hier,

Ik heb al wat rond gelezen maar heb toch nog niet gevonden wat ik zoek dus vandaar  dit topic.
Zoals de kop al zegt een 1040 met zo'n 16/17 volt op de uitgang, is dit iets wat een bekent probleem is of wordt het gewoon zoeken geblazen.........

mocht iemand een schema hebben hoor ik dat graag

bedankt al vast

F.



differentiaal ampje defect.
De voorversterker zou vreemde dc kunnen geven, het is  een oude generatie pre.

hoor je eventueel ook een brom?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

frits de hond

hhhmmm brom nee ik hang er niets aan er staat zo'n +16 v, dat wordt einde speaker

wel heb ik de eind torren al er uit, dan staat er op de plek waar -30 zou moeten staan + 30...... bijvoorbeeld op de stelpot voor ruststroom...

torretje ergens die -30 zou moeten maken naar de jachtvelden misschien?

dank voor het meedenken

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

sattie

Kijk eens naar elko's c708 en c707, deze zitten in de terugkoppeling en in de buurt van IC AN7062.
Deze willen weleens in waarde verlopen/sluiting maken en dan krijg je dit soort verschijnsel.
Verwissel ze maar eens van plaats en let wel op de polariteit. Is het probleem dan in het andere kanaal dan weet je dat ie stuk is.