Vervangingsspeakers voor Marantz 4-G

Gestart door erikz, december 22, 2008, 14:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: SB_Marantz op december 23, 2008, 14:48:55
Op marktplaats staan 2 aanbieders.

CUP A / B / C even opmeten en het komt helemaal goed.
:-D :-o :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

erikz

Klein is zeker fijn ;)

Ik ga eerst een paar vervangers installeren denkik. Zit hier een goed winkeltje die je blijkbaar zo een paar vervangers kunnen bestellen na in hun grote boek van speakersinterklaas te hebben gekeken, dan doen ze ff een cross-reference voor vervangers.

Volgens mij zijn de stofkappen in het verleden eens een keer ingedeukt, door iemands onkunde ofzo. De spoelen zijn (denk ik) nog helemaal ok.

TurboMarco

hoe weet je of de spoelen nog ok zijn ? ,ik bedoel de woofers zijn gezien de leeftijd al zo'n 10 jr al in staat van ontbinding en de conussen zien er erg vervormt uit,het lijkt mij dan ook erg sterk dat de spoelen dan geen schade hebben opgelopen.
Welke vervangers heb je trouwens in gedachten ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erikz

Citaat van: Marco op december 25, 2008, 04:02:01
hoe weet je of de spoelen nog ok zijn ? ,ik bedoel de woofers zijn gezien de leeftijd al zo'n 10 jr al in staat van ontbinding en de conussen zien er erg vervormt uit,het lijkt mij dan ook erg sterk dat de spoelen dan geen schade hebben opgelopen.
Welke vervangers heb je trouwens in gedachten ?
Ik heb niet persé iets in gedachten. Ik wil iig niet achteruitgaan qua vermogen en frequentiebereik. Enig idee welke woofers (merk/type) dan een goed alternatief zijn?

TurboMarco

In ieder geval breedbanders ,Visaton heeft  ook hele mooie 20 cm breedbanders,de tweeters zou je dan wel beter wat hoger in kunnen zetten.

Visaton B-200

Om die optimaal te benutten heb je wel 70 ltr kast inhoud nodig,en dat gaat niet lukken met de 4-G behuizing.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)