Versterker PM 200

Gestart door nattevingerwerk, september 29, 2008, 20:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nattevingerwerk

Ik heb een PM 200 en wil hem niet kwijt. Probleem is echter dat het geluid rechts te wensen overlaat. Men heeft het steeds over potmeter schoonmaken. Maar wat dan precies ?
Kan iemand miju helpen ? :?

HiFi gek

#1
Citaat van: nattevingerwerk op september 29, 2008, 20:41:38
Ik heb een PM 200 en wil hem niet kwijt. Probleem is echter dat het geluid rechts te wensen overlaat. Men heeft het steeds over potmeter schoonmaken. Maar wat dan precies ?
Kan iemand miju helpen ? :?

Hiermee bedoelt men waarschijnlijk .

Als een potmeter kraakt of soms een kanaal even wegvalt of opeens sterk vervormt , dan kun je kontaktspray in de potmeter spuiten zodat het stof wat in de potmeter zit wegspoeld , dat stof hecht zig vast op de koolbanen en dat veroorzaakt storingen .
Dit geld ook voor alle drukknoppen als deze blijken te kraken tijdens indrukken , daar ken namelijk ook uw probleem in zitten .

Spuit meteen alle potmeters goed in en alle drukknoppen en veel heen en weer draaien en in en uit drukken zodat alle stof vegloopt , meestal is het probleem daarna verholpen  .

Heb er zelf in het verleden veel ervaring mee opgedaan met mijn vroegere voor en eindversterker van Marantz , en meestal was het dan voor een half jaar weer storingsvrij muziek draaien .


Groeten  EDWIN  B

Paul

Citaat van: nattevingerwerk op september 29, 2008, 20:41:38
Ik heb een PM 200 en wil hem niet kwijt. Probleem is echter dat het geluid rechts te wensen overlaat. Men heeft het steeds over potmeter schoonmaken. Maar wat dan precies ?
Kan iemand miju helpen ? :?
Een vuile potmeter kan 1 van de oorzaken zijn dat het geluid rechts te wensen overlaat.
Het reinigen met contactspray kan een vies en nat rommeltje worden met alle gevolgen voor de electronica.
Ultrasoon reinigen lijkt mij beter en veiliger, maar wil niet zeggen dat jouw probleem hier mee opgelost is.
Een inwendige blik zou geen kwaad kunnen, zodat de algehele conditie van de versterker gecheckt kan worden.
En meten is weten, zodat eventuele "mindere" onderdelen door gemeten kunnen worden.

Ben zelf geen techneut maar er zijn mensen op dit forum die je hierbij eventueel kunnen helpen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: nattevingerwerk op september 29, 2008, 20:41:38
Ik heb een PM 200 en wil hem niet kwijt. Probleem is echter dat het geluid rechts te wensen overlaat. Men heeft het steeds over potmeter schoonmaken. Maar wat dan precies ?
Kan iemand miju helpen ? :?

Een PM-200 is met die geinige VU-metertjes erin.

Even mee langs één van de wat meer onderlegden onder ons gaan voor een check-up.
Kan het ding meteen eens goed nagelopen worden.

Uit welke regio kom je?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Het is inderdaad een leuk versterkertje ben ik ooit mee begonnen.  :-)

En ik zit nu naar een marantz 4400 te staren.  :-D


Zowel Sb_marantz als ikzelf kan repareren. we doen ons best om het weer in ere te herstellen.  :-)
Ik zit in regio: rotterdam.
Sb in regio: nijmegen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op september 29, 2008, 22:26:09
stupid :-D
Moet raar lopen als deze man niet geholpen kan worden, en weer enige tijd plezier aan zijn PM200 kan beleven. clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

nattevingerwerk

 hello

Allen dank voor jullie reactie.
Ik woon overigens in Zoetermeer en ja ik ben nog steeds verliefd op mijn PM 200.

Groet Mark

HAL9000

Citaat van: nattevingerwerk op oktober 01, 2008, 18:46:37
hello

Allen dank voor jullie reactie.
Ik woon overigens in Zoetermeer en ja ik ben nog steeds verliefd op mijn PM 200.

Groet Mark
is ene paar minuitjes rijden vanuit zoetermeer.
naar rotterdam.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!