Marantz CD6002 modificeren

Gestart door scanspeakman, juni 20, 2008, 17:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scanspeakman

Inmiddels ben ik enige tijd in het bezit van een Marantz CD6002. Dit beestje speelt er lustig op los en bevalt prima. Alleen als knutselaar/zelfbouwer krijg ik altijd een beetje jeuk van apparaten die dicht zijn. OPEN MOETEN ZE!

Zijn er hier gebruikers die hun CD6002 hebben gemodificeerd? Zo ja, wat heb je er aan gedaan en wat is het resultaat? SA7001 modders zijn ook welkom om te reageren aangezien de elektronica van die twee modellen in zeer mate overeen komt.

Ik ben benieuwd!

Scanspeakman

scanspeakman

#1
Blijkbaar wordt er niet al te veel geknutseld aan de apparaten hier; in ieder geval niet door de gebruikers van de CD6002 op dit forum.

Mijn spelertje had het probleem dat ontwikkeld dat de lade gelijk weer dicht ging op het moment dat hij geopend was. Of als je een cd in de lade legde. Binnen anderhalve week was het gefixed dus superservice (dank speaker&co). Toen de speler terug was gelijk even opgemaakt om te kijken wat er aan was gedaan.

Daarvoor had ik de speler al volgeplakt met loodbitumen. Trillingen zijn net een beetje minder. Gisteren de speler na de reparatie even helemaal uit elkaar gehaald en tijdelijk de uitgangs elco's en muting transsistoren gebypassed (draadjes uit een utp kabel aan onderzijde aan contactpuntjes gesoldeerd en een paar rca's eraan gezet). Wel had ik even een MKPtje er tussen gezet om eventuele DC weg te filteren. Je hoort een klein beetje verschil; achtergrondgeluidjes zijn net iets beter hoorbaar.

Kortom; als de garantie over een jaar echt verlopen is gaan we daar maar eens een meer definitieve oplossing voor maken want het scheelt dus wel iets. Voor nu heb ik het weer even hersteld in de originele staat. Maar voor de knutselaar dus een simpele mod die gelijk enig effect heeft......

Scanspeakman

mischa

Hallo Scanspeakman,

Je kunt zoveel met je 6002. Ik heb zelf een CD-67MK2 die volledig aangepast is. De volgende zaken zijn eraan gedaan:

- trafo vervangen door ringkerntype en complete voeding verbeterd
- mute-transistoren eruit
- opampbuffer omgezet naar een LM4562
- nieuw loopwerk
- Tent-clock
- elco´s in voeding vervangen door betere types

In de toekomst gaat deze schijfjesdraaier er overigens uit, omdat ik zelf een speler ga bouwen met een buizenuitgang.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified