Krakende speaker bij Marantz 2220

Gestart door Jewe Molenaar, oktober 22, 2020, 22:05:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jewe Molenaar

Goede avond. Ik heb geen verstand van electronica maar heb mijn versterker zo'n jaartje geleden gekocht  deze 2220 heb ik puur gekocht voor het geluid. (wat wel spannend was zonder technische kennis) vorige week begon mijn speaker te kraken en met uitwisselen van de speakers en uitgangen bleef er maar een probleem over...  het probleem zit in de versterker   weet iemand wat ik hier aan kan doen? Omdat ik een dummie ben graag een foto erbij als dit mogelijk is. Ik hoor het graag van jullie.  groet,  Jan Willem uit Spijkenisse

HAL9000

Hallo Jan-Willem,

JA ik denk dat er een transistor kapot is gegaan. Kan ook iets anders zijn, echter denk ik wel het eerste.
Hoeft op zich geen moeilijk reparatie te zijn.

Jon
Rotterdam
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: Jewe Molenaar op oktober 22, 2020, 22:05:14
Goede avond. Ik heb geen verstand van electronica maar heb mijn versterker zo'n jaartje geleden gekocht  deze 2220 heb ik puur gekocht voor het geluid. (wat wel spannend was zonder technische kennis) vorige week begon mijn speaker te kraken en met uitwisselen van de speakers en uitgangen bleef er maar een probleem over...  het probleem zit in de versterker   weet iemand wat ik hier aan kan doen? Omdat ik een dummie ben graag een foto erbij als dit mogelijk is. Ik hoor het graag van jullie.  groet,  Jan Willem uit Spijkenisse

Ohw ik zag dit bericht te laat!

Ja ik wil de 2220 best repareren voor u. Ik denk dat het rond de 50,- zal kosten.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Gekraak, flakkerende ruis al dan niet intermitterend, duidt idd op 1 of meerdere (Als je pech hebt) semi defecte transistoren.
Meten heeft dan vaak geen zin.
Had het ook bij een model 1060.

Het is in ieder geval te repareren.

Is de receiver verder helemaal origineel?