Marantz model 1060 reparatie / revisie

Gestart door SB_Marantz, oktober 19, 2020, 20:42:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Deze nog steeds mooie kleine model 1060 op de tafel gehad met diverse problemen:

Flakkerende ruis en zachte plopjes.
Oorzaak is meestal maar een enkele transistor maar in dit geval niet te vinden.
De TR tester pikte de etter(s) er niet uit en het bleken er meerdere zowel in de voor en! eindversterker.

Meestal zijn het de 2sc1000 die de pijp aan Maarten geven maar in dit geval dus niet.
Besloten om ze allemaal in de preamp te vervangen alsmede een aantal in de eindversterker.
Voor mooie low-noise exemplaren zoals ik altijd doe.

Verder de power supply , pre-amp en power amp voorzien van nieuwe elco's , de phono trap hoefde niet.
Eveneens schakelaars gereinigd.

Le foto's:

























Rest mij nog te zeggen dat bij de eerste controle o.a. bleek dat de bias potjes dusdanig stonden dat ik over de emitter weerstanden maar liefst 80 mV meette en dat was dus de reden dat het ding pisheet werd.
Wie dat zo afgesteld heeft is mij een raadsel en complete waanzin!

Uiteraard de fabrieks afstellingen aangehouden en het symmetrisch clippen afgesteld.

De couple en V/elco's waren nog in orde dus kunnen nog lekker blijven zitten.





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Mikkel

Ik heb deze Marantz een jaar of 4 geleden gekocht, maar nog niet eerder zo'n onderhoudsbeurt gegeven. Hij klinkt dan ook mooier als ooit tevoren! Hier ga ik weer veel plezier aan beleven.

Dank je wel Wilfred

i2Paq

Heerlijke versterker, mooi wark weer!  :kwijl:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...