SR14 MK II geheugen batterij vervangen.

Gestart door Ka0s51, september 30, 2020, 13:43:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ka0s51

Mijn SR14 MK II onthoudt de instellingen voor inputs en de volume settings voor de 5 channel Stereo output (mijn set-up) niet meer. Nu had ik begrepen dat er een 'memory-cell' of 'back-up' batterij in zit, die deze instellingen bewaard wanneer de versterker op stand-by staat of wanneer deze helemaal van de spanning wordt gehaald. En mijn vraag is; is deze batterij makkelijk te vervangen? En zo ja, waar zit die precies?

HAL9000

Citaat van: Ka0s51 op september 30, 2020, 13:43:37
Mijn SR14 MK II onthoudt de instellingen voor inputs en de volume settings voor de 5 channel Stereo output (mijn set-up) niet meer. Nu had ik begrepen dat er een 'memory-cell' of 'back-up' batterij in zit, die deze instellingen bewaard wanneer de versterker op stand-by staat of wanneer deze helemaal van de spanning wordt gehaald. En mijn vraag is; is deze batterij makkelijk te vervangen? En zo ja, waar zit die precies?

Op een print aan het front paneel.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

klaas1965

Dat is redelijk makkelijk bij deze receiver.
Boven en onderdeksel er af schroeven, aan de zijkant achter de ronde hoeken de 2x2  schroeven eruit en dan de schroeven aan de boven en onderkant waar het front mee vast zit. Deze dan naar voren trekken. Nu een aantal connectoren losmaken zodat je het front naar rechts kan draaien, nu kijk je tegen het printje aan waar de supercap (1F/5,5V) op zit. Deze print losmaken en naar voren klappen. nu kan je deze los solderen en vervangen.

klaas1965

Zo zal de oude er uit zien.........

Marvin

Gewoon een batterijen klepje zou handiger zijn. [emoji1787][emoji1787]

Marvin

Zal bij mij waarschijnlijk ook wel een keertje leeg raken.
Maar goed, heeft toch kanalen die geen signaal geven.
Wordt tijd voor een nieuwe. [emoji23]