PM17 vraagje!

Gestart door MadVillain, september 16, 2007, 20:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Gisteren heb ik mijn zwarte PM17 met mn ouders geruild voor een champagne-goud kleurige.
Maar net wilde ik mijn luidsprekerkabels aansluiten en stuitte ik tegen het volgende probleem:









Er zitten kapjes op de aansluitingen die ik niet eruit krijg! Wie weet hoe je ze eruit krijgt?
Want ik wil m'n wbt banaanstekkers erin steken ipv kale kabel. Omdat deze kabel eigenlijk van m'n ht set is.

Zoals je kunt zien heb ik al met een kleine schroevendraaier zitten wroeten in de 1e aansluitingen.  redface
Dus nu heb ik maar m'n oude kabels gebruikt zonder banaanstekkers


mahansz

die krijg je er niet uit nopompom nopompom nopompom
'k heb m zelf ook gehad en liep daar ook tegenaan, maar die kapjes zitten er vast in...... maar een upgrade naar de mkII is voldoende, die heeft wbt :lol: :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

ik had de zwarte uitvoering en daar zaten ze er niet in!

mars

klopt  deze plasticjes krijg je er niet uit ,
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Ik zal eens een foto van de zwarte pm17 maken. Dat is ook een MKI. Hopelijk dat iemand toch een oplossing ziet.


Anders is het wel heel erg zwak dat dat niet lukt!

mahansz

Citaat van: MadVillain op september 16, 2007, 21:08:03
ik had de zwarte uitvoering en daar zaten ze er niet in!

serieus? da's raar, 'k heb er ook flink mee lopen kloten en heb flink gezocht op internet, maar mocht allemaal niet baten.
Misschien moet je die doppen er helemaal afdraaien en dan van binnenuit eruit drukken. Het enige probleem hierbij is dat die doppen weer beveiligd zijn, maar misschien kan je dat omzeilen
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Ik weet niet of je het toen was opgevallen. Maar er zitten in die draaiklemmen (of hoe zeg je dat) van die super kleine schroefjes.
Die zitten er toch niet voor de sier?

Enige nadeel is dat ik ze er al uit heb geschroeft en nog niet tot een oplossing ben gekomen  :cry:

MadVillain

#7
foto's van de zwarte pm17:





ze zijn erg onduidelijk zo te zien. Maar het moet duidelijk genoeg zijn om te zien dat er geen kapjes op zitten. Morgen maak ik wel een betere foto.

Morgen ook maar eens navragen bij degene van wie ik die zwarte pm17 had. Want hij is zelf al jarenlang verkoper in een audiozaak. Misschien dat hij dat heeft laten doen ofzo....

iig thanks voor de reacties!  hello


mahansz

Citaat van: MadVillain op september 16, 2007, 21:19:10
Ik weet niet of je het toen was opgevallen. Maar er zitten in die draaiklemmen (of hoe zeg je dat) van die super kleine schroefjes.
Die zitten er toch niet voor de sier?

Enige nadeel is dat ik ze er al uit heb geschroeft en nog niet tot een oplossing ben gekomen  :cry:

klopt, maar 'k ben toen ook niet echt verder daarmee gekomen. Gelukkig had ik toen ls-bekabeling zonder pluggen, dus heb de boel toen maar gewoon aangesloten....
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

en eigenlijk he

eigenlijk is een blanke draad verbinding ook gewoon beter!!!!!!!!!!!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

eigenlijk wel, de weg van de minste weerstand he! Maar sommige kabels worden nu eenmaal afgemonteerd met pluggen, beetje zonde om die er dan weer af te knippen  :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Voor mij zijn pluggen gewoon handig omdat ik vaak switch van luidspreker of mijn verterker weleens ergens mee naartoe neem.

Nadeel is dat m'n luidsprekerkabel (van den Hul the magnum) te dik is om in die smalle gaten te duwen (niet mauwe maar doordauwe clown1 werkt dus niet!)

Ik kan wel tijdelijk die cs122 gebruiken maar is ook gewoon te kort

mahansz

had ik ook met de pm17, na erg lang knoeien had ik de vdhul D352 gemonteerd (maar vraag niet hoe). 3 opties dus:

1. andere bekabeling gebruiken
2. dopjes eraf slopen
3. andere versterker kopen  :lol: :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Ruilen?  clown1


Als ik ze er niet af krijg gesloopt dan staat hier binnenkort denk ik kabel te koop.
Of ga ik gewoon weer ruilen met m'n ouders.

MadVillain

Vandaag heb ik als tip gekregen om een klein schroefje in het dopje te draaien en dan eruit te trekken!

Hopelijk is dit een oplossing!!


Er werd mij ook als tip gegeven om de buitenste aders van de luidsprekerkabel weg te knippen zodat ze dan in de terminal passen. shutup frusty
Maar dit lijkt me niet een goede oplossing