Audiokabeltjes, zin of onzin?

Gestart door JohnWx, januari 23, 2024, 08:40:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Leuk en informatief. Eens met de maker.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

In mijn slaap kamer zo'n rood - wit dropvetertje van mijn tv naar de versterker.
Regelmatig heb ik daar een brom op, die na even aan het snoertje wiebelen weer ff weg is.
Dat heb ik met fatsoenlijke kabels nog nooit gehad.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Frits Denon

Citaat van: NB op januari 23, 2024, 12:38:22In mijn slaap kamer zo'n rood - wit dropvetertje van mijn tv naar de versterker.
Regelmatig heb ik daar een brom op, die na even aan het snoertje wiebelen weer ff weg is.
Dat heb ik met fatsoenlijke kabels nog nooit gehad.

Een mechanisch issue. Daar kan ik inkomen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

#4
Hier is een (oud) filmpje van Steve Guttenberg.
Iedereen moet het zelf bepalen.

https://youtu.be/4rUD1Kxoybw?si=M8GEj0cvahyy3V2H

en nog eentje:

https://youtu.be/4G_mhAbSs8M?si=AKpQPQU9d0nVJ0ye
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

CiteerHier is een (oud) filmpje van Steve Guttenberg.
Iedereen moet het zelf bepalen.

https://youtu.be/4rUD1Kxoybw?si=M8GEj0cvahyy3V2H

Ik ben dus gestopt bij 1:20  :-) maar nog ouder dan het filmpje, ver voor die tijd van het www heb ik wel allerlei dure kabels gehad van Audioquest tot MIT en toen twijfelde ik of deze weg te bewandelen wel de juiste keuze was, de grens was snel getrokken nadat ik dure MIT's uiteen zag vallen en dan bedoel ik dat de connectoren los kwamen van de kabel zelf, het soldeerwerk was zo bedroevend slecht uitgevoerd dat het moment van zelfbouw kabels aangekomen was, en met goed resultaat want deze zelfbouwers heb ik nog steeds in gebruik en hebben nog geen steek laten vallen.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emiel77

Doe niet heel moeilijk over kabels op zich.

Standaard interlinks zijn hier wel vervangen door Inakustik premium shielded versies, puur uit de gedachte dat relatief zwakke signalen beinvloed kunnen worden door alle hedendaagse negatieve invloeden, niet heel duur ook trouwens.

Vanaf de 8006 naar de Quadrals standaard Oehlbach OFC 2,52 met de nodige banaan stekkers, signaal is sterk genoeg om niet al te veel beinvloed te worden.

Leuk ander detail (via een collega gehoord) buizenversterker, vintage speakers (Tannoy's geloof ik) 0,82 en werkelijk fantastisch geluid (zelf niet gehoord) dus gevraagd: OK mooi verhaal, vermogens ook gemeten??

Bleek 1,5W te zijn kreeg ik te horen... tja dan heb je zeker geen dikke kabels nodig ook :-D

Wel erg benieuwd naar de betreffende buizen versterker ook, blijkt zelfbouw projectje te zijn, geen idee wat het gekost heeft en wil het niet weten ook

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Ik heb gewoon degelijke kabels, goeie afscherming, voldoende dikte en niet onbelangrijk; voldoende lengte...
Allemaal zonder elfen snot en niet ingestraald...

JohnWx

Ik zeg altijd kan je voor weinig mooie kabels kopen altijd doen


weinig = habbekrats



heb gehalte is hoog heb voor 7 euro een in-akustik optische kabel gekocht  HB  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Nog nooit verschil in kabels gehoord, interlinks, luidsprekerkabel of netkabels.
Ik heb geen standaard kabels maar kameraadbouw van langer dan een meter, deze werden geleverd bij de kameraadbouw buizenversterkers. Het ging om de lengte, de vv en de ev staan een stuk uit elkaar en niet om de geluidskwaliteit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Citaat van: JohnWx op januari 24, 2024, 10:18:48Ik zeg altijd kan je voor weinig mooie kabels kopen altijd doen


weinig = habbekrats



heb gehalte is hoog heb voor 7 euro een in-akustik optische kabel gekocht  HB  8-)
Habbekrats ... zo is dat  pompom

Zo heb ik een aantal kabeltjes uit China laten komen met hele deftige stekkers eraan, en dat voor een habbekrats.

Allekabelsnl heeft mij kabels voor de rear sub bezorgd , twee keer tien meter voor een habbekrats, wel met hele basic stekkers eraan, maar hey het werkt zonder haperingen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik doe ook mijn uiterste best zo min mogelijk van de kabels te zien, dus een fancy uiterlijk boeit me ook niet veel.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook wel geƫxperimenteerd heb, dus her en der een extreem dik Monster draadje en wat van den Hull naar de subs, zijn wel aanwezig.
Maar ik hoor volgens mij geen verschil, ook met HDMI heb ik niet het idee beter te zien als er een extreem dure kabel tussen hangt.
Goeie afscherming, goeie pluggen en voldoende dikte en lengte voor het doel, dan ben ik tevreden.
Hoe alles hier is aangesloten en alles in meerdere zones werkt, plus een tv in de bar, alles bekabeld..
Al die speakers door het huis, aan het plafond....
Dat heeft zonder al te gek te doen evengoed al honderden euro's gekost..

NB

Citaat van: renes59 op januari 25, 2024, 21:31:57Nog nooit verschil in kabels gehoord, interlinks, luidsprekerkabel of netkabels.
Ik heb geen standaard kabels maar kameraadbouw van langer dan een meter, deze werden geleverd bij de kameraadbouw buizenversterkers. Het ging om de lengte, de vv en de ev staan een stuk uit elkaar en niet om de geluidskwaliteit.

He Rene je bent weer terug.  :lol:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Ja, ik had een forumpauze ingelast. Wel een lange zag ik, bijna 4 jaar. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin