De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

#300
Omdat de Dune HD Max sommige Blu-Ray schijfjes niet wil lezen zoals Band of Brothers, en de UD7006 verkocht is keek ik uit naar een andere oplossing.
De Panasonic DP-UB9000EG1 sprak me daarom wel aan. Maar ik heb graag alles hetzelfde... dus spijtig dat Marantz geen alternatief hiervoor heeft.
Maar ook een gameconsole had ik al kort aan gedacht. Paar jaar terug nog gezocht om een X-Box series X te kopen om oa Microsoft Flight Simulator te spelen. Maar op dat moment vond je enkel overpricede exemplaren op 2de hands sites. Ook gebruik ik graag allerlei bedienings en controle panelen wat niet kon op een X-box. Zoiets voor de geïntresseerden :

Het is toen een high-end PC geworden.
Gamen doe ik niet, al zeg ik geen neen tegen een potje FIFA (of FC zoals het nu heet). Maar op de PS3 is dat spel verouderd en zijn de online server uitgezet.
Met black Friday zag ik een promo. Toen ik ging googlen of een X-box eigenlijk geen netwerk video's kon afspelen, en liefst MKV's ondek ik dat je daar VLC kan op installeren. Dus ik de zaterdag één gaan halen samen met FC 24. Vlug VLC geïnstalleerd, en ja MKV's vanop mijn NAS speelt hij probleemloos af, nu het is te zeggen het geluid wordt geconverteerd door de X-box. Je kan dit wel wijzigen in de instellingen van de speler, maar dat voor elke film of serie aanpassen in niet practisch, en dan moet je al weten welke formaat de MKV gebruikt. En wat als je pakweg 7.1 MA DTS kiest omdat de bron zo is, wordt dit niet ntern naar PCM gezet en terug ???
Ik ondekte ook al snel dat KODI bestaat voor X-box. Dus die maar geprobeerd, en daar kan je in de installingen van KODI zetten dat hij moet bitstreamen wat ook perfect lukt.
Een leuk extraatje is dat deze combinatie ook 10bit video afspeelt, iets wat mij Dune HD Max niet kan.
Ook de video bibliotheek is mooi weergegeven wat je een voldaan gevoel geeft.

Aan de helft van de prijs van de Panasonic DP-UB9000EG mag ik dus niet klagen, want ik heb er natuurlijk ook een gameconsole bij waar ik even kan op spelen als ik het wil.

Is het allemaal positief...neen de bediening is vervelend, en dan heb ik het over doorspoelen of een volgende film/serie starten.
De bediening gata via de gamepad, en wil je bv de 2minuten durende intro van Game of Thrones skippen, moet je dat met de gamepad doen, echter die is super gevoelig, en lichte aanraking en je zit 7 minuten verder. Na wat heen en weer duwen is het beste wat ik haal iets rond de 1min15. Misschien is dit nog wel een instelling die ik niet vond. Verder gaat de gamepad uit tijdens het kijken. Op het einde moet je deze terug activeren wat een 10tal seconden duurt voor je de x-box/kodi terug kan bedienen.

Ik speel straks eens met "Kore Official Remote for Kodi" op de telefoon misschien dat dit al wat zaken oplost.


Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

Kodi heette voorheen XBMC.
Dat staat voor Xbox Media Center, als ik het me goed herinner.
Kodi is dus in de basis voor de Xbox geschreven. Ik heb het ook een tijdje gebruikt op de Xbox One, maar toch wel een hoop irritatie punten waardoor ik afgehaakt ben.
Draait hier op de PC een stuk   gebruiksvriendelijker.

Je kan Kodi ook met de telefoon of tablet bedienen, stuk handiger dan die controller!

Ben wel benieuwd naar je verdere ervaringen Kodi-Xbox X

Ben mezelf al een aantal maanden aan het afremmen om die serie X te kopen. :-D

dmeerpa

Citaat van: marvin op december 13, 2023, 14:55:14Kodi heette voorheen XBMC.
Dat staat voor Xbox Media Center, als ik het me goed herinner.
Kodi is dus in de basis voor de Xbox geschreven. Ik heb het ook een tijdje gebruikt op de Xbox One, maar toch wel een hoop irritatie punten waardoor ik afgehaakt ben.
Draait hier op de PC een stuk   gebruiksvriendelijker.

Je kan Kodi ook met de telefoon of tablet bedienen, stuk handiger dan die controller!

Ben wel benieuwd naar je verdere ervaringen Kodi-Xbox X

Ben mezelf al een aantal maanden aan het afremmen om die serie X te kopen. :-D

Inderdaad KODI is de opvolger van XBMC v13. Ik wist alleen niet (meer?) dat het origineel voor xbox was gemaakt. Ik had het ooit geïnstalleerd op de first gen Apple-TV. Maar dat was geen succes toen.

Inmiddels heb ik de android bedieningsapp gevonden, en dat is al een heel stuk gebruiksvriendelijker.
Inmiddels al een aflevering of 10 gestreamd van Game of Thrones, en moet zeggen dat 'irritatie' punten als ik ze al zo ma g noemen meevallen.
De app laat het toe iets beter naar een bepaald tijdstip door te spoelen, ik vermoed op een tabmet scherm die groter is het nog nauwkeurier kan.

Er zijn voorlopig eigenlijk maar 2 minpunten.
    [li]Waar de controller na verloop van tijd uitschakeld, heb je dat met de app niet, maar de app verliest wel de mkv dat je aan het afspelen bent waardoor je deze niet kan stoppen. Even de app verlaten en terug openen en dat is opgelost. Maar op mijn startscherm staat wel een widget die wel blijft werken. Ik sluit niet uit dat dit iets is met wat Samsung doet met Appz om energie te besparen
    • De app laat niet toe de console uit te zetten, dus dan moet je toch de controller voor gebruiken, of je laat hem aanstaan tot deze uiteindelijk zelf uitschakeld omdat ze niks doet

    Al bij al kan ik daarmee leven. Ik ben nu in verlof tot 8 januari, dus ik ga me nog wel wat verdiepen zoals Kodi bedienen met Google Assitent, ik weet dat er iets staat op GitHub. Google assistent werk zeker al met Google Assitent, dat moet ik ook eens instellen. Dit zou wel eens de ze 2 issues verhelpen.

    Maar voor die dikke 500€ vind ik het wel een goede oplossing om zowel spelconsole te hebben en een media streamer en als supplement een bluray speler die dan al 4k ready is.

    Wat ik ook nog eens moet doen is een film afspelen via de oude Dune en de Xbox en switchen om beeld en geluid eens te vergelijken... Al is dat misschien een slecht idee :) Ik ben tevrenden van XBOX-Kodi en als ik straks merk dat de oude dune het beter doet, ik een ander (ontevreden) gevoel ga krijgen bij de XBOX.
    Ik heb uiteindelijk de voorbije maanden bijna 5000€ uitgegeven aan upgraden, en vrees dat ik als de cinema 30 uitkomt, ik upgrade...En dan is er nog de aankoop van een garagebox in februari.[/list]
    Marantz Cinema 40 , SACD 30n
    Rotel RB-991
    Dune HD Max (te koop)
    X-box Series X met KODI
    Chromecast met Google TV
    Pioneer PDP-6080D
    Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
    Zone 2 : Boston Acoustic A25

    Marvin

    Ik heb mezelf niet kunnen weerhouden, ik heb vorige week zelf een series X gekocht.  pompom

    JohnWx

    Citaat van: marvin op december 20, 2023, 09:50:15Ik heb mezelf niet kunnen weerhouden, ik heb vorige week zelf een series X gekocht.  pompom


    gij Brutus
    Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

    dmeerpa

    Het kriebelt alweer om een volgende upgrade in de set. Ik stond op het punt om 1 of 2 paar SVS Prime Elevation speakers aan te schaffen. Ik heb mijn 7.1 voorlopig geconverteerd naar 5.1.4 maar met niet optimale hoogte speakers die al zeker niet goed gericht zijn.
    Sommige films wordt er wel gebruik van gemaakt, maar is het minimale effect ervan 1500€ waard.

    Ondertussen dwalen mijn gedachten af om de Wharfedale Opus 2 fronts te upgraden naar de Wharfedale Elysian 4.
    De walnoot afwerking spreekt me aan in combi met de zwarte gril.
    Maar het zijn wal heel colossale speakers om in mijn beperkte ruimte te zetten. Het is veel geld, maar mogelijks hou je deze speakers voor de rest van je leven.


    Een ander projectje (waarvoor ik ander topic ga straten) is de mogelijkheid bekijken om zowel de Cinema 40 pre-out als de SACD 30n (heeft een ingebouwde voorversterker) aan te sluiten op de Rotel eindversterker.

    Ik heb een poging ondernomen met een oud mengpaneel om de klank te vergelijken of het veel zou uitmaken.
    Maar blijkt een brom op ze zitten en rechter kanaal niks meer te doen.
    Maar er zijn obstakels, ik wil via de remote kunnen switchen tss beide bronnen (dat bestaat) maar de Rotel wordt aangezet via een trigger van de Cinema 40. De SACD 30n heeft geen trigger...
    Marantz Cinema 40 , SACD 30n
    Rotel RB-991
    Dune HD Max (te koop)
    X-box Series X met KODI
    Chromecast met Google TV
    Pioneer PDP-6080D
    Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
    Zone 2 : Boston Acoustic A25

    dmeerpa

    Lang geaarzeld (moment was financieel niet ideaal maar wou anderzijds een mooie deal niet laten schieten) maar als het goed gaat staan deze beauties volgende week bij mij thuis  HB  HB




    Ja Ja de Wharfedale Elysian 4  :-D
    Marantz Cinema 40 , SACD 30n
    Rotel RB-991
    Dune HD Max (te koop)
    X-box Series X met KODI
    Chromecast met Google TV
    Pioneer PDP-6080D
    Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
    Zone 2 : Boston Acoustic A25

    NB

    Citaat van: dmeerpa op februari 07, 2024, 14:38:50Ja Ja de Wharfedale Elysian 4  :-D


    Heb je ze beluisterd?

    Als ze net zo mooi klinken als ze eruit zien, belooft dat wat.
    Kamer set:
    Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
    Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
    Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

    Slaapkamer:
    PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

    dmeerpa

    #308
    Citaat van: NB op februari 07, 2024, 14:55:41Heb je ze beluisterd?

    Als ze net zo mooi klinken als ze eruit zien, belooft dat wat.
    In alle eerlijkheid niet.
    Ik heb geen winkels gevonden waar deze momenteel staan.
    Het paar dat ik kocht zou het laatste paar zijn dat beschikbaar is in de Benelux en werd aangeboden via de verdeler met een korting van bijna 38%.

    Nu het is mijn 3de paar Wharfedale's. Eerst had ik de Diamond 9.5 daarna de OPUS 2 (die het voorbije decennia de top was van Wharfedale). Beiden vind ik uitstekend matchen met Marantz (ik ben geen fan van KEF en B&W, Focal had ik wel ooit overwogen maar die OPUS klonk en oogde ook veel beter). De Diamond's waren goed voor hun prijs (al hebben ze op mijn Marantz receiver nooit zo goed geklonken als in de winkel op een McIntosh set). De OPUS vond en vind ik heel goede speakers en vond ze vaak aangenamer klinken dat pure Hifi sets van ettelijke tien duizende euros, maar smaken verschillen.

    Ik zou niet zeggen dat ze de vervanger zijn van de OPUS, maar een stapje hoger op de lader en ze in het high-end segment mag plaatsen.

    Alle reviews over deze speaker zijn tevens lovend dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze mijn set naar een nog hoger niveau gaan tillen.

    Als je weet dat ik zo'n 38% korting kreeg op de adviesprijs hielp wel bij het doorhakken van de knoop :wink:
    Marantz Cinema 40 , SACD 30n
    Rotel RB-991
    Dune HD Max (te koop)
    X-box Series X met KODI
    Chromecast met Google TV
    Pioneer PDP-6080D
    Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
    Zone 2 : Boston Acoustic A25

    RHK

    Wat een geweldige speakers! gefeliciteerd ermee, dat wordt genieten.  pompom
    Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
    LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

    pameijer

    Wauw, super mooie speakers! Wordt genieten  HB
    Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

    Marvin

    Hele mooie luidsprekers, daar hebben ze hun best op gedaan!
    Van harte!!

    WilliamB

    Mooie luidsprekers en erg indrukwekkend.
    Veel luisterplezier  notworthy
    Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
    Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
    Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

    dmeerpa

    Ziet er naar uit dat de levering van de Elysians vertraagd is.
    De winkel beweerd dat de betalingsprovider van de website een aantal dagen nodig heeft om het geld aan de winkel over te maken. Ik heb nog nooit na betalen via credit kaart moeten wachten.
    De winkel verwachtte de speakers van de importeur eind vorige week te ontvangen, nu zou het nog 1 à 3 dagen duren...

    Allemaal niet zo heel erg, alleen wordt het praktisch moeilijker voor de levering. Deze week werkte ik heel de week uitzonderlijk thuis (nog herstellende van ziekte), maar volgende week ben ik terug 2 dagen op kantoor.
    En ze ophalen in een ophaalpunt is onmogelijk. Die dingen passen niet in mijn kleine sport roadster  :-D
    Marantz Cinema 40 , SACD 30n
    Rotel RB-991
    Dune HD Max (te koop)
    X-box Series X met KODI
    Chromecast met Google TV
    Pioneer PDP-6080D
    Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
    Zone 2 : Boston Acoustic A25

    dmeerpa

    Wat een klojo's bij TNT.
    De Elysian 4's zouden vandaag voor 18u geleverd worden.
    Sinds ik wist dat ze woensdag verzonden zouden worden naar mij, ben ik ongeduldig.
    Dus al sinds gisterenavond met de regelmaat van de klok aan het kijken naar de Track & Trace in hun app (die trouwens niet werkt met mijn vast internet maar enkel via mij 4G/5G). Deze ochtend waren ze aangekomen in het dichtstbijzijnde depot bij mijn woonplaats van TNT, zijnde Machelen. Al de hele dag bleef dit zo. Rond 16u30 begon ik dat toch vreemd te vinden, zeker als je weet dat ze over de Brusselse ring moeten en dat de vrijdag avondspits op gang komt.
    Nadat ik eerst verkeerdelijk op de chat zat met een agent uit de UK heb ik 5 minuten later een Nederlandstalige agent die me doodleuk zegt dat ze al gepasseerd waren maar er was niemand thuis. Die status update wordt gepubliceerd op het moment dat ik op de chat zat met de agent uit de UK...
    Ik was de hele dag thuis, deuren open dat ik zeker de bel hoor. Ook stak er geen kaartje in de bus dat ze gepasseerd waren.

    Ik ben bijna zeker dat mijn pakket vandaag het depot nooit heeft verlaten. Blijkbaar wordt door de omvang van het pakket deze op een pallet verstuurt. Dus ik gok dat ze geen plaats hadden of geen rit gepland hadden in de regio waarop ze dat mee konden nemen.
    Ben ik natuurlijk vet mee...herleveren doen ze ook nog eens niet in het weekend en in principe moet ik maandag en dinsdag naar kantoor en is er niemand thuis.
    Ik heb nu mijn werkplanning omgegooid (ik hoop dat mijnen chef niet moeilijk doet, en een nieuwe levering ingepland voor maandag).
    Marantz Cinema 40 , SACD 30n
    Rotel RB-991
    Dune HD Max (te koop)
    X-box Series X met KODI
    Chromecast met Google TV
    Pioneer PDP-6080D
    Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
    Zone 2 : Boston Acoustic A25