De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Arjan,
Als ik je een tip mag geven houd dan de speakers waar je zo verzot op ben en maak geld van het overige en koop een seccond hand versterking ,zo behoud je voor het grote deel de sound waarvan je houd en je houd geld over voor een nice car  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Naar mijn mening schiet dat ook niet op het verschil is zo groot met de reference amp en cd speler en de kwaliteiten van de dynaudio,s pas echt naar boven komen  :-) dan zit ik na een tijdje weer zo  nopompom  frusty op de bank ,daarom is het of afscheid nemen of knallen  clown1 met een HT set

vroeger volgde ik alleen men gevoel  :schater: nu heb ik ook verstand  :-D en als ik die type r ga halen dan lopen de kosten voor de auto zo hoog op dat het niet zo,n goed idee is  :wink:

TurboMarco

Slaap er dan een paar nachtjes over  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

i2Paq

Ik ben geen fan van Honda, en van dat soort type auto's al helemaal niet.

Ik zie ze hier ook wel eens rijden, alleen maar mannetjes met petjes die denken dat ze 80 in de bebouwde kom moeten rijden omdat ze zo'n auto hebben........

Niets persoonlijks hoor  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Marantz 81

Ja helaas brengen zulke petjes andere mensen in gevaar ,vaak zijn ze zichzelf er niet eens bewust van  :-)

Je kan best wel een keer gas geven maar niet in de bebouwde kom ,denk niet dat petjes in deze type r rijden maar eerder in de oudere civic met een dikke uitlaat  :schater: deze civic is zo snel dat die in verkeerde handen echt gevaarlijk kan zijn omdat die zo explosief is ,een echte adrealine pomper waarbij je hem echt de sporen wilt geven dat alleen op het circuit kan  :wink:

TurboMarco

Citaat van: i2Paq op september 13, 2011, 23:31:14
Ik ben geen fan van Honda, en van dat soort type auto's al helemaal niet.

Ik zie ze hier ook wel eens rijden, alleen maar mannetjes met petjes die denken dat ze 80 in de bebouwde kom moeten rijden omdat ze zo'n auto hebben........

Niets persoonlijks hoor  :-)
Dat noem ik ontwetendheid ,en dat is geheel een menselijk trekje  :-)

Zo zie ik met regelmaat burgelijke Bob's en Miepen met hun stationcar racen in 30 kmh zones ,geen drempel is hun teveel en met een blik op oneindig jakkeren ze vol ontwetendheid door den straten .

Niets persoonlijks hoor  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Mischien is het beter om in de dikke elco daar verder over te kleppen  :-D

Sorry Arjan van het offtopic
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

ow maakt niet uit ik begon er zelf over  :-) als het maar geen pagina,s vol zijn

Niber

Ach het jong trekt wel weer bij, is niet zijn eerste "rare" idee...

Zou echt zonde zijn van je set!!
Sowieso...wat denk je dat een goede ht-set kost? Hou je vast niet veel over voor de auto...

Veel wijsheid gewenst...  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Ik ben slechts met stomheid geslagen.... nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

#1030
 nopompom byebye stupid

Arjan, waar gaat het over...? Bezint eer gij begint (of...eer gij beeindigt).
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Arjan respect



op Mp koop je voor een appel en een ei mooie spullen en je hebt een mooie auto dan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: Marantz 81 op september 13, 2011, 21:26:25
UD5005 blijft ,en ga dan een SR en klipsch speakers kopen byebye

dit is imho geen slecht plan, heb je altijd een SR willen aanpraten  :angel:
ADSY zou met je akoestische aanpassingen & vrije speaker opstelling wel eens kunnen meevallen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

heb zelf 3 jaar met een aangepaste civic op de nordschleife gereden en dat is zeer vermakelijk. dus ik begrijp het wel. let wel: circuit rijden is een hobby die nog duurder is dan Hifi.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Citaat van: Marantz 81 op september 13, 2011, 21:06:58
Ik ga de stereo set verkopen omdat ik er geen zin meer in heb  , wil een mooie auto gaan kopen waarin ik liever mijn tijd in steek en het geld voor nodig heb

de SA11S1-PM15S1-Dynaudio 52SE -interlinks . komen te koop 

Plaats het ook even hier zodat het te koop topic niet volloopt met reactie,s  :-)

Da's even een binnenkomer  :-o
Heb even gewacht met reageren, want wilde wat meer weten over het waarom.

Ik kan je redenatie hierin ook wel volgen, het opbouwen van een set is een hobby, is tie af, wat dan?
Ik zie het bij mezelf, set is eigenlijk af en het luisteren is sinds de kleine naar een redelijk laag pitje gegaan.
Zelf zal ik deze nu niet weg doen, want we willen het komende jaar een grotere woning komen waar deze wel tot zijn recht komt.

Mocht je overgaan naar een AV-set, dan kom ik graag weer een keer luisteren en dan natuurlijk ook kijken.
Heb je gelijk een excuus voor een grotere TV ;-)

Je hebt van mij nog een verslag te goed over je set, maar ik sluit me aan bij wat Wimpeu heeft geschreven over je huidige set, echt zeer goed.
Mocht er iemand zijn die nog een zeer mooie Premium set zoekt, die van jouw is zeker aan te bevelen. Maar dan wel met de VDH interlink ;-)