Prijsfluctuaties HT receivers

Gestart door Okke, februari 07, 2013, 11:54:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Okke

Uit nieuwsgierigheid volg ik al een tijdje de prijsontwikkeling van de nieuwe HT serie, de SR6007 en SR7007. Klaar om een SR7007 te bestellen, na eerst een Onkyo (TX-NR809) overwogen te hebben. Vriend van mij heeft exact dezelfde speakers als ik, en is inmiddels in het bezit van een Onkyo (type goedkoper). Marantz is in dat opzicht gewoon te duur geprijst, qua features en geluid zie ik bijna geen onderlinge afstand. Prijzen zitten bij elkaar in de buurt, Marantz wel iets duurder maar ook net even mooier qua uiterlijk. Dat geeft dan de doorslag. Mijn oude (NAD) receiver te koop aangeboden, en de deal is rond dus de koop kon aangegaan worden.

Maar...

Ineens zijn in alle winkels de prijzen enorm gestegen! Binnen een paar dagen dik 450,- Euro er bij. violent1

Belachelijk. Wat zijn dit voor kartelvormige afspraken... Jammer, dat wordt dus weer even wachten. Je gaat niet nu 1400,- Euro neerleggen als dezelfde HT receiver de dag ervoor nog dik onder de 1000,- euro was.  nonono

Hmmm...kan zomaar toch weer ineens de Onkyo worden...
SR-7007

JohnWx

vraag en aanbod dat heet marktwerking
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

of ze hebben betere jaarafspraak gemaakt over prijzen dan vorig jaar, kan van alles zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: John Wx op februari 07, 2013, 12:02:25
vraag en aanbod dat heet marktwerking
Mwoah. Enkele dagen/weken na de introductie van de SR7007 ging ie van 1499 opeens naar zo'n 1029,-
Best raar om 'm zo snel in prijs te zien zakken.
Dat duurde toen zo'n 2 weken en daarna was ie weer 1499.
Dat heeft zich een tijdje later nog eens herhaald dus als ie nu weer 1499 is kan je er op wachten dat ie 'binnenkort' wel weer voor rond de 1000,- opduikt.

Vind die schommelingen wel heel raar. Vooral het prijsverschil is fiks.

Gewoon geduld hebben dus.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

joep

Citaat van: QuattroNL op februari 07, 2013, 13:39:47
Mwoah. Enkele dagen/weken na de introductie van de SR7007 ging ie van 1499 opeens naar zo'n 1029,-
Best raar om 'm zo snel in prijs te zien zakken.
Dat duurde toen zo'n 2 weken en daarna was ie weer 1499.
Dat heeft zich een tijdje later nog eens herhaald dus als ie nu weer 1499 is kan je er op wachten dat ie 'binnenkort' wel weer voor rond de 1000,- opduikt.

Vind die schommelingen wel heel raar. Vooral het prijsverschil is fiks.

Gewoon geduld hebben dus.

Weet er alles van. Kan er helaas niet op in gaan. Maar het adviesprijs verkoopplaatje handhaven is gelukkig een onhoudbaar verhaal geworden. Zo uniek is Marantz nu ook weer niet.

JohnWx

Ja Joep als er 1 0f 2 niet iets in stand houden wat al jaren prima werkte voor iedereen, dan is het hek van de dam


Gelukkig komen die winkels nu niet meer serieus over.....


Wel grappig dat het altijd voor eind van het jaar is of eind van een maand, mmmmmm patty cash beetje leeg
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

En niet te vergeten alle HT meuk die in de garantie periode kapot gaat, het moet toch uit de lengte of breedte komen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Citaat van: John Wx op februari 07, 2013, 13:48:55
Ja Joep als er 1 0f 2 niet iets in stand houden wat al jaren prima werkte voor iedereen, dan is het hek van de dam


Gelukkig komen die winkels nu niet meer serieus over.....


Wel grappig dat het altijd voor eind van het jaar is of eind van een maand, mmmmmm patty cash beetje leeg

We begrijpen elkaar.   :yes: :yes: :yes:

Okke

Overigens...

Ik gun iedereen een gezonde marge, maar dit is toch wel heel bijzonder. Zulke bizarre prijsdalingen kon je (ik loop/ koop al even mee) alleen verwachten als er direct een opvolger viel te verwachten. Maar ook het fenomeen dat de prijs weer gaat stijgen...en dan met zo'n bedrag.

Natuurlijk ga ik nu de SR7007 niet nu kopen, maar wachten. De vraag zal inderdaad wel even hoog zijn geweest, boel uitverkocht en dus weinig op voorraad. En op internet volgt men dus snel. Erg snel. Maar of er nu nog een verkocht wordt  stupid
SR-7007

Faxe

Ken de audiomarkt niet zo goed maar kennelijk zijn er een paar grote aanbieders die de rest van de markt dicteren. Verlaagt één van de grote jongens de prijs dan wil de andere grote jongen daar niet voor onder doen en verlaagt ook de prijs. De kleinere aanbieders kunnen dan niks anders doen als volgen. Vooral door de transparantie in prijzen door internet kunnen prijzen hierdoor snel op en neer gaan.

De grotere aanbieders gunnen elkaar kennelijk van tijd het verlies. Als consument kun je daar je voordeel mee doen door op het juiste moment te kopen.

JohnWx

Citaat van: Okke op februari 07, 2013, 15:52:16
Overigens...

Ik gun iedereen een gezonde marge, maar dit is toch wel heel bijzonder. Zulke bizarre prijsdalingen kon je (ik loop/ koop al even mee) alleen verwachten als er direct een opvolger viel te verwachten. Maar ook het fenomeen dat de prijs weer gaat stijgen...en dan met zo'n bedrag.

Natuurlijk gas ik nu de SR7007 niet nu kopen, maar wachten. De vraag zal inderdaad wel even hoog zijn geweest, boel uitverkocht en dus weinig op voorraad. En op internet volgt men dus snel. Erg snel. Maar of er nu nog een verkocht wordt  stupid


Zoals ik al zei er is een reden en vaak meerdere een hele grote is het salaris en hoe genereer je snel geld, PRIJS

En als iemand hem goedkoop aanbied word de voorraad inkoop gecompenseerd bij de andere als ze die prijs niet hanteren

Audio is een aparte wereld en voor 1050 euro zit er 0,0 winst op alleen de btw ongeveer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Heb je er al een mailtje/telefoontje aan gewaagd richting de winkel waar je de 7007 wilde kopen?
Misschien dat het dan opeens wel weer voor die 1000 euro kan (nog steeds een boel geld overigens  :wink: ).

Vragen staat altijd vrij en brutalen hebben de halve wereld!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

arjan1312

Hc hifi heeft adviesprijs van 1099,- op dit moment.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Okke

@niber,

Heb ik gisteren gedaan. Of eigenlijk ben ik naar de plaatselijke Duitse grootgrutter gegaan en voorgelegd. Nette kerel, en begreep wat ik bedoelde. Ik kan de SR7007 meekrijgen voor 999,- of... De Onkyo TX-nr818 voor 849,-

Meer kon hij er niet aan doen momenteel. Uiteraard begreep ik (meer marge?) dat hij de Onkyo prefereerde. Ik ga nog eens goed de specs verglijken. Afgezien van het uiterlijk, iemand nog een goed advies? Ik vind het momenteel best lastig...
SR-7007