Set van Totofan

Gestart door Totofan, augustus 29, 2009, 16:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

Nooit gedacht aan een BK Gemini II, die nieuw rond de 275 kost? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Totofan

Citaat van: ll0ll op september 11, 2009, 10:01:11
Nooit gedacht aan een BK Gemini II, die nieuw rond de 275 kost? :)


Nee niet echt en waarom :? ik zou het niet zo weten.
Van Rel heb ik goede referenties gelezen, en van daar dat de keuze op de Rel Quake is geworden.

Ik moet zeggen het is een geweldige sub, wat een diep gang, ik moet de sub nog wel goed afstellen.
Het licht er ook weer aan welke cd je draait, eerst had ik Toto-Livefields ik denderde het huis uit :schater:
Toen een cd van AC/DC-Back in Black, bij die cd viel het wel weer mee.
Ik kan er makkelijk bij om wat te stellen, dus zo erg is het niet, allen als ik niet meer luister moet de sub niet te hard/zwaar staan, want het vrouwtje luister ook wel eens muziek. En die weet niet hoe zo iets werkt :angel:
Voordat ze de boel in de war maakt shutup
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marvin

een goed afgerelde sub, daar zit je maar 1x aan de knoppen.
juist, met afstellen...
verder moet dat ding goed staan, ongeacht muziek of luisteraar.
het is geen wonder doos die alles moet laten beuken, het is een ondersteuning voor de lagere octaven.
dus enkel die lagere octaven moeten uit de sub komen.
dat wat je normale speaker kan moet je niet gaan overstemmen, daar ben je trouwens snel klaar mee wanneer er een house deuntje mét aanwezig midlaag door de set heen knalt.
dat klinkt dan gewoon niet fijn meer..

gerard

Staat mooi met die gordijnen  :-)   dat die vrouwen bij jouw dit ouderwets vinden... :?  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Op 27 september komt Rob/Stadium mijn set beluisteren en mijn sub afstellen :yes:
Ik zie er naar uit lijkt me erg leuk en leerzaam. :-D
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Totofan

Nou Rob is geweest gisteren, hij was wat later dan afgesproken, file bij de Efteling violent1, maar het dat geeft niet hij heeft het kunnen vinden :wink:
We zijn begonnen met twee cd,s te luisteren een met veel bas, Toto- Drag'm to the roof, en een met weinig bas, Van Halen-  Ain't talking about love. En Rob wist genoeg, de sub uitgezet en een calibratie DVD er in om de phase te testen, dat was in orde. Daarna de Hz getest mijn luidspeakers begonnen op 32 Hz dus behoorlijk laag. De sub begon bij 22 Hz.
Hij heeft wat aan de knopen gedraait van de sub, en de speakers meer naar binnen gedraait. En de CD's weer gedraait, wat een vooruit gang zeg, het totaal beeld klopte veel beter. :-D We hebben daarna nog naar concerten gekeken van Roger Waters, David Gilmor, Joe Satriani. Rob wilde ook de DVD van Within Themptation kijken/luister, hij heeft de deze op Blue Ray, we kwamen tot de conclusie dat het niet helemaal klopte, het metropolo orkest was te veel aanwezig net als op de Blue Ray en dat de zang te veel op de achtergrond was en de gitaren ook, eigenlijk zonde van zo'n mooi concert.

Ook nog naar wat CD's geluistered een mooie drum solo van simon phillips, War of the world die had Rob meegenomen, verder nog naar Chickenfood en Pink Floyd. Rob vond de set mooi klinken, allen het hoog was voor hem iets te veel maar ja dat is persoonlijk. Als ik nog iets meer bas wil hoef ik allen het volume iets hoger te zetten, maar voor zover staat het prima :-D Ik ga alleen nog experimenteren om de bovenste bas poort op te vullen om de de hoge tonen meer te controleren. En nog wat experimenteren met het indraaien, maar voor zover ben ik dik tevreden pompom


Rob hartelijk dank voor de afstelling , en voor de gezelige ochtend en middag, zo zie je maar dat je op deze wijze elkaar op een leuke manier kunt helpen  pompom
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Mooi om te lezen. Rob The Subman moet ook maar eens naar het hoge noorden afreizen want ik geloof best dat er hier ook nog wel meer uit te halen valt. Hoewel ik alleen maar de sub bij films gebruik.

Veel 'Bass' plezier gewenst!! HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Stuur me een PM Wim en het zal best goedkomen

Verder bij Marcel een zeer leuke en mooie stereo setup beluisterd die naar wat tweaken nog wat lekkerder klonk  :-D

Marcel heeft het verhaal al zeer goed beschreven en kan niet meer zeggen dat er weer iemand helemaal tevreden is !!!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Martin

Hoi Totofan.

Mooie set heb je, vooral je speakers.

Heb sinds kort de Paradigm monitor 11v6.
Had zelf nooit deze speakers gehoord, zocht eigenlijk een set Dali Ikon7 maar toen ik de Pardigm's hoorde was ik verkocht. Had wel zitten luisteren naar de monitor 7 en 9 maar toen ik ging bestellen zag ik dat er ook nog een 11 was, dus die maar besteld.  :kwijl:

Klinken echt super.

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Totofan

Ik wilde ook eerst iets anders Dali, Elac of B&W.
Van Paradigim had ik ook nog nooit gehoord, de 11 stond er toen niet bij wel de 7 en 9, de 9 heeft weer meer als de 7.
Maar dat zal voor tussen de 9 en de 11 ook weer zijn.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Martin

Citaat van: Totofan op september 28, 2009, 18:10:49
Ik wilde ook eerst iets anders Dali, Elac of B&W.
Van Paradigim had ik ook nog nooit gehoord, de 11 stond er toen niet bij wel de 7 en 9, de 9 heeft weer meer als de 7.
Maar dat zal voor tussen de 9 en de 11 ook weer zijn.

Hoi.
De Monitor 11 worden volgens mij dealer niet veel verkocht, ze zijn wel erg diep (40cm). Dus een beetje ruime kamer is wel handig. Moest wel mijn vriendin overtuigen dat de 11 toch echt beter,mooier en zo was. Dat koste mij wel even wat overtuigingskracht  :evil:  :mrgreen: Eenmaal in huis viel het gelukkig allemaal mee.
Alle soorten muziek klinken allemaal even goed.

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Totofan

Van de week een paar kleine tweakjes gedaan, ik heb de cd speler geaard, en de cd speler verzwaard met twee deurstoppen. Zodat de cd speler minder trilt bij een hoger volume :-D
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next