Marantz PM-17 KI

Gestart door Alain37, november 10, 2008, 14:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bernard Hi-5

#30
...

JohnWx

Is van een andere kwaliteit vind ik
maar misschien voor jouw niet van toepassing
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Heren graag ontopic maar weer
deze discussie kunnen jullie hier voortzetten : http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2289.0.html
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Bernard Hi-5 op november 12, 2008, 00:35:54
En op grond van welke wettelijke bepaling uit het burgerlijk wetboek (m.n. de koopovereenkomst uit het verbintenissenrecht) meende jij dat handelaar op tweedehands goederen verplicht zou zijn garantie te moeten geven? Ik ben zelf jurist. Het kan allemaal best hoor en misschien is het verbintenissenrecht recent gisteren gewijzigd, maar voorzover ik het kan beoordelen doe jij nogal wat assumpties die niet juridisch houdbaar zijn. Voorts is een geautoriseerd merkendealer wettelijk verplicht op mijn instigatie als ik daar op sta een nieuw product dat onder garantie geleverd is te laten repareren door fabrikant en dit niet zelf te doen. Ik heb zelfs het recht mijn aankoopbedrag terug te vorderen o.g.v. de wettelijk verplichtende consumentenbescherming zoals vastgelegd in de koopovereenkomst.(waarvan overigens niet mag worden afgeweken middels algemene voorwaarden of anderszins)

Geachte heer/mevrouw,     


Ten eerste is het een winkel met nieuwe en inruil produkten
Een auto van een garage die jij 2de hands koopt moet ook naar behoren werken net zoals een versterker
Er zit een verwachtings patroon op en in de eerste 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat het produkt ondeugdelijk is behandeld bij een 2de hands produkt en daarom niet onder garantie kan vallen en het is ook nog afhankelijk om wat voor produkt het gaat
Fabrikanten laten hun reparaties uitvoeren door derden die gecertificeerd zijn en dat is nou eenmaal zo en ook goedkoper voor de merken
Je dacht toch niet dat een Accuphase door de eigenaar/vertegenwoordiger thuis bij hem op zolder word gerepareerd
En je hebt niet het recht om het aankoop bedrag terug te vorderen daarvoor moet de winkel wel de kans krijgen om het op te lossen produkten gaan nou eenmaal stuk daarom heet het ook GARANTIE


En geloof me zo is het en zo werkt het kan je een jurist zijn of niet



vr gr John


ps:juristen zijn altijd stipt en netjes dus gaarne een aanhef en een afsluitende hoogachting heb je in je basis LOI cursus gehad van de Leidse
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Alain37

kan mij iemand verklaren waarom een PM-15 S1 mij dan zo tegenviel?of is dat een model wat erom bekend staat dat het en minder produkt is?het is toch een model uit de premium serie daar mag je toch wel van verwachten dat het wat presteert,daarom ben ik nu ook zeer voorzichtig met die PM-17 KI.

groeten,Alain



JohnWx

Nee ?

had je alleen de versterker veranderd in je set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Alain37

ja ik had toen alleen de versterker veranderd,de rest was hetzelfde,het leek net of er een paar gordijnen voor hingen zo klonk het.

Snow

Citaat van: Alain37 op november 12, 2008, 13:54:37
ja ik had toen alleen de versterker veranderd,de rest was hetzelfde,het leek net of er een paar gordijnen voor hingen zo klonk het.

Dus jij hebt die versterker werkelijk thuis beluisterd? Zeer vreemd.

Alain37

ja vond het ook erg raar,had het kompleet niet verwacht van zo'n versterker,heb hem ook na een week meteen de deur uit gedaan,zo erg was het naar mijn mening.

JohnWx

Ja is wel vreemd
Er zijn gewoon versterkers die je gewoon blind zou kunnen kopen zoals de pm 14 15 17  HB
Dat kan dan een echte domper zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

ik heb een pm17
mkii dan he?! ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Snow

Citaat van: Alain37 op november 12, 2008, 17:35:09
ja vond het ook erg raar,had het kompleet niet verwacht van zo'n versterker,heb hem ook na een week meteen de deur uit gedaan,zo erg was het naar mijn mening.

Ja maar Alain, hoe gaat dat dan? Ik ben een nieuwsgierige jongen, koop je dan een 15S1 en na een week luisteren breng je hem dan weer terug of had je hem op proef? Overigens hebben we het hier over een versterker die nieuw tussen 1300 en 1500 euro kost. Ik heb ´m wel eens in een winkel gehoord en kan dat niet bevestigen, hoe jij deze versterker omschrijft :-)

Alain37

Citaat van: ll0ll op november 12, 2008, 20:17:14
ik heb een pm17
mkii dan he?! ;)

en hoe bevalt hij?klinkt hij op alle gebieden oke?

Alain37

Citaat van: Snow op november 12, 2008, 20:56:00
Ja maar Alain, hoe gaat dat dan? Ik ben een nieuwsgierige jongen, koop je dan een 15S1 en na een week luisteren breng je hem dan weer terug of had je hem op proef? Overigens hebben we het hier over een versterker die nieuw tussen 1300 en 1500 euro kost. Ik heb ´m wel eens in een winkel gehoord en kan dat niet bevestigen, hoe jij deze versterker omschrijft :-)
ik had toen een zgan gekocht via marktplaats voor 750 euro,en kon hem een week daarna weer voor hetzelfde geld kwijt,haha

Alain37

misschien dat de combinatie met mijn luidsprekers niet ideaal was,ik had toen Focal 807V op stands,nu ben ik in het bezit van Phonar P400 MK3.