Interview met Ken

Gestart door Mr Marantz, mei 18, 2007, 12:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

CiteerVroeger was de verwachte levensduur door een klant ook veel langer dan nu. Dus vanuit techneuten oogpunt heb je gelijk, de producten zijn minder goed, maar vanuit commercieel/economisch oogpunt zijn het wel goede producten. Vergelijk het maar met andere merken die soortgelijke producten maken, zijn die wel beter gebouwd?

dit was mijn punt...


dank u ik ben tevreden.. :wink:  8-)

maar ik vind het nog steeds de grootste nonsens om die Ken op te hemelen.
hij zal wel bij hebben gedragen aan marantz.corp
maar echte GROTE veranderingen heeft die man niet gedaan.

ik heb al meerder interviews van die man gezien..
hij staat namelijk ook en audiofiele magazines.

alvorens wil ik meneer Ken niet de grond in stampen. maar echt geweldig vind Ik hem ook niet.
alleen zijn cd speler ontwerpen zijn wel gaaf.
maar dit is mijn mening.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op mei 24, 2007, 13:09:18
CiteerVroeger was de verwachte levensduur door een klant ook veel langer dan nu. Dus vanuit techneuten oogpunt heb je gelijk, de producten zijn minder goed, maar vanuit commercieel/economisch oogpunt zijn het wel goede producten. Vergelijk het maar met andere merken die soortgelijke producten maken, zijn die wel beter gebouwd?

dit was mijn punt...
Nee, want jij geeft aan dat dit niet goed is. Bovendien reken jij dit KI aan, wat dus ook niet terecht is.

Citeer
maar ik vind het nog steeds de grootste nonsens om die Ken op te hemelen.
hij zal wel bij hebben gedragen aan marantz.corp
maar echte GROTE veranderingen heeft die man niet gedaan.
Verandering is niet altijd goed. Grote veranderingen zouden sowieso raar zijn. Maar je hebt geen idee wat die man allemaal gedaan heeft, want hij doet wel iets meer dan een ontwerp modificeren waar zijn naam aan gekoppeld wordt. En etiket KI is meer een eerbetoon denk ik. Waarom het geen mkII is? mkI wordt namelijk doorgeproduceerd.

Citeeralvorens wil ik meneer Ken niet de grond in stampen. maar echt geweldig vind Ik hem ook niet.
alleen zijn cd speler ontwerpen zijn wel gaaf.
maar dit is mijn mening.

Nogmaals, jij weet niet wat die man allemaal gepresteerd heeft, dat wordt namelijk ook niet algemeen bekend gemaakt. Vergeet ook niet dat hij binnen bepaalde kaders iets ontwerpen, waarbij budget een heel belangrijke is (zo niet de belangrijkste). Geef hem een ongelimiteerd budget en wie weet wat voor fantastisch apparaat je dan krijgt!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Vanhal

Citaat van: HAL9000 op mei 24, 2007, 13:09:18
CiteerVroeger was de verwachte levensduur door een klant ook veel langer dan nu. Dus vanuit techneuten oogpunt heb je gelijk, de producten zijn minder goed, maar vanuit commercieel/economisch oogpunt zijn het wel goede producten. Vergelijk het maar met andere merken die soortgelijke producten maken, zijn die wel beter gebouwd?

dit was mijn punt...


dank u ik ben tevreden.. :wink:  8-)

maar ik vind het nog steeds de grootste nonsens om die Ken op te hemelen.
hij zal wel bij hebben gedragen aan marantz.corp
maar echte GROTE veranderingen heeft die man niet gedaan.

ik heb al meerder interviews van die man gezien..
hij staat namelijk ook en audiofiele magazines.

alvorens wil ik meneer Ken niet de grond in stampen. maar echt geweldig vind Ik hem ook niet.
alleen zijn cd speler ontwerpen zijn wel gaaf.
maar dit is mijn mening.


ah, maar je begon de discussie door te zeggen dat je niet snapt wat marantz liefhebbers in ishawata zien. Vervolgens kom je met de 'mening' dat ishawate niet veel heeft gedaan om de kwaliteit  en kwantiteit te verbeteren. Dat is geen mening, dat is een aanname die nog niet eens correct is ook.

Verder maak jij het ervan dat 'we' ishawata de hemel in prijzen om vervolgens daarop je gal te kunnen spuien.

Gewoon nadenken voor je dergelijke zaken gaat roepen want dergelijke uitspraken doen wat mij betreft je aanzien eerder kwaad dan goed. nofi.

HAL9000

mijn mening blijft staan dat mr isawata niet veel heeft betekend voor marantz.
het is wel voorruit gegaan dat zeg ik eerlijk, en de cd spelers zijn ook harstikke mooi en appart ontworpen.
maar ik denk dat mr isawata dat niet in zijn eentje heeft gedaan.


ik vind het wel vreemd dat op het audiokarma forum. maar twee reacties zijn...
op detzelfde topic.

daar zitten ook veel liefhebbers van de oudere lijnen.

KEN ISHIWATA?S CAREER
1968 ? Came to Europe to work for Pioneer
Early 1970s ? Left Pioneer and worked for the company that was military market representative for Sony, Pioneer, Minolta and Canon.
1975 ? Set up business as a fashion photographer
1978 ? Joined Marantz as Technical Coordinator
1979 ? Took additional job working in speaker development
1980 ? Became involved in product development for total Marantz range
1986 ? Appointed Marantz Senior Product Development Manager
1996 ? Appointed Brand Ambassador for Marantz

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Heb met belangstelling deze discussie gevolgd.
Denk dat er geen ene Willy Wortel de techniek in zo,n korte tijd kan veranderen maar verbeteringen en modificaties zijn altijd mogelijk.
Dat geldt voor alle hifi merken dus niet specifiek marantz en zoals Maurice al aangaf hebben de huidige consumenten producten maar een beperkte levensduur gezien de kwaliteit / prijsverhouding.
Ieder zijn eigen mening over de kwaliteit van producten en de "inzet" van bepaalde personen maar wel goed onderbouwen.

En misschien het belangrijkste je moet in het merk geloven  en dat doen we allemaal anders zaten we niet op dit forum.

Paul
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: HAL9000 op mei 24, 2007, 16:59:07
mijn mening blijft staan dat mr isawata niet veel heeft betekend voor marantz.
Er is vrijheid van meningsuiting, maar ik ben van mening dat jij in de verste verte niet bij machte bent om dit te beweren. Waarom niet, omdat jij geen zicht hebt op wat hij daadwerkelijk gedaan heeft net als ik dat niet heb.

Bij deze meld ik als mod dat de discussie of ishiwata daadwerkelijk wat betekend heeft voor Marantz als gesloten. :police:

Open blijft natuurlijk wel de inhoudelijke discussie over het artikel zelf en of een KI mod daadwerkelijk verbetering heeft tov standaard.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

#21
Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op mei 24, 2007, 00:18:29

Maar wist je dat hij samen met Rainer Fink, 10 jaar heeft gewerkt aan de Marantz CD-7?

Geloof je het zelf?

Wie heeft je dat aangepraat?
Heb je daar concrete bewijzen van?

En waarom zou je een dergelijke ontwikkeling teniet doen met oa een tentmod (zover je van een mod kan spreken )?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

D.A.R.R.Y.L.

Beste Marco,

Geloof je het zelf???
Waarom geloof jij het niet? Heb je contra-indicaties dan?
Je kan ook zeggen, goh wat interessant als dat waar zou zijn. Maar nee, meteen vol erin met de opmerking:'Wie heeft je dat aangepraat' en 'geloof je het zelf', voorspruitend uit het alwetende brein van Marco.

Het gaat vooral om de perfecte voedingsimplementatie van de TDA1541A S2 16-bitter en de ontwikkeling van de
gebruikte dsp in de CD-7. Wie mij dat heeft aangepraat? Gelukkig ken ik een aantal hooggeplaatste heren bij Marantz die KI zelf goed kennen. En lees maar eens wat bladen en reviews omtrent de CD-7.
En een betere klok met minder jitter kan nooit kwaad. De klok in de CD-7 was al van een betere kwaliteit qua circuit opbouw dan in de gemiddelde high-end cd-speler, maar nu heeft nog wat minder jitter.

En nog iets Marco, ik laat mij niet zo maar dingen aanpraten, maar luister juist naar argumenten en valide redeneringen en als de combi deugdelijk is dan ben ik bereid het gehele verhala te accepteren.
Zouden eens wat meer mensen moeten doen. Heb helaas geen tapeopnames van mijn koffiepraat gesprekken met deze werknemers van Marantz; dus...

Nogmaals, de ontwikkeling betrof dus hele andere aspecten van de cd-7 en niet een superclock. Kijk, dat jouw ervaring met een tentclock niet heeft gebracht wat je er van verwachte, betekent nog niet dat je dat kan projecteren op de CD-7.

De ontwikkeling was gedurende een periode van tien jaar, en natuurlijk niet continu 10 jaar.

Maar, geloof wat je wilt geloven; kom alleen niet aanzetten met, dat mensen mij dingen aanpraten.

SB_Marantz

Ik zal er eens achter proberen te komen hoe het daadwerkelijk zit.

Kom er nog op terug!!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vanhal

Interessante discussie! Mededankzij Hal ;)

HAL9000

Ik vind het wel een beetje vreemd dat er 10 jaar aan een cd speler word gewerkt...


darryl: wie zijn die hooggeplaatse heren.??? technisch of economisch  :?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Beste Ramon,


Dank voor het compliment  :-D het alwetende brein van mij zou je ook kunnen omschrijven als zijnde nuchter,althans ik geloof dat ik de meeste tijd wel in staat ben om nuchter te blijven .

Ik geloof eenmaal niet dat een bedrijf die winst behoort te maken 10jr de tijd neemt om een cd speler te ontwikkelen,dat zou immers een uiterst verliesgevende zaak zijn,maar goed je draaide je stelling al bij dat ze bij wijze van spreken in 10jr tijd zo nu en dan met de ontwikkeling vd CD7 bezig hebben gehouden ,en dat klinkt een stuk aannemelijker ,echter ik denk niet dat iemand hier op het forum daar een concreet bewijs daarvan onder ogen gehad heeft ,wellicht dat je dan iets toonbaar kan maken? (blijkbaar roept dat bij anderen ook vragen op)

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)