Interview met Ken

Gestart door Mr Marantz, mei 18, 2007, 12:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erwin

mooi interview  hello

ik wist niet dat ze ooit samen hadden gewerkt met tannoy.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Jan

De Tannoy 631SE is een ontwerp van Ken. Kijk maar naar de schrijfwijze van Special Edition bij de luidspreker en bij Marantz SE apparatuur.

HAL9000

ik weet niet wat marantz liefhebbers in heel Ken Itatata zien.   puke
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erwin

hoezo????????????
Citaat van: HAL9000 op mei 18, 2007, 16:34:07
ik weet niet wat marantz liefhebbers in heel Ken Itatata zien.   puke
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

HAL9000

Citaat van: erwin op mei 18, 2007, 16:38:30
hoezo????????????
Citaat van: HAL9000 op mei 18, 2007, 16:34:07
ik weet niet wat marantz liefhebbers in heel Ken Itatata zien.   puke


hij heeft niet echt veel gedaan om de kwaliteit en kwantiteit te verbeteren bij marantz
de KI signature zijn maar kleine modificaties.

en de SE versies zijn met blauw rottig print en een koper chassi
terwijl in de jaren 70 alles met een metaal chassi waren . niet koper.
maar moet dat??
heeft dat effect?
nee hoor NIET! als je aarde nodig hebt is een metaal genoeg.
ijzer .


+ dat arme marantz nu bij D&M holding zit...
:x :x :x :-(.

heb je de prijzen gezien van marantz nu!.
extreem duur
en sommige dingen extreem goedkoop.
???
raar
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

D.A.R.R.Y.L.

Beste Hal,

Weet niet of je helemaal begrijpt wat Ken doet en heeft gedaan bij Marantz?????
Hij is achter de schermen een van de sturende krachten en grade af en toe een apparaat up naar KI.
Maar wist je dat hij samen met Rainer Fink, 10 jaar heeft gewerkt aan de Marantz CD-7?
Of de niet te versmaden Project T-1?? Of de HDAM heeft ontwikkeld?

Deze apparaten/ontwikkelingen hebben een enorme impact gehad op de verdere mainstream productontwikkeling bij Marantz.

Onderschat zijn invloed niet!

HAL9000

Ken isawata heeft niets bijgedragen aan de verbetering van marantz.
marantz is de loop der jaren niet echt bijzonder geworden.
Nu zeg ik eerlijk dat de cd spelers mooier en beter zijn dan meenig andere merken.
klankmatig verschillen cd spelers toch nauwelijks.
alleen de kwantiteit en kwaliteit kan verbeterd worden eventueel.

je moet voor de KI versies 3 keer meer betalen en de klank is hetzelfde als de rest.
en wat is een KI versie . een KI versie is de zelfde machine met een extra of ander elektronisch circuit erin. en een koper chassi.

koper chassi?? waarom?

en de KI versie is bij de andere merken een MKII versie. met andere woorden een verbetering.


laat staan dat bij de vorige shoot out het oude marantz makkelijk bij kon benen zo niet won van de Pm95..
ik vond ze beide klankmatig heel goed klinken.
maar dat is voor  meneer KI-MK2.

nee mij overtuig je niet van de essentie van meneer isatata. het blijft gewoon een jappanertje van de hoop die ook apparatuur ontwerpt. zoals velen..

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Maar jij hebt mijn PM80mkII nog niet gehoord. hello :-D clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vanhal

Citaat van: HAL9000 op mei 24, 2007, 06:46:56
Ken isawata heeft niets bijgedragen aan de verbetering van marantz.
marantz is de loop der jaren niet echt bijzonder geworden.
Nu zeg ik eerlijk dat de cd spelers mooier en beter zijn dan meenig andere merken.
klankmatig verschillen cd spelers toch nauwelijks.
alleen de kwantiteit en kwaliteit kan verbeterd worden eventueel.

je moet voor de KI versies 3 keer meer betalen en de klank is hetzelfde als de rest.
en wat is een KI versie . een KI versie is de zelfde machine met een extra of ander elektronisch circuit erin. en een koper chassi.

koper chassi?? waarom?

en de KI versie is bij de andere merken een MKII versie. met andere woorden een verbetering.


laat staan dat bij de vorige shoot out het oude marantz makkelijk bij kon benen zo niet won van de Pm95..
ik vond ze beide klankmatig heel goed klinken.
maar dat is voor  meneer KI-MK2.

nee mij overtuig je niet van de essentie van meneer isatata. het blijft gewoon een jappanertje van de hoop die ook apparatuur ontwerpt. zoals velen..



Dus ik heb te maken met 2 personen in dit geval: iemand op een forum met een niet noemenswaardige audio history en een persoon die bij een groot audio bedrijf werkt en daar veel werk verzet om de producten klanktechnisch te verbeteren en ook als zodanig in de audio wereld hoog aangeschreven staat, en dan gaat het persoon met niet noemenswaardige audio history me vertellen dat de persoon wat hoog aangeschreven staat niet veel heeft bijgedragen? :D

Ik weet wel wat ik 'geloof'. ;)

HAL9000

dat mag jij 'geloven'  byebye

maar ik weet wat ik krijg als ik KI apparatuur koop.
overpriced en geen tot minimale kwaliteit.

als het zo'n goede techneut is... waarom ontwerpt hij dan geen betere transformatoren??
of betere printen??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op mei 24, 2007, 11:56:24
dat mag jij 'geloven'  byebye

maar ik weet wat ik krijg als ik KI apparatuur koop.
overpriced en geen tot minimale kwaliteit.

als het zo'n goede techneut is... waarom ontwerpt hij dan geen betere transformatoren??
of betere printen??

Simpel, prijs/kwaliteitverhouding.
Marketing bepaalt een te verwachten levensduur, waarna een levens-cyclus van het product wordt opgesteld. Het ontwerp moet zodanig zijn dat de te verwachten levensduur zonder problemen gehaald moet kunnen worden. Daarna mag het stuk gaan.
Hieraan gekoppeld zit een prijs die de klant wilt betalen voor een bepaalde klank/kwaliteit/afwerking.

Combineer dit en engineering heeft de opdracht om een speler te ontwikkelen die aan de eisen voldoet en voldoende winstmarge heeft om het bedrijf te kunnen laten voortbestaan. Er worden dan zeer zeker geen componenten gebruikt die duurder zijn dan een vergelijkbaar component die de levensduur ook haalt. Dit heeft immers geen toegevoegde waarde.

Voor het gros (95-99%) van de klanten voldoet dit, aangezien zij vaak het apparaat toch al eerder vervangen dan dat het defect is. De overigen betreffen mensen die het leuk vinden om "ouwe meuk", vintage of antiek te hebben. Maar deze zullen echter niet meer de "build-to-last" producten vinden.

Vroeger was de verwachte levensduur door een klant ook veel langer dan nu. Dus vanuit techneuten oogpunt heb je gelijk, de producten zijn minder goed, maar vanuit commercieel/economisch oogpunt zijn het wel goede producten. Vergelijk het maar met andere merken die soortgelijke producten maken, zijn die wel beter gebouwd?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Hey Hal,

What a load of crap!!!!

Jij baseert je mening op wat KI doet op zijn KI mods,  zonder dat je maar enige notie hebt van wat deze man verder heeft betekend voor Marantz en de ontwikkeling van de audiotechniek in het algemeen. Zijn ' waarde' voor Marantz moet niet eens gezien worden in het licht van de KI producten.

He Wilfred, help ff om Hal op te voeden.


Maurice

:police:

Gaarne weer on-topic en zoveel mogelijk inhoudelijk, maar met argumenten (dus onderbouwd) verder discussi?ren!

Anders moet ik als moderator aan de slag en dat doe ik liever niet!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Ik stel voor het interview nog eens goed door te lezen alvorens commentaar te leveren op Ken Ishiwata.


Natuurlijk is het KI logo commercieel en de upgrades mijns inziens ook.
Een verkoperd chassis doet wel iets aan het elimineren van wervelstromen en de ringkern doet ook iets maar of het noemenswaardig is waag ik te betwijfelen.

Verder kun je in het interview lezen dat Ken al jaren werkzaam is bij Marantz Japan en heeft wel degelijk bijgedragen,zo niet zelf ontworpen.
Zo heeft hij zelfs de befaamde 7/8 en 9 diverse malen nieuw leven ingeblazen.
Verder schrijft hij dat het zeer lastig was de kwaliteit van de papier in olie Caps te evenaren van die van vroeger.
Ook de buizen van tegenwoordig zijn discutabel van kwaliteit!

In zijn mening/ervaring staat hij echt niet alleen!  :-D :-D

Hoever Ken precies gaat in het ontwerpen durf ik niet te zeggen want dat staat nergens beschreven maar om zomaar even iemand 3 meter de grond in te stampen zonder kennis van zaken gaat te ver.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM