geld weggegooid

Gestart door freek, april 26, 2007, 16:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freek

heb ik 3 weken geleden de dv7001 gekocht is ie nu 200 euro minder duur
auw auw auw .
die pech had ik ook al met mijn plasma scherm , die was na 2 weken !!!! 550 euro afgeprijsd



oh oh oh

thom

kan je dan niet terug gaan om de korting terug te vragen

freek

Citaat van: thom op april 26, 2007, 16:20:49
kan je dan niet terug gaan om de korting terug te vragen

Helaas een andere winkel , en 3 weken is te lang.

Had ik bijna de SR 7001   kunnen kopen voor de 750 euri die ik eigenlijk in de afgelopen 6 weken teveel heb betaald .
(tis natuurlijk niet echt helemal fair om zo te redeneren , maar toch.)

Je weet altijd dat spullen in waarde zakken na een aantal maanden , maar om nu zoveel binnen zo'n korte tijd de prijzen te laten zakken in de winkel vind ik toch wel erg grof !!

thom

me pa vracht altijd of het binnenkort in de aabieding komt, maar dat geld niet bij een anderen winkel natuurlijk

mahansz

da's balen!

Nu ik erover nadenk, dat vind ik eigenlijk erg slecht van Marantz, dat ze dat uberhaupt toelaten. Neem nou bijvoorbeeld de ST6000 tuner: een prima ding, niks mis mee ('k heb m zelf ook gehad). catalogusprijs was destijds ?300.
Nu hebben ze in verband met de nieuwe zilveren frontjes de st6000 (eerst nog onder hetzelfde typenummer, later onder de st6001) op de markt gebracht voor een verkoopprijs van...... ?200! Voor precies dezelfde tuner! En nu hebben we het gewoon over catalogusprijzen, dus nog nieteens over de marges waarmee de dealers mogen spelen.  nonono

(tot zover mijn (enige) ergernis over marantz :-D )
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

TurboMarco

Over geld weggooien gesproken  nonono

http://www.doumois.nl/the-bass.htm

hier rekent men vlot ?800,- voor hout demping een stukje draad en een tweetal
uurtjes voor het assembleren van een sub  birdman,dat is makkelijk verdienen!!!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

freek

das ook duur.
Maar wat ik eigenlijk bedoel is idd dat Marantz wel heel erg makkelijk toelaat dat in mijn geval de dv7001 wat toch een nieuw model is eigenlijk een paar weken na de release
200 euro goedkoper kan worden weggedaan.

Van mijn plasma heb ik er wel nog begrip voor omdat daar de nieuwe modellen op de stoep stonden. Maar m.i is er voor de  DV7001 nog zeker de eerste maanden geen opvolger.
En bij een kwaliteitsmerk als Marantz wil je toch wel een beetje het gevoel houden dat het geen dumpmerk wordt.

TurboMarco

Citaat van: freek op april 26, 2007, 18:16:38
das ook duur.
Maar wat ik eigenlijk bedoel is idd dat Marantz wel heel erg makkelijk toelaat dat in mijn geval de dv7001 wat toch een nieuw model is eigenlijk een paar weken na de release
200 euro goedkoper kan worden weggedaan.

Van mijn plasma heb ik er wel nog begrip voor omdat daar de nieuwe modellen op de stoep stonden. Maar m.i is er voor de  DV7001 nog zeker de eerste maanden geen opvolger.
En bij een kwaliteitsmerk als Marantz wil je toch wel een beetje het gevoel houden dat het geen dumpmerk wordt.
Ik zal nog een voorbeeld noemen,in 1989 koste een PM95 versterker fl 6999,- (onlangs nagevraagd bij marantz) en een jr later gingen ze voor fl 4500,- over de toonbank,dat is een verschil van fl 2499,-  :|
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)