Wie kent de Xanadu ds12

Gestart door cheese, maart 01, 2010, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanmaserati

Je kunt ook de Crafty Azumi's overwegen, ook een transmissielijn-luidspreker, die heb ik zelf ook en ben er uitermate tevreden over. Mijn vader heeft de DS14's gehad maar we vinden allebei de Azumi's beter klinken. Kosten 599 voor een set plus het is een zeer compact en mooi vormgegeven speaker.

Mvg,

Johan
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

cheese

Hallo Johan,


he wat gaaf iets waar ik nog nooit van gehoord heb........even google raadplegen.....en waarom zijn ze beter?

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

jeetje die worden door elke vrouw goed gevonden..............zien er super uit......maar hoe is de bas weergave.....?



gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

johanmaserati

De bas weergave is naar mijn mening adembenemend goed. Onze huiskamer is ongeveer 30m2 en dan hebben we er nog een open keuken bij, maar daar hebben de azumi's geen moeite mee.

Ik kan je een ding vertellen, die dingen zijn het geld meer dan waard.
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

cheese

had er echt nog nooit van gehoord........maar ga eens luisteren......en je mag ze gewoon 4 weken thuis gebruiken en als het je niet bevalt mag je ze terug geven.....

Waarin zijn ze echt goed?

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Citaat van: cheese op maart 03, 2010, 23:28:24
hoe bedoel je..............?


gr kees

ik begrijp eruit dat je vrouw je huidige speakers te groot vind en dat je daardoor naar andere kleinere speakers aan het kijken bent.

Ik bedoel er dus mee dat je huidige speakers erg goed zijn en misschien een soort van downgrade begaat om een kleinere speakers te pakken. En als ze het verschil hoort met kleinere speakers dat ze zich misschien bedenkt :)


johanmaserati

Ik vind ze echt uitblinken in het dynamische en vooral strakke laag voor een TL wat er uit komt. Het is echt heerlijk luisteren naar deze speakers omdat ze vooral ook, naar mijn mening erg vriendelijk zijn in het hoog. Als je wilt mag je ze bij mij thuis ook wel komen beluisteren. Ik woon in Uitgeest, en bij mij draaien ze momenteel nog op een SR6004.
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

cheese

Citaat van: MadVillain op maart 03, 2010, 23:54:07
ik begrijp eruit dat je vrouw je huidige speakers te groot vind en dat je daardoor naar andere kleinere speakers aan het kijken bent.

Ik bedoel er dus mee dat je huidige speakers erg goed zijn en misschien een soort van downgrade begaat om een kleinere speakers te pakken. En als ze het verschil hoort met kleinere speakers dat ze zich misschien bedenkt :)



ja klopt maar ze heeft mij ook een vrijbrief gegeven om wat te kunnen uitgeven.....en we brenegn samen het geld binnen dus dat vind ik schappelijk van haar..............maar ik heb ook gezegd dat ik geen consessies doe en dus niet terug wil in de kwaliteit van het geluid.....zullen dus wat kleinere en hele goede speakers moeten zijn.

en zij hoort de verschillen wel maar het doet haar niet zo veel.....


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Jammer! Ach monitoren die klein(er) zijn kunnen ook erg groots klinken.

Op marktplaats staan focals te koop met berylium tweeters. Persoonlijk vind ik ze er ook nog eens mooi uitzien.
Ik kan met mn iphone niet de directe link kopieren

maar als je op marktplaats zoekt naar focal 907 dan moet je ze wel kunnen vinden.

Het gaat over de Focal Electra 907 be. Moet hoe ze in het laag presteren?

gerard

Hoi Kees,

Ook compacte en goede luidsprekers zijn de Radius 270HD
Of ze voor jou echter goed genoeg zijn?  :roll:  :-D
http://www.monitoraudio.co.uk/products/radius-hd/r270-hd/your-speaker
Er komt ook een opvolger voor de Radius HD, gebasserd op de platinum lijn; Apex, maar die hebben geloof ik geen vloerstaanders?

Succes met de zoektocht
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Citaat van: johanmaserati op maart 03, 2010, 23:34:47
Je kunt ook de Crafty Azumi's overwegen, ook een transmissielijn-luidspreker, die heb ik zelf ook en ben er uitermate tevreden over. Mijn vader heeft de DS14's gehad maar we vinden allebei de Azumi's beter klinken. Kosten 599 voor een set plus het is een zeer compact en mooi vormgegeven speaker.

Mvg,

Johan

Hallo Johan,


Ben vandaag de Azumi's gaan luisteren en ik moet zeggen die klinken inderdaad niet verkeerd.....maar net als de Totem Arro hebben ze weleen beperking door de kleine woofer..............maar voor het geld is het echt super en ik denk dat ze beter klinken dan alles rond die prijs.


gr kees























Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

johanmaserati

Kees, dat laag en midden komt helemaal goed als je ze eenmaal in je woonkamer hebt staan, bij east west staan ze gewoon in een te grote ruimte...
























[/quote]
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

mars


Ben vandaag de Azumi's gaan luisteren en ik moet zeggen die klinken inderdaad niet verkeerd.....maar net als de Totem Arro hebben ze weleen beperking door de kleine woofer..............maar voor het geld is het echt super en ik denk dat ze beter klinken dan alles rond die prijs.


gr kees


Oi,

Ik was tot een paar jaar geleden ook van mening dat een ''kleinere'' woofer nooit tot een bevredigend resultaat zou kunnen leiden.
Maar ondertussen heb ik die mening echt moeten bijstellen cq nuanceren. Omdat ik de laatste paar jaar met grote regelmaat sets heb gehoord , waar het laag uit belachelijk kleine woofertjes kwam , en dat ik toch echt dacht dit kan niet.

Maar trouwens ook in de speakers ( MC-SYTEMS M3) die ik zelf  gebruik , wordt ook gebruik gemaakt van een basmid woofer van een centimeter of 17 ofzoiets.
Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen die bij aan het luisteren waren , dachten dat ik toch (stiekum :-D) gebruik maak van een subwoofert 8-).  
........hahaha weet je nog Marco :?
























[/quote]
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

johanmaserati

Citaat van: mars op maart 04, 2010, 21:23:12
Ben vandaag de Azumi's gaan luisteren en ik moet zeggen die klinken inderdaad niet verkeerd.....maar net als de Totem Arro hebben ze weleen beperking door de kleine woofer..............maar voor het geld is het echt super en ik denk dat ze beter klinken dan alles rond die prijs.


gr kees


Oi,

Ik was tot een paar jaar geleden ook van mening dat een ''kleinere'' woofer nooit tot een bevredigend resultaat zou kunnen leiden.
Maar ondertussen heb ik die mening echt moeten bijstellen cq nuanceren. Omdat ik de laatste paar jaar met grote regelmaat sets heb gehoord , waar het laag uit belachelijk kleine woofertjes kwam , en dat ik toch echt dacht dit kan niet.

Maar trouwens ook in de speakers ( MC-SYTEMS M3) die ik zelf  gebruik , wordt ook gebruik gemaakt van een basmid woofer van een centimeter of 17 ofzoiets.
Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen die bij aan het luisteren waren , dachten dat ik toch (stiekum :-D) gebruik maak van een subwoofert 8-).  
........hahaha weet je nog Marco :?


























Dat zijn altijd leuke dingen :D

Weet je wat ook gaaf is, de man achter de Azumi's is nu een center en surroundspeakers aan het ontwikkelen als aanvulling op de Azumi's, de sub is al klaar en wordt binnen enkele weken verwacht HB HB
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

cheese

Citaat van: johanmaserati op maart 04, 2010, 21:20:53
Kees, dat laag en midden komt helemaal goed als je ze eenmaal in je woonkamer hebt staan, bij east west staan ze gewoon in een te grote ruimte...

dat kan maar mijn woonkamer is ook niet klein daarom twijfel ik nog......is namelijk ruim 40m2


gr kees

























Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge