Marantz SA-1 te koop!!

Gestart door BernHardN, juli 22, 2009, 22:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


scanspeakman

Mooi ding. Laatst eens in het echt gezien en gehoord. Alleen zwaar  puke dat je er dus geen zelfgebrande verzamel op kan afspelen, zelfs niet als je het van je eigen cd's hebt gemaakt. Schijnt te detecteren of de muziek copyright protected is. Ik HAAT dus apparatuur die voor mij uitmaken wat ik wel en niet mag afspelen.

Scanspeakman

mars

 stupid  Ik ook , dat haat ik ook :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Wel zeer klote zeg dat je op zo'n apparaat geen copie kan afspelen , niet meer dan belachelijk .

Voor mij was deze SA1 altijd een droom speler in het verleden totdat de SA7-S1 uitkwam .

Heb hierover ook gesproken met de importeur destijds , de SA7-S1 zou duidelijk beter presteren dan de destijds iets van 18.000 gulden kostende SA1 die uitkwam in 1999 .

Tot dan was de SA1 het beste op sacd speler gebied wat Marantz ooit uitgebracht had , nu is dat volgens de importeur de SA7-S1 .
Vandaar dat ik maar geen gebruikte SA1 gekocht heb , ze waren al zeer sporadisch te vinden in de tweedehands markt .



Groeten  EDWIN  B

scanspeakman

Wat is ook heb gegrepen (ja ik weet het.....van horen zeggen) is dat met name het loopwerk erg kwetsbaar is en dat reserveonderdelen niet te krijgen zijn.

Is uit de periode dat dhr. Boonstra aan het roer van Pieflips stond en vond dat alles zoveel mogelijk van externe partijen betrokken moest worden ipv zelf maken/ontwikkelen. Door de productie van de loopwerken en onderdelen voor deze speler ging dan ook een dikke streep. Veel boze sa-1 gebruikers waarbij hun speler van duizenden euro's bij het grof vuil kon omdat na enkele jaren de onderdelen al niet meer te krijgen waren.

Scanspeakman

Paul

Was dat in de periode dat dhr. Boonstra het "drukker" had met andere zaken ?  :-D :schater: :roll: :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: scanspeakman op juli 24, 2009, 14:14:47
Wat is ook heb gegrepen (ja ik weet het.....van horen zeggen) is dat met name het loopwerk erg kwetsbaar is en dat reserveonderdelen niet te krijgen zijn.

Is uit de periode dat dhr. Boonstra aan het roer van Pieflips stond en vond dat alles zoveel mogelijk van externe partijen betrokken moest worden ipv zelf maken/ontwikkelen. Door de productie van de loopwerken en onderdelen voor deze speler ging dan ook een dikke streep. Veel boze sa-1 gebruikers waarbij hun speler van duizenden euro's bij het grof vuil kon omdat na enkele jaren de onderdelen al niet meer te krijgen waren.

Scanspeakman


Schunnig gewoon voor zo'n duur apparaat

Ik zal met mijn cd speler hopelijk daar geen last mee ondervinden , Marantz heeft het loopwerk namelijk zelf ontworpen van de SA11-S2 en de SA7-S1 .


Groeten  EDWIN  B

scanspeakman

Citaat van: HiFi gek op juli 24, 2009, 14:54:54

Schunnig gewoon voor zo'n duur apparaat

Ik zal met mijn cd speler hopelijk daar geen last mee ondervinden , Marantz heeft het loopwerk namelijk zelf ontworpen van de SA11-S2 en de SA7-S1 .


Groeten  EDWIN  B

Ik help het je hopen. Het was overigens bij de SA-1 geloof ik de laser-unit die vaak net buiten de garantie kaduk ging. Dat zal bij de SA7-S1 wel bij één of andere optische toko vandaan komen en in wat grotere hoeveelheden geproduceerd worden. Althans dat hoop ik voor je. Misschien handig om je schroevedraaier eens in je SA7-S1 te zetten en kijken wat er nou echt inzit.

Hoe mooi de SA-1 ook is; ik zou hem nevernevernever nooit kopen.

Scanspeakman

HiFi gek

Citaat van: scanspeakman op juli 24, 2009, 16:51:40
Ik help het je hopen. Het was overigens bij de SA-1 geloof ik de laser-unit die vaak net buiten de garantie kaduk ging. Dat zal bij de SA7-S1 wel bij één of andere optische toko vandaan komen en in wat grotere hoeveelheden geproduceerd worden. Althans dat hoop ik voor je. Misschien handig om je schroevedraaier eens in je SA7-S1 te zetten en kijken wat er nou echt inzit.

Hoe mooi de SA-1 ook is; ik zou hem nevernevernever nooit kopen.

Scanspeakman


Dit loopwerk zit erin , en het is door Marantz zelf ontworpen .


Marantz SA7-S1






Groeten  EDWIN  B

Marvin

ziet er prachtig uit, maar ja...
als je tegen me had gezegd dat het een magnetron was,
dan had ik je ook geloofd...  :-D

Paul

Citaat van: marvin op juli 26, 2009, 21:47:17
ziet er prachtig uit, maar ja...
als je tegen me had gezegd dat het een magnetron was,
dan had ik je ook geloofd...  :-D
Tja gezien het aantal onderdelen of is de koper prijs gestegen ?
Of zouden 6 zekeringen zo duur zijn ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

scanspeakman

Citaat van: HiFi gek op juli 26, 2009, 21:37:37

Dit loopwerk zit erin , en het is door Marantz zelf ontworpen .

Marantz SA7-S1



Groeten  EDWIN  B

Het loopwerk/lademechanisme en de laserunit komen vaak van 2 verschillende leveranciers. Omdat er Marantz op het loopwerk staat hoeft de optische unit nog niet door Marantz gemaakt te zijn. Zeer grote kans dat dat door een ander bedrijf als oem product wordt aangeleverd.

Scanspeakman

Marvin

Citaat van: Paul op juli 26, 2009, 21:57:45
Tja gezien het aantal onderdelen of is de koper prijs gestegen ?
Of zouden 6 zekeringen zo duur zijn ?

nee, gewoon doordat ik totaal geen idee heb van waar ik naar kijk.
een magnetron heeft ook een stekker, daar houdt het voor mij wel op.
speakers, daar begrijp ik (gelukkig) meer van...

ll0ll

Er zit een Sharp engine in de SA-1. :)

CiteerThe Marantz SA-14, and the flagship Marantz SA-1 (which was the first Super Audio CD/CD player produced by Marantz) all utilize a Japanese made Sharp engine. This engine combines an aluminium die-cast disc tray and zinc die-cast mechanism base. The different metals helps to counter resonance. Future high-end machines will also likely feature in-house engines.
http://www.marantzphilips.nl/philips_cdm_cd_mechanism_list/#sharp-engine
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen