eindversterker

Gestart door thom, februari 14, 2007, 09:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Nou Thom het is een ouder model maar je hebt wel alles in 1 en dat is ook belangrijk

Ik denk dat je hier beter mee afbent dan gaan werken met de 3001 en de NAD

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

de ideen staan voorlopig op een laag pitje. voorlopig wil ik nog wat vervangen en nog wat anderen nieuwe dingen hebbe. en daarna zien we nog wel verder met de stereo versterker.

tdlofcc

Ik zou lekker kijken voor een mooie 2e hands van Marktplaats ... Mooie SR6x00 of SR5x00 als je budget iets krapper zit.

Staat nu een SR5400 OSE op Marktplaats voor 325,-

Persoonlijk zou ik dat doen ;)

Ook staan er 2 Marantz MA500s op Marktplaats. Die combi zal erg netjes klinken :)

Maar dan ben je wel 600,- lichter in de portomenee ...

thom

#18
ja, ik zie wel. daar ga ik me dan wel weer in verdiepen als het zover is. maat die 5400 ose is wel leuk voor die prijs notworthy

maar om een of andere reden koop ik het liefte iets uit de winkel

tdlofcc

Sinds de prijzen VEEL te hoog zijn voor die apparatuur ... doe ik het wel 2e hands.
Die 5400 OSE komt trouwens uit Hifi shop ... met 3 maanden garantie ;)

Zo jammer dattie zilver is :roll:

thom

nouw dat hebbe we ook niet lang volgehouden, het idee om eerst wat anders te kopen. ben daarnet bij s&c geweest en naast zelfbouw speakers kan je er ook versterkers bouwen. dus nu gaan we de onderdelen maar bij elkaar sparen.
ik ga 2 mono blokken maken. het aantal watt en anderen spec's moet ik allemaal nog uitzoeken. maar hij zecht dat het een audiofiele versterker is als die af is dus dat zit wel goed.

en dan heeft die ook een schitterende sr-5600 staan in het zwarte voor 400,- das ook heel leuk om te hebben want er zit pre-out op. maar nu kan die mijn 3001 onder handen nemen en er (als het hem lukt maar hij denk van wel)pre-out bij maken dus ook een leuke optie en het kost ook veel minder notworthy.

wat kan ik volgens jullie het best doen????????????
p.s. is niet zo dat ik het gelijk doe, geld h? nopompom

Stadium III

In princiepe zou ik dan de 5400 pakken
Als je de 3001 gaat verbouwen vervalt de garantie en het apparaat is niet meer orgineel !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

5600 :wink:
ja das waar. maar als die kapot gaat kan ik hem naar die man brengen en dan kan die hem maken. want s&c is een officele dealer van marantz dus hij kan ook aan onderdelen komen. en hij heeft ook een reperateur die die er naar kan laten kijken.

Stadium III

dan zou het toch de 5600 worden !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

Citaat van: thom op februari 14, 2007, 09:42:02
nog een vraagje, kan je op mijn sr-3001 nog een eind versterker aan sluiten voor de muziek? want vaak klinkt het dan wel wat voller dan een serround verstreker.

hoi thom,

je bent niet de eerste met de klacht dat het niet vol genoeg klinkt.
als je een zwaardere receiver neemt. zal dit volgens mij niet veel uitmaken.

ik zou even voor een apparte versterker kijken.

overigens eindversterker kan wel aangesloten worden. MAAR dan moet deze wel een variabele potmeter hebben voor de ingang.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thom

ik ben nog hard bezig om een versterker met pre-out te vinden. en daar komt een stereo versterker op voor een echt stereo beeld.
en wat bedoel je met een variabele potmeter?

SB_Marantz

Een potmeter is altijd variabel  :-P
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

dat je het inkomst signaal kan be?vloeden hard/zacht


s.b: niet als die vast gekoekt zit
hello
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!