eindversterker

Gestart door thom, februari 14, 2007, 09:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

nog een vraagje, kan je op mijn sr-3001 nog een eind versterker aan sluiten voor de muziek? want vaak klinkt het dan wel wat voller dan een serround verstreker.

TurboMarco

#1


Nee dat kan niet,wel kan er een aktieve subwoofer op aangesloten worden.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

die zit er al op, maar je kan het geluid dus niet doorlinken naar een anderen versterker?

Maurice

Citaat van: thom op februari 14, 2007, 15:22:46
die zit er al op, maar je kan het geluid dus niet doorlinken naar een anderen versterker?
Daarvoor heb je een pre-out nodig, en die heeft jouw receiver blijkbaar niet.
Misschien dat er ook nog mogelijkheden zijn om een tape-out te gebruiken, maar ik denk niet dat je surround sectie dat pikt.
Het wordt dan als snel beter om of een zwaardere receiver te nemen, of een aparte stereo versterker.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Wellicht een handige tip voor andere toekomstige kopers van een receiver uit de SR reeks,kijk of de receiver voldoende pre outs heeft om hem later evt te upgradenmet eindversterkers  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

zker, nu maar sparen voor een arparte versterker. en nog iets zien te vinden waar mee je een kaneel in twee kanelen kan splitsen. iemand een idee waarmee dat mogelijk is??

Maurice

Citaat van: thom op februari 15, 2007, 16:21:54
zker, nu maar sparen voor een arparte versterker. en nog iets zien te vinden waar mee je een kaneel in twee kanelen kan splitsen. iemand een idee waarmee dat mogelijk is??
Moet je ff uitleggen wat je bedoelt? Wat wil je bereiken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

als er bijv  anelogen kabel's uit je tv komen. en ik wilt de tv op op me serround reciever en op die  arparte versterker, dan moet ik een kasje hebben die van 1 kanaal 2 kan maken. enig idee waar zoon kasje te vinden is en of het wel bestaat????(volgens mij wel namelijk)

Maurice

Citaat van: thom op februari 15, 2007, 16:59:10
als er bijv  anelogen kabel's uit je tv komen. en ik wilt de tv op op me serround reciever en op die  arparte versterker, dan moet ik een kasje hebben die van 1 kanaal 2 kan maken. enig idee waar zoon kasje te vinden is en of het wel bestaat????(volgens mij wel namelijk)
aha,
Dit kun je doen met een y-splitter, Dit is een kabel die gewoon je tulp interlink slikt, en deze verdeelt in 2 uitgangen.

Zie Conrad: bijv. >>>deze<<<[url]
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Darkman

Wat veel mensen doen die een wat minder krachtige en minder muzikale receiver hebben dan linken ze de pre-outs voor de fronts door naar een externe amp, dat is wat jij bedoelt neem ik aan. De SR-3001 heeft die mogelijkheid niet,
Elke receiver die dat dus w?l heeft heeft de bruggen aan de achterkant doorgelust naar de eindtrappen. Mijn vorige Harman Kardon AVR7000 had het en mijn Marantz SR9600 heeft dat nu ook. Volgens mij hebben alle modellen tot aan de sr7001 of 8001 wel allemaal inputs voor 7.1 maar geen outputs voor 7.1 ( al kan ik er naast zitten).

thom

Citaat van: Darkman op februari 27, 2007, 21:42:35
Wat veel mensen doen die een wat minder krachtige en minder muzikale receiver hebben dan linken ze de pre-outs voor de fronts door naar een externe amp, dat is wat jij bedoelt neem ik aan. De SR-3001 heeft die mogelijkheid niet,
Elke receiver die dat dus w?l heeft heeft de bruggen aan de achterkant doorgelust naar de eindtrappen. Mijn vorige Harman Kardon AVR7000 had het en mijn Marantz SR9600 heeft dat nu ook. Volgens mij hebben alle modellen tot aan de sr7001 of 8001 wel allemaal inputs voor 7.1 maar geen outputs voor 7.1 ( al kan ik er naast zitten).
ja, maar mijn versterker heeft geen pre-out anders was heel het probleem er niet geweest. maar ben nog een beetje eaan het kijken naar opties. als ik er uit ben meld ik dat wel effe :wink:

thom

zo ik weet wat ik moet doen. het bleef toch in mijn hoofd zitte hoe ik een eidversterker of arparte stereo versterker erop aan kan sluiten. ben vanmiddag naar correct geweest om effe bij de kabels te gaan kijken,

hier kan ik de anologe kabel die uit mijn tv komt in het kasje pluggen en die kan van een kanaal 4 kanalen maken(maar heb er maar 2 nodig maar ze hebben niet minder)koste gelooft ik 35,-

en dat zit je nog met het probleem dat er 2 versterkers op 1 speaker staan aangesloten, nouw daar hebben ze dit geweldige kasje voor uitgevonden

de kwaliteit zal wel wat naar bebedeb gaan, maar dat schijnt nog heel erug mee te vallen pompom.

als interlink tussen de tv-kasje-reciever komen monitor kabels 22,5,- per 3 meter(ze hebben niet kleiner. en tussen de dvd en de versterker komen VDH 50,-.

maar goed, me spaarpot is op dit moment een beetje leeg, maar ik weet wel dat het kan en daar ging het me om 8-)



thom

#12
en nu heb ik ook effe naar versterkers gekeken,bij marantz heb je alleen de pm-4001 en de 4400. maar die zijn allerbij net iets te zwak naar mijn zin, dus verder naar andere (laat ik het maar "de betere merken")versterkers kijken en ik vind de nad 320, dus hen ik vanochten op het internet lopen zoeken, effe wat plaatjes gezocht en kwam ik deze van de achterkant teken


en als ik op de achterkant kijk zie ik pre-out staan pompom, dus als ik de kabel bijv. uit mijn tv erin plug kan ik die daarna doorpluggen via de pre-out naar me reciever moet dat werken,probleem opgelost
is wat moelijk te zien op het plaatje http://nadelectronics.com/image.php?x=86 zie je wat groter.

TurboMarco

Ik snap het even niet helemaal  :?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

Citaat van: Marco op maart 31, 2007, 02:23:50
Ik snap het even niet helemaal  :?


zal het proberen uit te legge, helemaal eruit ben ik zelf ook nog niet maar goed
als ik de anologe kabel van mijn tv uitgang neem, de die ik dan in de nad versterker.die heeft per-out dus kan ik het geluid doorlinken naar de sr.
en dvd kan ik ook anoloog doorlinken. tot zover ben ik er uit.

maar dan hebben we het probleem nog met het volume HLP, en daar ben ik nog niet over uit, want ik zal altijd met alle 2 de versterkers moeten klooien om het een beetje gelijk te krijgen en dat gaat vervelen denk ik frusty.

nu zouw ik ook voor een upgrade kunnen gaan. ik heb een sr4300 gezien: http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=2&SOORT=9782&ARTNR=244965B&PHPSESSID=9e2e915746bb7ac5340dbafa5f382ae5
ziet er wel goed uit, en er zit pre-out op. en we hebben 20 watt meer volume.
denken jullie dat deze reciever wat is????????? HLP HLP HLP