Voorstel ronde!

Gestart door WickedGame, september 08, 2006, 12:07:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Hallo heren en dames,

Ik ben hier gekomen via het HTForum en dacht hey een Marantz forum dat spreekt me erg aan. Ik zal mijzelf even voorstellen voordat ik verder ga met de set. Ik ben marc, 23 jaar en woonachtig in Maarssen (ligt bij Utrecht). Ben werkzaam als Young Professional BI Consultant bij een klein IT bedrijf. Ben ooit aangestoken door me vader wat betreft audio, hij draait al vanaf zijn 18 jaar met Marantz apparatuur. Zo doende ben ik ook in de Marantz hoek terecht gekomen.

Zelf ooit begonnen met een simpel Aiwa setje, ik was toen een jaar of 11. Deze is op mijn 16 jaar pas vervangen voor mijn eerste Marantz. Dit werd een Marantz SR53 die ik heb verkregen van mijn vader. Omdat ik toen alleen de versterker had ben ik gaan zoeken naar de componenten, ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een Marantz CD5000 als cd-speler. Qua speakers is het een ware zoektocht geworden, moest niet te kleine speakers zijn, maar ook geen grote speakers.

Ik vond mijn speaker bij het merk JBL, deze had toen der tijd een lijn wat de L-series heet, en die afgeleid waren van de Goldline. Een speaker die heden ten dagen nog steeds in mijn bezit is vanwege de sublieme audio kwaliteit, die JBL toen der tijd leverde. Waarom zeg ik toen der tijd, puur omdat ik vind dat JBL tegenwoordig niet meer het kwaliteitsmerk is qua speakers als die tijd. Meeste series kunnen mij niet meer bekoren, en leggen het ook af tegen mijn L-4.

En toen kwam het surround gevoel, en ja dan wil je gaan upgraden. De SR53 is er vervolgens uitgegaan en de SR6200 Surround Receiver is er voor in de plaats gekomen. De CD5000 heeft ook zijn weg gevonden richting de 2e handsmarkt en die is toen vervangen door een DV4100OSE. Ik had toen eindelijk surround, maar toen begon ik wat te missen (en dat zullen er meer van jullie hebben ondervonden) en dat was bas. De SR53 stereo versterker leverde superveel bas maar de SR6200 viel wat in het niet.

Uiteindelijk heb ik besloten een subwoofer aan te schaffen. Mijn budget was niet super hoog (500 Euro) dus erg veel mogelijkheden wat betreft zware subwoofers waren er niet. Tot ik ooit bij de MediaMarkt een laatste model Infinity HPS250 Subwoofer kon krijgen van 1399,- voor 799,-. Helaas lag dit bedrag boven me budget, en met wat onderhandelen kwamen we op een 599,- euro uit. Mijn pa heeft me toen die honder euro voorgeschoten.

De SR6200 heeft helaas alweer het veld moeten ruimen daarna voor een iets betere en wat beter gescheide surround receiver de SR7400. De SR6200 is nog wel in familie bezit, aangezien mijn zusje die wilde hebben in combinatie met mijn DV4100OSE. Dat kwam er op neer dat ik een nieuwe DVD-speler moest hebben. Ik kreeg vervolgens haar Marantz DV4300, alleen die was zo zwaar minder als mijn 4100OSE machine dat ik snel een nieuwe heb gekocht. Dit werd de Marantz DV6400 (hier kom ik later op terug). Op dat moment begon de DV4300 DVD-speler mij alleen maar problemen te geven. In de garantieperiode is de machine 4 x gerepareerd en bij de 5e keer heb ik aangegeven dat ik hem niet meer wil en een andere wil. Ik had wel wat op het oog, en dat was de Marantz DV7600 (Deze kon ik meekrijgen met een bijbetaling.)

Nu zul je je afvragen waarom in vredesnaam 2 DVD-spelers. Nou dat is als volgt. De DV6400 is in de periode dat de 4300 problemen gaf weg geweest naar AudioArt (Van Medevoort). Deze heeft mijn DV6400 volledig gemodificeerd richting hogere audio doeleinden. De DV6400 is nu meer voor mij de CD en SACD-speler geworden. De DV7600 is mijn DVD-speler nu.

In de tussentijd is wel wat qua speakers bij gekomen maar dat is niet erg interessant. Ik zal even de set opnoemen hoe het er nu bij staat:

Versterker: Marantz SR7400 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV7600 (Black)
DVD-Speler: Marantz DV6400 Vm (Black)
Platenspeler: Pro-Ject 6.9 met ZYX RS20-02 Element
Phonoversterker: Musical Fidelity X-LP Modified
Front Speaker: JBL L-4
Rear Speaker: Magnat Vintage 510 S.E.
Center: AudioPro Center
Sub: Infinity HPS250
DVD-Recorder: Pioneer DVR-630H

Overigens is mijn vader ook nog steeds Marantz fan.

Mocht je vragen, opmerkingen of dergelijke hebben stel ze gerust.

Stadium III

kijk mooi man zon verhaal !!!

al zat marantz op je 23 net als ik  :-D :-D :-D

veel plezier ermee

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Hee WickedGame!

Welkom op het forum, enne, van zo'n set verwachten we >>>hier<<< natuurlijk wel foto's!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Hoi WickedGame  :-D

Welkom hier!

Mooi uitgebreid verslag notworthy, natuurlijk wachten we met smart op de pics 8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WickedGame

Foto's volgen snel, moet ze nog steeds een keer maken... Eerst ook even kamer opruimen :)

SB_Marantz

Wat voor modellen heeft je vader allemaal gehad vanaf zijn 18e?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM