Volume regeling In HEOS app uitschakelen, mogelijk?

Gestart door Jozef, maart 26, 2023, 01:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jozef

Dag allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om in de HEOS app de volumeregeling uit te schakelen?

Dit voor de veiligheid, want bij 1x verkeerd over het scherm van bijvoorbeeld een iPhone swipen kan je volume zomaar op maximaal staan! Ik gebruik dan liever de afstandbediening om het volume te regelen, wel zo veilig.
Inmiddels heb ik het volume wel kunnen begrenzen naar maximaal 80% in de HEOS app, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil. De Monitor Audio RS8 die door deze versterker -een Denon PMA-900HNE- worden aangestuurd zijn behoorlijke speakers, maar ze zijn gemakkelijk aan te sturen met een gevoeligheid van 91 dB. Een zware versterker heb je blijkbaar niet nodig. Als je het volume op 50% zet zitten de speakers bij de meeste muzieknummers al op hun top. Ga je daaroverheen, dan vervormd het geluid vaak al vlug.

Ik hoor graag van jullie, groetjes,

Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

Jozef

#1
Dag allemaal,

Mijn excuus, ik kom laat met mijn nieuws, druk, druk, druk. Is het herkenbaar?
Ik heb een poos terug contact gehad met de klantenservice van Denon: het is niet mogelijk om de volume regeling in de Heos app uit te zetten om zodoende het volume te regelen met de afstandsbediening. En het is ook niet mogelijk om het volume verder aan banden te leggen dan 80% van het maximale volume. Dat laatste, stel ik kon het volume verder dimmen naar laten we zeggen 50% dat zou helemaal top zijn, helaas:)

Groetjes,

Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

Marvin