Update audio installatie.

Gestart door Jozef, december 21, 2022, 12:27:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jozef

#60
Dag allemaal,

Ik ben er weer:)
Ik heb jullie reacties gelezen, maar moest even wachten op een andere versterker met betrekking tot het licht "knetteren" van de PM7200 tijdens die frequentie test.
Nou, die andere versterker staat hier inmiddels een kleine week. En nee, het is niet de PM6007 die we nog steeds voor het bedrijf van mijn partner willen aanschaffen. Een verdere update aan mijn audioinstallatie die ik eigenlijk pas in 2024 wilde doen heb ik naar voren geschoven. Het kopen van een andere versterker. ...Ik heb een PM-12SE aangeschaft (wéér een rib uit mijn lijf.), Maar heb er op dit moment nog geen spijt van:) Inmiddels heb ik al vele van mijn bekende muzieknummers over de PM-12SE laten spelen en kan nu zeggen dat de Monitor Audio Gold 300 5e generatie dit NODIG hadden. De Gold 300 kwamen niet helemaal lekker uit de verf in combinatie met de PM2700. Maar goed, dat idee hadden jullie al voor ik de PM-12SE had aangekocht. Ik zelf wist ook dat er meer moest zitten in de Gold 300, maar ja, een passende versterker heeft zijn prijskaartje en dat moet je wel even kunnen ophoesten. Trouwens het lichte "geknetter" is ook bij de PM-12SE te horen, het lag dus niet aan de PM7200. En voor diegene die denken waarom niet de PM7200 niet voor het bedrijf van je partner i.p.v. de PM6007? De kleur van de PM7200 is champagne en mijn partner wil haar audioapparatuur allemaal in de kleur zwart aanschaffen. Tsja... Dat moeten we respecteren.
Het te willen besteden budget van in aanvang € 4000,- voor een update van mijn audioinstallatie (lees mijn eerste bijdrage van dit topic.) daar ben ik dus ruim over heen gegaan maar heb er geen spijt van:)

Groetjes,
Jozef
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

NB

Heel mooie keuze, die PM 12. In welke kleur heb je deze aangeschaft.
Vreemd dat het geknetter aanhoud.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Jozef

#62
Zilver-Goud:) ...Maar ik begrijp mijn partner wel. Laat het me uitleggen... Mijn partner is in hart en nieren een sportinstructrice en gaat binnenkort helemaal zelfstandig. Voorheen zat ze in een VOF maar die wordt opgeheven omwille van financiële redenen aan de kant haar VOF partner. Zij verzorgd fitness lessen, Pilatus lessen en danslessen zoals Zumba en ik weet niet wat allemaal nog meer. Dat doet ze reeds vele jaren met plezier en met groot succes. In een dergelijke omgeving wordt meestal zwart gekozen voor audioapparatuur vanwege het zakelijke karakter van de kleur zwart. Althans ik denk dat de vork zo in de steel zit.
En waardoor het lichte "geknetter" nog steeds te horen is tijdens die 3 tests gevonden op youtube, geen idee. Het ligt niet aan de speakers of aan de versterker, die conclusie mag ik nu wel trekken. Is het het bronmateriaal, dus de tests zelf, het programma op internet waarmee ik de bestanden convergeer naar MP3 of is het de mediaplayer, ik heb geen flauw idee.
Privé: iMac M1 / FRITZ!Box 7530 / Marantz NA7004 / Marantz PM-12SE / RCA AudioQuest Evergreen / Monitor Audio Gold 300 5e generatie op spikes met NorStone Spike protectors / Van den Hul D-352 Hybrid (2x +/- 2 meter) / 8x WBT-0610 + 8x WBT-0444.

SB_Marantz

Citaat van: NB op februari 21, 2023, 14:28:05Heel mooie keuze, die PM 12.


HDAMs also feature in the preamp stage of the PM-12SE amplifier, along with the Hypex Class D amplifier technology now becoming a hallmark of all the company's upmarket designs. Here it's specified as delivering 100W/8ohm
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM